۳۱۰۹۱۴
۱۲ نظر
۵۰۰۷
۱۲ نظر
۵۰۰۷
پ

وحشت عجیب ایرانی‌ ها از سفر به ترکیه

«رُعب از حوادث اخیر ترکیه باعث شده، ایرانی‌های زیادی از سفر به این کشور، انصراف دهند، تا حدی که اکنون پروازها، نیمه‌خالی از ایران به ترکیه می‌روند.»

خبرگزاری ایسنا: «رُعب از حوادث اخیر ترکیه باعث شده، ایرانی‌های زیادی از سفر به این کشور، انصراف دهند، تا حدی که اکنون پروازها، نیمه‌خالی از ایران به ترکیه می‌روند.»

در حمله تروریستی شنبه گذشته استانبول، یک ایرانی جان باخت و سه هموطن دیگر مجروح شدند. با آنکه ترکیه در ۹ ماه اخیر ۱۱ بار لرزیده، اما انفجار اخیر که جان چند ایرانی را به خطر انداخت، سرانجام سفارت ایران در آنکارا را بر آن داشت، بدون اعلام شرایط ویژه برای سفر به این کشور، به مسافران توصیه کند، «مقررات و هشدارهای امنیتی مقامات کشور میزبان را رعایت و از حضور در اماکن پرتردد و تجمع‌ها پرهیز کنند».

مهدی عنبر، معاون گردشگری استان تهران گفت که پس از صدور این توصیه، جریان انصراف از سفر به این کشور، راه افتاد و ما برای گرفتن استعلام از وضعیت ترکیه اقدام کردیم تا سرنوشت مسافران ایرانی مشخص شود.

به گفته او، ارسال شکایت‌ها از تورهای نوروزی، امسال زودتر از سال های قبل و پیش از آنکه تعطیلات آغاز شود، شروع شد. بیشتر آن ها هم به کنسلی تورهای این مسیر مربوط می شد.

عنبر اضافه کرد: به خاطر وقایع اخیر ترکیه، خیلی‌ها از این سفر انصراف داده‌اند و تعداد کنسلی‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. اطلاع دارم پروازهای ترکیه از ایران بسیار خالی می‌روند. چند روز پیش هم پیام تبلیغاتی از تور آنتالیا با اقامت در هتل ۵ ستاره به قیمت یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان دریافت کردم، این قیمت برای آنتالیا که اتفاقا هیچ ارتباطی با استانبول یا آنکارا ندارد، خیلی پایین است.

وی افزود: روز گذشته پنج نفر برای پیگیری کنسلی تور ترکیه به معاونت گردشگری تهران مراجعه کرده بودند، می‌گفتند از هفت میلیون تومانی که پرداخت کرده‌اند موفق شده‌اند فقط پول دو شب اقامت در هتل را پس بگیرند. اوضاع امنیتی ترکیه طوری شده که بعضی‌ها حاضرند از پول خود بگذرند.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران درباره‌ی استعلام گرفته شده از مراجع ذی‌ربط نیز توضیح داد: با توجه به این شرایط و اتفاقات اخیر ترکیه، وقتی تعداد کنسلی‌ها رو به افزایش رفت، در روز اول فروردین ماه از معاونت گردشگری در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور درخواست کردیم استعلامی را از مراجع ذی‌ربط دریافت کند که معاون گردشگری چند روز پیش در نامه‌ای اعلام کرد، نظر جدیدی از سوی وزارت امور خارجه ایران اعلام نشده است و هر مسافری که با آژانس قرارداد دارد، طبق شرایط کنسلی باید اقدام کند.

وی با بیان اینکه انصراف در چنین شرایطی منجر به تحمل جریمه از سوی مسافران می‌شود، اظهار کرد: در صورتی که وزارت خارجه اعلام شرایط ویژه می‌کرد، شرکت‌های هواپیمایی موظف بودند عین هزینه را به مسافر برگردانند و تور مشمول قانون کنسلی نمی‌شد، اما حالا چنین شرایطی اعلام نشده و مسافر در صورت کنسل کردن تور، باید طبق قرارداد جریمه پرداخت کند.

او با بیان مثالی درباره ضوابط کنسلی تور در شرایط ویژه، گفت: چند سال پیش دو آژانس ایرانی به معاونت گردشگری تهران مراجعه کردند تا تاییدیه اجرای تور به مقصد ژاپن را دریافت کنند، اما سونامی اتفاق افتاد، آن زمان وزارت خارجه ایران، شرایط ویژه اعلام کرد و مسافران تور خود را کنسل کردند، اما شرکت‌های هواپیمایی که اتفاقا ایرانی نبودند و هتل‌های ژاپن هیچ یک، مبلغی را در ازای این کنسلی دریافت نکردند و عین مبلغ به مسافران بازگردانده شد. فقط هزینه ویزا سوخت شد که آن هم قوانین خاص خود را دارد.

عنبر تاکید کرد: شرایط ویژه تعریف دارد و ضوابط آن در قرارداد مسافر و آژانس نوشته شده است.

به گفته معاون گردشگری تهران، با وجود اعمال قانون جریمه، مراجعه برای کنسل کردن تورهای ترکیه همچنان ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      دروغ نگویید

      پاسخ ها

      • شاهین

        انتالیا ساکت و بهترین گزینه برای سفر .من رفتم

    • بدون نام

      رُعب از حوادث اخیر ترکیه باعث شده، ایرانی‌های زیادی از سفر به این کشور، انصراف دهند» ....................................
      رکورد مرگ ایرانی ها در نوروز 95 شکست !!!!

    • بدون نام

      خالي بنديه

    • بدون نام

      حق انتخاب وجود داره یا برین ترکیه بمیرین یا توی جاده های خودمون به کمک پراید و جاده های وطنی و راننده هایی که همه شوماخر هستن بمیرین.دیگه حق انتخاب ازاین بهتر ؟

      پاسخ ها

      • سید امین

        شوماخر رو خوب اومدی

    • بدون نام

      دروغه

    • بدون نام

      سفارت ایران در آنکارا را بر آن داشت، بدون اعلام شرایط ویژه برای سفر به این کشور، به مسافران توصیه کند، «مقررات و هشدارهای امنیتی مقامات کشور میزبان را رعایت و از حضور در اماکن پرتردد و تجمع‌ها پرهیز کنند».
      عجب هشداری!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      فقط بياييد حجم پروازهاى فرودگاه تبريز رو به شهرهاى ترکيه ببينيد بعد بگين پروازها نيمه خالى اند
      برادر اين دروغها ديگه حنايي ندارند

    • شاهین

      دروغه من پولشو داشتم با کل خانواده میرفتم انتالیا

    • بدون نام

      اینقدر خبر دروغ به مردم ندید...
      خجالت بکشید...
      لعنت خدا بر شما...

    • جاوید

      برترینها درود بر شما وتبریک سال نو ؛ خبر شما ؛ همان منظوری است که که مدنظر گروههای تروریستی فعال در منظقه چون PKK& PEZHAK%PYD&YPG &ISES(داعش ) و.... میباشد ؟!!!!! 2- آیا با اعلام این اخبار کاملا دروغ ؛ وجهه خود را در میان مخاطبین از دست میدهید یا نه ؟!!!! 3- میزان حجم انبوه سازمانها و موسسات وشرکتهای روزافزون ... گویای چیست ؟!!! 4- به شوخی هم که باشد ؛میزان مرگ و میر ایرانیان در اثر دهها عامل چون فقدان کیفیت جاده هاـــ خودروها ـــ آموزش کیفی رانندگی ــــ فقدان رعایت نظامات دولتی و..... بیش از هرجای دنیا وهر اقدام تروریستی میباشد /موفق باشید .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج