جاباما
۳۱۰۳۷۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

نگرانی آیت‌ الله مکارم از تصادفات جاده‌ای

یکی از مراجع تقلید با ابراز نگرانی از مسئله تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز بر لزوم فرهنگ‌سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با سردار حسین اشتری فرمانده ناجا گفت: اولویت نخست هر کشوری امنیت است چرا که فقط در سایه امنیت می‌توان به رشد اقتصادی و فرهنگی رسید.

وی افزود: هنگامی که دعاهای حضرت ابراهیم (ع) هنگام ساختن خانه کعبه را بررسی می‌کنیم می‌بینیم ایشان ابتدا برای امنیت مکه دعا کرده‌اند سپس برای برکت و شکوفایی اقتصادی آن شهر.

این مرجع تقلید با اشاره به حوادث اخیر ترکیه و فرانسه ابراز کرد: نیروهای پلیس این کشور بسیار مجهز هستند و از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند اما با این حال باز هم شاهد رخ دادن حوادث تروریستی و خدشه‌دار شدن امنیت کشورشان هستیم و این در حالی است که کشور ما در اوج امنیت قرار دارد.

وی ادامه داد: کشور ما نه تنها امنیت خودش را به خوبی حفظ کرده است بلکه تامین امنیت کشورهای دیگر همچون عراق را در مناسبت‌های اربعین و محرم به عهده می‌گیرد و به بهترین شکل از عهده آن برمی‌آید.

آیت‌الله مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از مسئله تصادفات جاده‌ای در ایام نوروز خاطرنشان کرد: هر چند آمار تصادفات در سال‌های اخیر نسبت به سال‌های پیشین کاهش یافته است اما باز هم نگران‌کننده است و نیاز به تلاش بیشتری برای حل این معضل داریم.

وی ادامه داد: ریشه بسیاری از تصادف‌ها در مسائل فرهنگی است بنا بر این مسئولان باید برای فرهنگ‌سازی رانندگی درست اقدامات لازم را انجام دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ربطی به حضور پلیس ندارد اظهار کرد: فرهنگ رانندگی باید به گونه‌ای باشد که رانندگان خودشان در هر حالی ملزم به رعایت قانون بدانند نه اینکه تنها در صورت دیدن پلیس به قانون احترام بگذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج