۳۱۱۱۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

این ۵ میوه و سبزی را از دست ندهید

هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

رژیم‌‌های غذایی بیشتر مخصوص خانم‌هاست تا آقایان. با این حال عذاب‌‌وجدان خوردن بی‌محابا از آن دست اتفاقاتی است كه سراغ بیشتر آدم‌ها می‌آید. حالا اگر شما هم در جرگه همان آدم‌ها هستید، بهتر است به جای اینكه دچار عذاب‌ وجدان شوید دنبال راهكاری باشید.


هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

برترین ها: قدر میوه‌ها و سبزیجات تابستانی را بدانید. با پایان فصل قطعا یك‌سالی باید دوباره انتظار بكشید بلكه بتوانید انواع میوه‌های فصل گرم را با فراغ بال پیدا كنید. البته راه‌هایی وجود دارد كه به شما كمك می‌كند میوه‌های تابستانی در تمام طول سال برایتان قابل دسترس باشد كه معمولی‌ترین و راحت‌ترین این راه‌ها، فریز كردن برخی از انواع این میوه‌هاست.

هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

حالا كه وارد شهریور می‌شویم باید كم‌كم برای این مهم دست به كار شوید. در اینجا ۵ نوع از انواع میوه‌ها و سبزیجات تابستانی كه خواص به مراتب چشمگیرتری نسبت به بقیه دارند به شما پیشنهاد می‌شوند تا هم با اطلاع از فواید آنها خوردن این میوه‌ها را در زندگی روزمره‌تان منظم كنید و هم بتوانید برای فصل‌های دیگر با فریز كردن آنها همیشه این میوه‌ها و سبزیجات را در اختیار داشته باشید.

بخورید، لذت ببرید و لاغر شوید!

تابستان فصل تعطیلات است؛ فصلی كه در آن مسافرت به بخشی لاینفك از برنامه‌هایش تبدیل شده و خب البته آدم حین سفر معمولا قید رژیم غذایی را می‌زند و عطای لاغر شدن را حداقل در دوران سفر و فصل تعطیلات به لقایش می‌بخشد. البته این رژیم‌‌های غذایی بیشتر مخصوص خانم‌هاست تا آقایان. با این حال عذاب‌‌وجدان خوردن بی‌محابا از آن دست اتفاقاتی است كه سراغ بیشتر آدم‌ها می‌آید. حالا اگر شما هم در جرگه همان آدم‌ها هستید، بهتر است به جای اینكه دچار عذاب‌ وجدان شوید دنبال راهكاری باشید تا اگر در دوران تعطیلات و حین سفر بی‌گدار به آب زدید و عزم را برای خوردن جزم كردید حداقل چیزهایی بخورید كه كمتر سبب چاقی شما ‌شود. در همین راستا بهتر است سراغ میوه‌ها و سبزیجات تابستانی بروید. ۵ میوه و سبزی‌ای كه در فصل تابستان می‌توانند شما را سالم نگه دارند و البته باعث اضافه‌وزن نشوند از این قرارند: توت‌فرنگی، كدوسبز، لوبیاسبز، ذرت و تمشك. بهتر است در فصل تعطیلات و به خصوص در سفر سراغ این خوراكی‌ها بروید. بعضی از آنها در غذا هم وجود دارند و می‌توانند میزان كالری غذای شما را پایین بیاورند. بعضی دیگر هم مثل توت‌فرنگی می‌توانند در قالب میوه و به تنهایی مورد استفاده قرار بگیرند. در این مطلب ضمن اشاره به ویژگی‌های غذایی این مواد روش فریز كردن آنها را هم به شما یاد می‌دهیم.


هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

1. لوبیا سبز

یك لیوان لوبیا سبز پخته شده ۴۴ كیلو كالری دارد و شامل ۴ گرم فیبر است. لوبیا سبز همچنین منبع غنی از ویتامین K است كه ماده مغذی برای حفظ سلامت و مقاومت استخوان‌ها شناخته شده است. اگر احساس می‌كنید استخوان‌هایتان خیلی میزان نیستند، لوبیا سبز را وارد سبد غذایی روزانه خود كنید. می‌توانید این نوع از لوبیا را برای همه فصل داشته باشید به شرط اینكه آن را به روش صحیحی فریز كنید.

چطور لوبیا سبز را فریز كنیم؟

سر و ته لوبیا را بزنید و سپس آن را با آب سرد بشویید. می‌توانید لوبیا را به قسمت‌های كوچك‌تر هم خرد كنید. لوبیاها را یكی، دو دقیقه در آب جوش بریزید و بعد به مدت ۳۰ثانیه در كاسه‌ای زیر آب یخ نگه دارید. سپس لوبیاسبز را آبكش كرده و بعد صبر كنید تا آنها كاملا خشك شوند. لوبیاسبزها را می‌توانید بنابر میزان مصرفی خود داخل كیسه فریزر بریزید و بعد داخل فریزر بگذارید.


هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

2. كدو سبز

شما می‌توانید ۳ گرم فیبر را در یك لیوان كدو سبز پخته شده پیدا كنید. این در شرایطی است كه این مقدار كدو فقط ۳۰ كیلو كالری دارد. ضمن اینكه كدوی سبز شامل lutein و zeaxanthin است كه در چشم انباشته شده و مانع از ضعیف شدن بینایی به جهت بالا رفتن سن خواهند شد. پس كدو سبز را فراموش نكنید.

چطور كدو سبز را فریز كنیم

كدوها را بشویید. پوست آنها را جدا كنید. سپس كدوها را دو تا چهار قسمت كرده و بپزید. همچنین می‌توانید كدو را سرخ یا بخارپز كنید. به هر حال كدو برای فریز شدن باید نرم شود. یادتان باشد كه اگر كدو سبز را خام در فریزر بگذارید بر اثر یخ زدن داخل آن پوك می‌شود. بعد از اینكه كدوها را پختید اجازه دهید خنك شود. در ضمن آب آنها هم باید كشیده شود. كدوها را داخل ظرف‌های یك‌بار مصرف فریز كنید. یادتان باشد كه نباید ظرف را پر كنید طوری كه كدوها به هم بچسبد بلکه باید بین كدوها فاصله و فضای آزاد باشد. هر زمان كه كدوها را از فریزر دربیاورید می‌توانید داخل مایكروویو به مدت یك دقیقه قرار دهید تا یخ آن آب شود. بهتر است زمان مورد نظر بیشتر از یك دقیقه نشود. اگر در كل فرد صبوری هستید اجازه دهید تا كدوها به طور طبیعی و در دمای محیط از حالت انجماد خارج شود.


هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

3. ذرت

شما می‌توانید در یك لیوان ذرت پخته‌شده ۵ گرم فیبر و البته ۱۷۷ كیلو كالری پیدا كنید. ذرت هم مانند كدو سبز می‌تواند محافظ سلامت چشم شما باشد چون منبعی از ۲ ماده lutien و zeaxanthin است.

چطور ذرت را فریز كنیم؟

پوست ذرت را غلفتی بكنید و مغز آن را جدا كنید. اجازه بدهید ذرت به مدت ۲ دقیقه در آب‌جوش غوطه‌ور شود، بعد از اینكه آن را آبكش كردید و داخل كیسه فریزربگذارید و بعد داخل فریزر قرار دهید.

برای اینكه ذرت منجمد شده را استفاده كنید كافی است یك تا ۲ دقیقه آن را داخل مایكروویو قرار دهید. اگر می‌خواهید یخ ذرت را روی شعله گاز آب كنید نباید بیشتر از ۲ تا ۳ دقیقه آن را روی شعله گاز قرار دهید.


هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

4. تمشك

یك لیوان تمشك معادل ۸ گرم فیبر دارد كه در نوع خود جالب توجه است. در قبال این ۸ گرم فیبر شما در یك لیوان تمشك فقط ۶۴ كیلو كالری پیدا خواهید كرد. البته بخشی از این فیبر موجود در تمشك در نوعی پكتین محصول كربوهیدرات خالص شده حل می‌شود كه به خودی خود كلسترول خون را پایین می‌آورد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید كه از چربی خون رنج می‌برید بهتر است فریز كردن تمشك را حتما در دستور كارتان قرار دهید.

چطور تمشك را فریز كنیم؟

قبل از همه یادتان باشد چون تمشك خیلی زود فاسد می‌شود موقع خرید آن سراغ تمشك‌هایی بروید كه هنوز كاملا نرسیده‌اند. فریز كردن تمشك كار سختی نیست. فقط كافی است تمشك‌ها را زیر شیر آب و البته با فشار كم آب بشویید. تمشك‌ها را با دستمال كاغذی خشك كنید. مواظب باشید تا تمشك‌ها حین این فعل و انفعالات له نشوند. بهتر است ابتدا اجازه دهید تمشك‌ها داخل یك ظرف درون فریزر یخ بزنند سپس آنها را از ظرف به درون كیسه فریزر انتقال دهید و دوباره داخل فریزر بگذارید. اگر می‌خواهید تمشك تغییررنگ ندهد، می‌توانید ۲ تا ۳ قطره آبلیمو روی آنها بریزید و بعد داخل فریزر بگذارید. یادتان باشد برای باز شدن انجماد تمشك باید آن را از فریزر خارج كنید و اجازه بدهید در دمای محیط یخ آنها آب شود.


هرچقدر دوست دارید بخورید و لاغر بمانید!

5. توت‌فرنگی

یك لیوان توت‌فرنگی شامل ۳ گرم فیبر است و حدود ۵۰ كیلو كالری انرژی دارد. بهتر است به قسمت اول ماجرا یعنی فیبر توجه كنید. فیبر كالری ندارد و دارای حجم است. در واقع حجم فیبر سبب می‌شود كه احساس سیری كنید و كمتر سراغ خوردنی‌های دیگر بروید. از طرف دیگر فیبر متابولیسم بدن را بالا می‌برد. در ضمن توت‌فرنگی یكی از منابع غنی ویتامین C و آنتی‌اكسیدان است. از این‌رو مصرف روزانه آن می‌تواند ویتامین C مورد نیاز بدن را در هر روز به شكل كاملا طبیعی تامین كند. در ضمن فراموش نكنید كه آنتی‌اكسیدان موجود در توت‌فرنگی پوست شما را جوان‌تر از سنتان نگه می‌دارد. حالا دوست ندارید مقداری توت‌فرنگی برای فصل سرما ذخیره كنید؟

چطور توت‌فرنگی را فریز كنیم؟

توت‌فرنگی‌ها را خوب بشویید. برگ‌های سبزش را جدا کرده‌و بعد توت‌فرنگی‌های شسته‌شده را داخل یك آبكش بریزید تا آبش برود و البته صبر كنید تا توت‌فرنگی‌ها كاملا خشك شود. بهتر است توت‌فرنگی‌ها را در ظرف‌های یك‌بار مصرف بریزید چون لازم است لابه‌لای آنها شكر بپاشید بنابراین داخل كیسه فریزر نمی‌‌توانید این كار را انجام دهید. یك ردیف توت‌فرنگی بچینید بعد كمی شكر بپاشید و سپس ردیف‌های بعدی را بگذارید. شكرها به این قصد لابه‌لای توت‌فرنگی پاشیده می‌شود كه مانع از به هم چسبیدن آنها شود در این صورت توت‌فرنگی‌های فریز شده شما تا یك‌سال دوام می‌آورد. برای اینكه توت‌فرنگی فریز شده را استفاده كنید باید از مدتی قبل آنها را از فریزر خارج كرده و اجازه دهید یخ آن به مرور آب شود. بعد می‌توانید دوباره آنها را بشویید تا شكرهای روی توت‌فرنگی هم از بین برود و میوه شما همان طعم طبیعی خودش را داشته باشد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج