۳۱۰۵۸۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

این بسته‌های مزاحم را دور نریزید

احتمالا زمانی که دارو یا تجهیزات الکترونیکی خریداری می کنید، متوجه کیسه های کوچک موجود در بسته بندی آن شده اید. این کیسه های کوچک که به طور رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند، در منزل کاربردهای متعددی دارند و می توانند موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شوند.

خبرگزاری ایرنا: احتمالا زمانی که دارو یا تجهیزات الکترونیکی خریداری می کنید، متوجه کیسه های کوچک موجود در بسته بندی آن شده اید. این کیسه های کوچک که به طور رایگان در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرند، در منزل کاربردهای متعددی دارند و می توانند موجب صرفه جویی در زمان و هزینه شوند.

این کیسه های کوچک حاوی ژل سیلیکا هستند که به صورت گوی های کوچک دی اکسید سیلیکون درون کیسه های کوچک کاغذی بسته شده اند. ژل سیلیکا نوعی جاذب قوی رطوبت بوده و کاملا غیرسمی است. در واقع با وجود اخطارهای درج شده روی کیسه های ژل سیلیکا، تنها خطری که این بسته ها دارند این است که خوردن آن ها با احتمال خفگی همراه است. در ادامه چندکاربرد ژل سیلیکا را در منزل بیان می کنیم:

۱- حفاظت از گوشی تلفن همراه

در صورتی که تلفن همراه شما درون آب افتاده یا به هر دلیل خیس شود، مدارات الکترونیکی آن دچار آسیب جدی می شوند. در این شرایط کافی است گوشی را خاموش کرده و شب تا صبح درون ظرفی حاوی ژل سیلیکا قرار دهید تا تمام رطوبت آن را جذب کند. بدین ترتیب می توانید گوشی خود را از خطر نابودی نجات دهید.

۲- بخارزدایی شیشه اتومبیل

صرفنظر از وضعیت آب و هوا کافی است چند کیسه ژل سیلیکا روی داشبورد اتومبیل قرار دهید تا مانع بخارگرفتگی شیشه جلوی آن شوند.

۳- افزایش طول عمر تیغ اصلاح صورت

هر مردی می داند که رطوبت دشمن اصلی تیغ اصلاح است و موجب کندی آن می شود. برای جلوگیری از این امر کافی است تیغ اصلاح صورت را بعد از هر بار مصرف درون ظرفی در بسته حاوی چند کیسه ژل سیلیکا قرار دهید تا همواره خشک باقی بماند.

۴- خوشبو کردن ساک ورزشی

کیسه های ژل سیلیکا با جذب رطوبت موجود در لباس ها و ساک ورزشی مانع تولید مثل قارچ ها و باکتری ها می شوند و در نتیجه ساک شما همواره خوشبو باقی می ماند.

۵- حفاظت از عکس های قدیمی

معمولا عکس های قدیمی در انبار، اتاق زیرشیروانی یا سایر مکان های مرطوب و تاریک منزل نگهداری می شوند. رطوبت می تواند موجب چسبیدن عکس ها به یکدیگر شود. برای جلوگیری از این امر، کافی است عکس ها را به همراه چند کیسه ژل سیلیکا درون یک جعبه قرار دهید تا همیشه خشک و سالم بمانند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج