جاباما
۳۱۰۴۵۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بازداشت یک ژاپنی قبل از پیوستن به داعش

نیروهای امنیتی ترکیه یکی از اتباع ژاپنی را دستگیر کرده اند که گفته می شود قصد پیوستن به گروه تروریستی - تکفیری داعش را داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان: ظاهرا شهروند ژاپنی زمانی که قصد عبور از مرز سوریه برای ورود به آن کشور با هدف پیوستن به این گروه تروریستی را داشت توسط ماموران امنیتی ترکیه دستگیر می شود.

این مرد ژاپنی که با نام اختصاری «ام . ام» معرفی شده ۲۴ سال سن دارد و سفارت ژاپن در ترکیه می گوید این خبر را دریافت کرده اما هنوز مهر تایید بر آن نزده است.

از سوی دیگر خبرگزاری کیودو از ژاپن نیز خبر دستگیری این فرد را تایید و اعلام کرده که شهروند ژاپنی توسط نیروهای امنیتی و مرزبانان ترکیه در مرز «نزیپ» دستگیر شده است.

گزارش می افزاید که این اتفاق اواخر روز سه شنبه هفته جاری در استان «غازیانی» ترکیه و منطقه هم مرز با سوریه روی داده و به همراه این تبعه ژاپنی چند شهروند سوری نیز دستگیر شده اند.
روزنامه «گلوبال تایمز» چین هم در گزارشی نوشت: این تبعه ژاپنی اعتراف کرده که به قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش به ناحیه «نزیپ» آمده است تا از مرز عبور کند.

پلیس ترکیه در جریان این عملیات به یک خودرو در این منطقه مشکوک شده بود و پس از بررسی آن این افراد از جمله شهروند ژاپنی را بازداشت کرد.
«ام . ام» اعتراف کرده که پس از یک گفت و گوی تلفنی با فردی سوری قانع شده است که به داعش ملحق شود.

انتظار می رود این فرد پس از تکمیل مراحل قانونی و رسیدگی به پرونده اش در دادگاه، از ترکیه به ژاپن مسترد شود.

اوایل اسفند ماه سال گذشته نیز مقامات توکیو از دستگیری یک ژاپنی مظنون به ارتباط و پیوستن به گروه تروریستی - تکفیری داعش در اربیل عراق خبر داده بودند.

ترس و نگرانی دولت ژاپن از گرایش جوانان این کشور برای پیوستن به گروه های تروریستی به ویژه داعش باعث شد تا مقامات این کشور سال گذشته گروهی از متخصصان امنیتی خود را روانه ترکیه کند تا با همکاری نیروهای پلیس این کشور، چگونگی راههای جذب اتباع خارجی از سوی تروریست های داعش را مورد بررسی قرار دهند.

برخی از رسانه های ژاپنی پیشتر با هشدار نسبت به گرایش رو به رشد جوانان ژاپنی برای پیوستن به گروههای تروریستی، دلیل آن را بی هویتی، خستگی از زندگی روزمره، کسالت، بیکاری و تمایل آنان به ماجراجویی اعلام کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج