۳۱۰۶۶۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گردشگری بلژیک در کمای عمیق

پس از پاریس، استانبول و آنکارا، این بار نوبت به گردشگری بروکسل پایتخت بلژیک رسیده است تا بهای سنگینی به سبب حملات تروریستی و بیم و ترس گردشگران بپردازد.

خبرگزاری ایسنا: پس از پاریس، استانبول و آنکارا، این بار نوبت به گردشگری بروکسل پایتخت بلژیک رسیده است تا بهای سنگینی به سبب حملات تروریستی و بیم و ترس گردشگران بپردازد.

در حالی که بروکسل توانسته بود چهره وابسته به تروریسم خود را تا حد زیادی ترمیم‌ کند، وقوع دو انفجار پیاپی در فرودگاه و یک ایستگاه متروی بروکسل در نزدیکی ساختمان‌های اتحادیه اروپا، جان بیش از سی تن را گرفت و گردشگری این شهر اروپایی را با شوک بزرگی مواجه کرد.

در اولین دقایق پس از حملات تروریستی روز سه شنبه، ایرلاین‌های اروپایی تمامی پروازهای خود را به مقصد بروکسل لغو کردند و خطوط راه آهن در داخل و خارج بروکسل تعطیل شد و بنا بر گزارش‌ها رزرو هتل‌ها یکی پس از دیگر لغو شده است.

بروکسل که میزبان مقر اصلی اتحادیه اروپاست، شهری جهانی است که علاوه بر اهمیتش برای سیاست اروپا، به سبب معماری قرون وسطایی و شکلات‌های معروفش سالانه میلیون‌ها نفر گردشگر خارجی و داخلی جذب می‌کند، اما حملات تروریستی سال گذشته در پاریس و دستگیری متهم اصلی این جملات در بروکسل، چهره این شهر را تا حد زیادی نزد گردشگران به عنوان شهری با پتانسیل حملات تروریستی مخدوش کرد.

به گزارش «اینترنشنال بیزنش تایمز»، بر اساس آمار اخیرا منتشر شده، بلژیک در سال ۲۰۱۳ میزبان ۷.۷ میلیون گردشگر بود اما پس از حملات تروریستی پاریس در سال گشته میلادی، گردشگری این کشور متحمل ضرر روزانه بیش از ۵۹ میلیون دلاری شده است.

«جولین ریچر» تحلیل‌گر مسائل مربوط یه گردشگری در گفتگو با «وال استریت ژورنال» عنوان کرد: "ما هرگز در چنین شرایطی قرار نداشته‌ایم، این تنها یک حادثه نیست و مجموعه‌ای از حوادث است که بهبود آن نیازمند زمانی طولانی است. ترس از ادامه حملات می‌تواند دیگر شهرهای اروپایی چون، لندن، رم و مادرید را نیز تحت تاثیر قرار دهد، همچنان که حملات تروریستی نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس موجب شد میزان خرید کریسمس در برلین نزول پیدا کند و فروش بلیت سینماها در ایتالیا نیز با ۵۰ درصد کاهش رو به رو شود.

باید منتظر ماند و دید آیا بروکسل می‌تواند از این شوک بزرگ در صنعت گردشگری خارج شود یا خیر، گرچه نمونه‌هایی مشابه از حملات تروریستی در سایر شهرهای اروپایی چون لندن در سال ۲۰۰۵ نشان می‌دهد که تاثیر این حوادث بر گردشگری بلند مدت نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج