۳۱۰۵۶۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پایان مذاکرات سوری - سوری در ژنو

درپایان دور اول مذاکرات غیرمستقیم بین دولت و مخالفان سوری در ژنو، استفان دی‌مستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه امروز(پنجشنبه) پیش‌نویس سند مشترکی را به طرفین ارائه کرد که در آن بر ضرورت احترام طرف‌های درگیر در سوریه به حفظ یکپارچگی اراضی و حاکمیت این کشور تاکید شده است.

خبرگزاری ایسنا: درپایان دور اول مذاکرات غیرمستقیم بین دولت و مخالفان سوری در ژنو، استفان دی‌مستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه امروز(پنجشنبه) پیش‌نویس سند مشترکی را به طرفین ارائه کرد که در آن بر ضرورت احترام طرف‌های درگیر در سوریه به حفظ یکپارچگی اراضی و حاکمیت این کشور تاکید شده است.

بنا بر اعلام رسانه‌ها این سند محتوی ۱۲ بند اصلی است که طرف‌ها باید مواضع یکپارچه‌ای در قبال آن داشته باشند.

هم‌چنین درپیش‌نویس این سند آمده است که سوریه دولتی سکولار به شمار می‌رود که نمی‌توان بر اساس اصول طایفه‌ای آن را تقسیم کرد.

بنابر اعلام رسانه‌ها دی‌مستورا هم‌چنین در این سند پیشنهاد کرد که زنان حداقل یک سوم کرسی‌ها را در دولت انتقالی و دولت بعد از دولت انتقالی در اختیار داشته باشند.

اصلاح مؤسسات حکومتی بر طبق معیارهای بین‌المللی، بازسازی ارتش سوریه بر طبق معیارهای ملی و حضور گروههای مسلح در داخل آن، آماده‌سازی شرایط برای بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری، دلجویی و حمایت از تمامی کسانی که از جنگ سوریه آسیب دیده‌اند، حفظ تمامیت ارضی سوریه بر تمامی مناطق، رد هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی سوریه، سکولار و غیرطایفی بودن حکومت سوریه، حق حضور ۳۰ درصدی زنان در پارلمان سوریه، اجرای قطعنامه ۲۲۵۴ و ۲۰۱۵ شورای امنیت که انتقال سیاسی را نیز شامل می‌شود، حفظ امنیت در دوره انتقالی و جلوگیری از بروز اقدامات انتقام‌جویانه از مفاد مندرج در این پیش نویس به شمار می‌روند.

بشار الجعفری، رئیس هیأت مذاکره کننده دولت سوریه در ژنو گفت که بسته پیشنهادی دی میستورا را دریافت کرده است و در مذاکرات آتی پاسخ آن را می‌دهد اما وی روز گذشته پس از دیدار با فدریکا موگرینی گفت که تا قبل از انتخابات پارلمانی ۱۳ آوریل نمی‌تواند در مذاکرات حضور یابد. بنابراین پاسخ به پیشنهادات دی میستورا به بعد از این تاریخ موکول شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج