۳۱۰۲۷۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

کروز و ساندرز در ایالت یوتا پیروز شدند

انتخابات درون‌حزبی ایالات متحده، سوم فرودین (به وقت آمریکا) در ایالت‌های آریزونا و یوتا برای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و آیداهو، برای حزب دموکرات، برگزار شد.

خبرگزاری مهر: انتخابات درون‌حزبی ایالات متحده، سوم فرودین (به وقت آمریکا) در ایالت‌های آریزونا و یوتا برای هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه و آیداهو، برای حزب دموکرات، برگزار شد.

در این رقابت ها کلینتون صاحب یک پیروزی عمده شده و ترامپ نیز آریزونا را از آن خود کرده‌است.​

در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون، نامزدهای پیشتاز دو حزب دمکرات و جمهوریخواه، بر رقبای خود پیشی گرفته‌اند. این ایالت ۷۵ رای وکالتی برای دموکرات‌ها و ۵۸ رای برای جمهوریخواهان دارد. از این بابت آریزونا از ایالت‌های دیگری که رقابت روز سه‌شنبه در آنها جریان داشته، مهم‌تر است.

شعارهای ترامپ علیه مهاجران، ساختن دیوار در مرز مکزیک یا اخراج آنها از ایالات متحده، از حمایت برخی ساکنان ایالت‌هایی که با مکزیک هم‌مرز هستند، برخوردار است. آریزونا از جمله این ایالت‌ها است و در آن برخی چهره‌های محلی مانند جو آرپایو، از کلانترهای مشهور، نیز از ترامپ حمایت کرده‌اند.

از سوی دیگر از قبل گفته شده بود حمایت دموکرات‌ها از هیلاری کلینتون در این ایالت بیشتر است.

در ایالت یوتا، برنی سندرز پیروز شده و تد کروز بر جان کیسیک و دونالد ترامپ پیشی گرفته‌است.

ایالت «یوتا» از ایالات‌های سنتی آمریکا به شمار می‌رود و در عین حال مشخص بود که تد کروز از اقبال عمومی بیشتری در آن برخوردار است. اکثریت ساکنان این ایالت «مورمون» (اعضای کلیسای قدیسان آخرالزمان) هستند و میت رامنی، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۲، که خود «مورمون» است، از جمله منتقدان سرسخت دونالد ترامپ به شمار می‌رود.

در ایالت آیداهو نیز سندرز موفق شده از کلینتون پیشی بگیرد. پیش از این، تد کروز در مقدماتی هشتم مارس در این ایالت به پیروزی رسیده بود.

برنی سندرز عمدتا در ایالت‌هایی که در آنها نشست «انجمن حزبی» برگزار شده، به پیروزی رسیده‌است. در انجمن‌های حزبی، رای‌گیری به‌طور مستقیم انجام نمی‌شود، بلکه طی نشستی، به نامزدها رای داده می‌شود. هم در آیداهو و هم یوتا، دمکرات‌ها، «انجمن حزبی» داشته‌اند.​

یوتا ۴۰ رای وکالتی برای جمهوریخواهان و ۳۳ رای برای دموکرات‌ها دارد. آیداهو صاحب ۲۳ رای وکالتی در شمارش آرای دموکرات‌ها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج