۳۱۰۶۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

پلیس بروکسل ۶ مظنون را بازداشت کرد

اداره دادستانی فدرال بلژیک روز پنجشنبه از بازداشت ۶ مظنون به دست داشتن در حادثه تروریستی سوم فروردین ماه بروکسل از سوی پلیس این کشور خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: اداره دادستانی فدرال بلژیک روز پنجشنبه از بازداشت ۶ مظنون به دست داشتن در حادثه تروریستی سوم فروردین ماه بروکسل از سوی پلیس این کشور خبر داد.

«اریک ون در سیپت» سخنگوی دادستانی فدرال بلژیک، دو روز پس از حملات انتحاری در بروکسل، گفت، سه نفر از این مظنونان در داخل خودرویی در مقابل اداره دادستانی بازداشت شدند.

وی بدون ارایه توضیح بیشتر، افزود، ۲نفر نیز در منطقه دیگری در بروکسل و نفر ششم نیز در منطقه «جت» در حومه پایتحت بازداشت شدند.

به گفته در سیپت، فردا (جمعه) درباره سرنوشت این افراد تصمیم گیری می شود.

وی گفت دو نفر از این ۶ نفر از طریق تصاویر ضبط شده دوربین های مدار بسته فرودگاه توسط پلیس شناسایی شده بودند.

یک روز پس از آنکه ترکیه گفت ابراهیم بکراوی، یکی از مهاجمان حملات سه شنبه بروکسل را در ماه ژوئن دستگیر و اخراج کرده بود، بلژیک به ارتکاب اشتباهاتی در مورد او اذعان کرده است.

ترکیه گفته که بکراوی را به ظن آنکه 'جنگجوی خارجی است' اخراج کرده بود اما بلژیک و هلند هشدارهای این کشور را 'نادیده' گرفتند.

به همین دلیل روز گذشته وزرای کشور و دادگستری بلژیک خواستار استعفای خود شدند ولی نخست وزیر از آنها خواست به کار خود ادامه دهند.

روز سه شنبه سوم فروردین, دو انفجار مهیب فرودگاه «زاونتیم» در بروکسل پایتخت بلژیک را لرزاند. ساعتی بعد از این انفجار هم گزارش شد که انفجار دیگری در یکی از ایستگاه های قطار شهری (مترو) بروکسل به وقوع پیوسته است.

بنا بر اظهارات مقام های این کشور دراین حملات تروریستی ۳۱ نفر کشته و ۲۵۰ نفر زخمی شده اند که حال برخی از زخمی ها وخیم گزارش شده است. گروه تروریستی داعش مسوولیت این حملات را به عهده گرفت.

انفجارهای بروکسل چند روز پس از آن روی داد که پلیس بلژیک در یک عملیات گسترده و درگیری مسلحانه، «صلاح عبدالسلام» شهروند این کشور را که در ارتباط با حملات تروریستی پاریس تحت تعقیب بود، در بروکسل پایتخت بازداشت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج