جاباما
۳۱۱۰۰۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

آمانو: خطر تروریسم هسته ای جدی است

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هشدار درباره خطر وقوع «تروریسم هسته‌ای» از کشورهای عضو خواست که به صورت مداوم امنیت هسته‌ای را در اولویت‌های خود قرار دهند.

خبرگزاری تسنیم: یوکیا آمانو پس از حملات تروریستی بلژیک و در آستانه برگزاری یک کنفرانس مهم هسته‌ای در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت جهان باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از «تروریسم هسته‌ای» انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «تروریسم در حال گسترش است و احتمال استفاده از مواد هسته‌ای را نباید دور از نظر داشت.»

آمانو افزود: «دولت‌های عضو باید علاقه‌ای مداوم در تقویت امنیت هسته‌ای داشته باشند. مهمترین مشکل کشورهایی هستند که خطر تروریسم هسته‌ای را قبول ندارند.»

رئیس نهاد بین‌المللی هسته‌ای این سخنان را در حالی اظهار می‌کند که قرار است در حدود ۵۰ رهبر جهان روزهای ۳۱ مارس و ۱ آوریل در واشنگتن گرد هم آیند تا اطمینان حاصل کنند مواد هسته‌ای در تقریبا ۱۰۰۰ تأسیسات هسته‌ای جهان ایمن هستند.

نگرانی‌های آمانو پس از آن بیان می‌شوند که روزنامه بلژیکی درنیر هوری پنج‌شنبه گذشته گزارش داد خالد و ابراهیم البکراوی، بمبگذاران بروکسل، قصد داشتند به نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور نیز حمله کنند.

این روزنامه در گزارشی اختصاصی اعلام کرد: دستگیری صلاح عبدالسلام، بمب‌گذار پاریس، باعث شد تروریست‌ها نقشه‌های خود را زودتر از موعد اجرایی کنند.

درنیر هوری در ادامه می‌گوید که دو برادر تروریست یک دوربین مخفی را مقابل منزل مدیر برنامه تحقیقات هسته‌ای بلژیک نصب کرده بودند.

مدارکی که توسط مقامات به‌دست آمده نشان می‌دهند همان گروه تروریستی که در ماه نوامبر حملات پاریس را با ۱۳۰ کشته انجام دادند بمب‌گذاری‌های هفته جاری در بروکسل را نیز که منجر به مرگ ۳۱ نفر و زخمی شدن بیش از ۲۷۰ نفر گشت، طراحی و اجرا کرده‌اند.

در حمله به منزل محمد بقالی یکی از اعضای این گروه تروریستی «ده‌ها ساعت» تصاویر ویدئویی از رفت و آمد مدیر مرکز تحقیقات هسته‌ای بلژیک به‌دست آمده است.

اطلاعات مقامات که به دست روزنامه درنیر هوری رسیده نشان می‌دهد که برادران البکراوی دوربین‌ها را نصب کرده‌اند و رفت‌ و آمد مقام ارشد هسته‌ای را زیر نظر داشته‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج