۳۱۱۰۵۲
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اولین دستگیری متهم به‌ قتل در سال جدید

متهم سابقه‌داری که با استفاده از سلاح گرم اقدام به سرقت خودرو و موتورسیکلت در پوشش مسافر می‌کرد، با گذشت چهار ماه از قتل آخرین طعمه‌اش در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.

خبرگزاری مهر: متهم سابقه‌داری که با استفاده از سلاح گرم اقدام به سرقت خودرو و موتورسیکلت در پوشش مسافر می‌کرد، با گذشت چهار ماه از قتل آخرین طعمه‌اش در مخفیگاه خود شناسایی و دستگیر شد.

۲۶ آبان ماه سال گذشته مردی در تماس با ماموران ۱۱۰ از کشف جسد راننده ای میانسال در پشت فرمان خودروی سواری سیاه‌رنگ در محدوده گردنه حسن‌آباد خبر داد.

با اعلام این خبر بلافاصله اکیپی از ماموران کلانتری ۱۷۶ حسن آباد در محل حادثه حاضر شدند و با مشاهده جسد مردی که بر اثر اصابت گلوله به کمر و گردن به قتل رسیده بود، با دستور بازپرس کشیک قتل محدوده فشافویه تحقیقات اولیه را آغاز کردند.

در تحقیقات اولیه، مرد نگهبان که کشف جسد را به ماموران پلیس اطلاع داده بود، اعلام کرد نگهبان یک معدن مصالح ساختمانی در گردنه کهریزک هستم. ساعت ۱۰ صبح که مشغول بازدید از محدوده بیرونی کارگاه بودم، متوجه پارس سگ های نگهبان شدم بلافاصله به محل نگهداری سگ ها رفته و در پشت یکی از تپه ها، خودروی آر. دی سیاه‌رنگی را مشاهده کردم که راننده در پشت فرمان آن به خواب رفته بود. به خیال اینکه راننده راه را گم کرده و در حال استراحت است، به خودروی سواری نزدیک شدم، اما به محض نزدیک شدن به خودرو متوجه شدم شیشه عقب خودرو بر اثر اصابت گلوله منفجر شده و راننده نیز در پشت فرمان به قتل رسیده است. از این رو، ماموران پلیس را در جریان ماجرا قرار دادم.

با ثبت اظهارات مرد نگهبان و به دستور بازپرس کشیک کهریزک، جسد مردم ۴۵ ساله برای تشخیص هویت و شناسایی علت تامه مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و پرونده برای شناسایی قاتل یا قاتلان به اداره دهم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

با ارجاع پرونده به اداره دهم، کارآگاهان در بررسی های اولیه متوجه شدند همه مدارک و اسناد هویتی راننده به سرقت رفته است، همین سرنخ کافی بود تا انگیزه سرقت مسلحانه قوت پیدا کند.

بررسی ها در حالی ادامه داشت که کارآگاهان موفق شدند هویت مقتول را کشف کنند.

بررسی ها نشان می داد مقتول به هویت مجید ۴۵ ساله کارگر یک کارگاه نبات‌ریزی در محدوده کهریزک است. با مشخص شدن هویت مقتول کارآگاهان بلافاصله به محل زندگی وی مراجعه کردند. همسر مقتول در جریان بازجویی ها به ماموران گفت: مجید در یک کارگاه نبات‌ریزی کار می کرد و هر روز بعد از پایان ساعت کار تا پاسی از شب اقدام به مسافرکشی با خودروی سواری خود می‌کرد.

بیست‌وپنجم آبان ماه وی آخرین تماس را با منزل برقرار کرد و گفت: در حال کار در خیابان است تا ساعت ۱۲ شب از او خبری نداشتیم. به خیال اینکه اقدام به سوار کردن مسافر و رفتن به سمت قم کرده است، دیگر با او تماس نگرفتم، اما صبح بیست‌وششم آبان وقتی غیبت مجید طولانی شد، موضوع را با برادر همسرم در میان گذاشتم. هرچه با گوشی تلفن همراه مجید تماس گرفتیم، کسی پاسخگو نبود، تا اینکه از طرف ماموران پلیس در جریان قتل همسرم و کشف جسد وی در گردنه حسن‌آباد شدیم.

با شناسایی هویت مجید و قوت گرفتن فرضیه سرقت مسلحانه منجر به قتل، تلاش برای شناسایی قاتل یا قاتلان مسلح در دستور کار ویژه کارآگاهان اداره دهم پلیس قرار گرفت.

بررسی ها در حالی ادامه داشت که کارآگاهان رد پای مجرم سابقه‌داری به نام مهدی را در جریان سرقت مسلحانه شناسایی کردند. با مراجعه به محل سکونت مهدی مشخص شد وی بعد از آزادی از زندان اقدام به تغییر نشانی خود کرده و بار دیگر فعالیت های مجرمانه اش را از سر گرفته است. تلاش برای به دام انداختن متهم فراری در حالی ادامه داشت که سرانجام کارآگاهان دوم فروردین ماه امسال موفق شدند متهم فراری را در منزل برادرش در محدوده کهریزک شناسایی و در یک اقدام پلیسی وی را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کنند. در بازرسی از محل اختفای متهم، ماموران موفق شدند یک قبضه اسلحه کمری را نیز کشف و ضبط کنند.

با انتقال متهم سابقه‌دار به اداره دهم پلیس آگاهی، وی در جریان بازجویی های فنی و پلیسی با توجه به شواهد و قرائن به دست آمده به قتل با انگیزه سرقت اعتراف کرد و گفت: بیست‌وپنجم آبان ماه به عنوان مسافر دربستی اقدام به سوار شدن به خودروی آر. دی کردم در طول مسیر چند جا از راننده خواستم توقف کند. وقتی اعتماد راننده را جلب کردم وی را به محدوده یک جاده خاکی در گردنه حسن‌آبان کشاندم و با تهدید اسلحه از او خواستم همه پول ها و مدارک هویتی و گوشی تلفن همراهش را به من بدهد بعد از راننده خواستم از خودرو پیاده شود. راننده که متوجه شده بود قصد دارم خودروی سواری اش را به سرقت ببرم، با من درگیر شد درگیری ما تا جایی ادامه داشت که اقدام به شلیک گلوله کردم. در تاریکی شب متوجه نشدم گلوله ها به کجا اصابت کرد، اما وقتی که می خواستم راننده را از خودرو بیرون بیندازم متوجه اصابت گلوله به بدن وی و قتل او شدم. از این رو، خودرو را در بیابان رها کرده و بلافاصله از محل حادثه متواری شدم.

متهم در جریان بازجویی ها همچنین به یک فقره سرقت مسلحانه دیگر در محدوده جنت آباد نیز اعتراف کرد و گفت: از میدان آزادی با گرفتن یک موتورسیکلت به قصد رفتن به محدوده شهران، راننده موتور را به محدوده جاده خاکی اطراف شهرک نفت برده و با تهدید اسلحه موتورسیکلت وی را به سرقت بردم. راننده جوان موتورسیکلت قصد درگیری داشت که با شلیک دو تیر هوایی وی را از محل فراری دادم.

ماموران در تحقیقات تکمیلی با شناسایی مال باخته وی را به اداره آگاهی دعوت کرده و مال‌باخته متهم متواری را شناسایی کرد.

سرهنگ کارگاه آریا حاجی‌‌زاده، رئیس اداره دهم پلیس آگاهی، با اعلام اینکه متهم در حال حاضر با قرار قانونی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار دارد، افزود: بررسی ها برای شناسایی دیگر اقدامات مجرمانه متهم مسلح که در جریان سرقت مسلحانه اقدام به قتل نیز کرده بود، همچنان ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج