۳۱۰۷۹۰
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

عربستان از انتقادات تند اوباما خوشش نیامد

انتقاد بی‌سابقه رئیس جمهور آمریکا از عربستان، خشم مقامات این کشور را برانگیخته است.

خبرآنلاین: انتقاد بی‌سابقه رئیس جمهور آمریکا از عربستان، خشم مقامات این کشور را برانگیخته است.

اکنون که اوباما رئیس جمهور آمریکا برای حضور در اجلاس مهمی با هم‌پیمانان این کشور در حوزه خلیج فارس آماده می‌شود، اظهارات بی‌پرده او درباره عربستان، با انتقادهای فزاینده‌ای از سوی این هم پیمان دیرینه آمریکا روبرو شده است. اظهارات اوباما که در نسخه ماه آوریل نشریه آتلانتیک منتشر شد، با خشم رسانه‌های سعودی و روزنامه های محدود پان عرب در عربستان روبرو شد.

به گزارش واحدمرکزی خبر شاهزاده ترکی الفیصل، سفیر پیشین عربستان در واشنگتن و از چهره‌های آشنا سعودی برای غرب نیز در انتقادها از اوباما پیشگام شده است. فیصل، وزیر اطلاعات پیشین عربستان نیز با انتشار مقاله‌ای در چند روزنامه سعودی نوشت: اوباما ما را به راه انداختن نزاع مذهبی در سوریه، یمن و عراق متهم می‌کند و از ما می‌خواهد دنیای خود را با ایران، کشوری که آن را حامی تروریسم توصیف می کنید، سهیم شویم.

سرزنش ها و روابط ۷۰ ساله !

این پایگاه اینترنتی اضافه کرد: پس از هفتاد سال روابط ویژه آمریکا و عربستان که در این مدت انتقادها معمولاً به شکل خصوصی مطرح می‌شد، سرزنش های علنی اوباما نوعی خیانت به عربستان محسوب می شود. درخواستِ اوباما از ریاض برای اینکه خاورمیانه را با رقیب خود تهران، سهیم شود و به جنگ‌های نیابتی در عراق، سوریه و یمن پایان دهد، حاکمان سعودی را که حس می‌کنند ایران آنها را احاطه کرده است، به شدت خشمگین کرد. افزون بر این، انتقادهای اوباما از حکومت پادشاهی عربستان به علت صادر کردن نگرش افراطی وهابیت به دیگر کشورهای مسلمان، مشروعیت خاندان سلطنتی حاکم در عربستان را زیر سؤال برد.

عبدالرحمان راشد مقاله نویس سعودی نوشت: صداقت اوباما، دوستان او را خشمگین کرده است و این مسئله نه فقط درباره عربستان، بلکه درباره انگلیس، ترکیه و اسرائیل صدق می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سجاد

      درود بر اوباما

      پاسخ ها

      • حسن

        و مرگ بر آیپک

    • رضا

      به نظر من امریکا از ال سعود بهتر است

    • مقنی باشی ممقانی نوحید

      عربستان سعودی رزیمی نیست که بتواند خاور میانه را با ایران پر قدرت تقسیم کند

    • ببر لرستان

      ایران بزرگترین و پرقدرت ترین کشور منطقه خاورمیانه است و توان این رو داره که عربستانو با خاک یکسان کنه و اگر تا الان این کارو نکرده نه به خاطر نداشتن قدرته. بلکه به خاطر انه که مردم ما مردمی نجیب و با اصالت هستند و روحیه تهاجمی ندارند و دوست دارن زندگی در سرتاسر جهان با صلح و دوستی همراه باشه و مطمئنا اگه بخواد عربستان به این کاراش ادامه بده خودش گور خودش رو میکنه و نیازی به حضور ایران برای تنبیه این بچه کوچک منطقه نیست. همین الانش عربستان توی باتلاق یمن گیر کرده

    • علی کرمانشاه

      عربستان دارای چنان جایگاهی نیست که خاورمیانه را با کشور مقتدر و قدرتمند ایران شریک شود آل سعود هیچ راه و چاره ای جز پذیرش آقایی و حضور با صلابت و قدرتمند ایران ندارد و باید به حذف دین از حکومت خود اقدام کند و با تکفیریت وهابی که ایدولوژی واپسگرا و متحجرانه و خونریز و در راس تروریست های جهانی استبرای همیشه خدا حافظی کند و گر نه سقوط دولت آل سعود را باید با حقارت و بدنامی به ملت ستم دیده حجاز واگذار نماید تامردم پس از چند قرن لذت دمکراسی و جمهوری را با گوشت و استخوان خود حس کنند.تاریخ مصرف وهابیت داعش و امثال آن تمام شده و جهان تمایلی به چنین دین و مذهبی که در داخل خود با شمشیر گردن مردم آزادی خواه و علمای دین را می زند و در بیرون از عربستان داعش و النصره و جیش الاسلام و...با چاقو سر مخالفین و مردم و زن و کودک بی گناه را ذبح و مثله میکند و با انفجار انتحاری مردم جهان را به خاک و خون میکشد ندارند.و باید کلا از مدار جنایت خارج گردند در غیر این صورت تک تک آنها توسط نیروهای مقتدر مقاومت و رزمندگان شجاع ایرانی از روی زمین برای همیشه محو خواهند شد.آل سعود باید مسئولیت جنایات تکفیری های داعش و النصره که تروریست های واابی عررستانی هستند بپذیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج