۳۱۱۲۵۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چگونه قرارهای کاری را گرم کنیم؟!

خوش صحبت بودن و بهره مندی از توانایی های برقراری ارتباط با دیگران می تواند یکی از نکات و ویژگی های برجسته ی هر کسی باشد و خیلی جاها به دادتان می رسد.

وب سایت دیجیاتو - پیام ادیب: خوش صحبت بودن و بهره مندی از توانایی های برقراری ارتباط با دیگران می تواند یکی از نکات و ویژگی های برجسته ی هر کسی باشد و خیلی جاها به دادتان می رسد. خیلی ها شاید این مهارت را مهارتی ذاتی بدانند. این تا حدی صحیح است اما معنایش این نیست که دیگران نمی توانند چنین مهارتی را در خود پرورش دهند.

اگر نگوییم همه، بسیاری از تکنیک ها و شیوه های برقراری ارتباط با دیگران را می توان با کمی تمرین فرا گرفت. در ادامه ۴ تکنیک ساده برای داشتن مکالمه ای گرم و طبیعی را از نظر خواهید گذراند. این ۴ تکنیک به شما کمک می کنند روابط قوی تری با طرف مقابل خود برقرار کنید و چه بسا یک ملاقات شام یا ناهار کاری را از تبدیل شدن به یک فاجعه ی کسب و کاری نجات دهید.

چگونه قرارهای کاری را گرم کنیم؟!

به دنبال علایق و تجارب مشترک باشید

شناسایی حوزه های علایق و تجربیات مشترک هنگام ملاقات با دیگران، مثل پیدا کردن مصالح بیشتر برای بنای رابطه ای عمیق تر با آنهاست. به یاد داشته باشید، نکته ی با اهمیت در مکالمه این است که درباره ی موضوعات و تجربیات مختلفی صحبت کنید تا نقاط پیوند خود با هم صحبتتان را پیدا کنید. اگر میان شما به اندازه ی کافی نقاط مشترک وجود داشته باشد، امید می رود دوست داشته باشید برای گفتگو درباره ی این مشترکات باز هم همدیگر را ببینید.

پس، به محض آن که ارتباطی میان خودتان یافتید، این را به او بگویید. این کار باعث می شود فضای آشنایی میان شما قوت بگیرد و حاکی از علاقه ی شما به ادامه ی گفتگو و مکالمه است؛ این همان چیزی است که دوستی ها بر اساس آن شکل می گیرند.

اجازه دهید طرف صحبتتان بفهمد کجا ها احساس مشترکی دارید. وقتی مستقیم یا غیر مستقیم چیزی را درک می کنید، طوری واکنش نشان دهید که طرفتان بفهمد حرفهایش را گوش می دهید، درک می کنید و خودتان نیز چنین احساسی داشته اید.

وقتی حرکات واضح بدن و خوب گوش دادن را نیز چاشنی کار کنید، می توانید به هم صحبت خود این پیام را بدهید که به صحبت پیرامون موضوعی خاص ادامه دهد. به این شکل، می توانید حوزه های علایق و تجربیات مشترک را در حین مکالمه تان به او نشان دهید و مکالمه را پیش ببرید. به یاد داشته باشید، بیشتر مردم علایق زیادی دارند و دوست دارند بدانند کدامشان برای شما نیز جالب توجه است.

درباره ی موضوعاتی صحبت کنید که برایتان مهم است

اینکه بقیه بدانند چه چیزهایی برای شما مهم است نکته ای ضروری است. بهترین راه برای ابراز ارزش ها و دیدگاه ها به دیگران این است که درباره ی چیزهایی که برایتان مهم و جالب است صحبت کنید.

پس ابتکار عمل را در دست بگیرید و گوشه ای از احساسات و ارزش های خود را مطرح کنید. وقتی درباره ی چیزهایی حرف می زنید که برایتان اهمیت دارد، شخص دیگر تا حدودی با شخصیت شما آشنا می شود، همچنین موضوعات زیادی برای ادامه ی مکالمه فراهم می آید.

دغدغه های شما چیست؟ درباره ی آینده چه فکر می کنید؟ چه چیزهایی را دوست دارید و ترجیح می دهید؟ جواب این سؤال ها چگونگی ارتباط شما با دنیای اطرافتان را برای بقیه روشن می سازد. حرف های عادی آنقدر ها هم بی معنی و پوچ نیستند.

این را بدانید که سؤال های متعارف و کلیشه ای و حرف های شخصی فضایی ایجاد می کنند تا عقاید و احساسات بیشتری بازگو شوند و همچنین به نقطه نظرات شما اعتبار و استحکام بیشتری می بخشند.

توجه: وقتی با کسی در مورد چیزهایی که برایتان مهم است صحبت می کنید، مراقب باشید زیاده گویی نکنید و همه چیز را نگویید. درباره ی چیزهایی که از دست شما و شنوندگان شما خارج است شکایت نکنید. در مکالمه تان در مورد مسائل خیلی شخصی صحبت نکنید، مخصوصاً در مراحل اولیه.

چگونه قرارهای کاری را گرم کنیم؟!

گوش خود را برای کلمات کلیدی و جزئیات باز کنید و آنها را به خاطر بسپارید

به کلمات، حقایق، و جزئیات با دقت گوش کنید، و در ادامه ی مکالمه ی خود از آنها استفاده کنید. این نشان می دهد که شما به موضوع مورد صحبت علاقه مندید و به آن گوش می کنید. به راحتی می توانید با متمرکز کردن نظرات و پرسش های خود بر این حقایق و جزئیات، جهت مکالمه را تحت کنترل داشته باشید.

مکالمه ی شما در مسیر مبادله ی اطلاعات پیش خواهد رفت. همین که موضوعاتی مشترک و جذاب برای هر دوطرف کشف کردید، حتی با به ذهن رسیدن موضوعات جدید، می توانید بارها و بارها به آنها باز گردید و درباره شان صحبت کنید.

در زمان مناسب با استفاده از همین اطلاعات موضوع را تغییر دهید

عوض کردن موضوع شاید ساده ترین راه برای ادامه ی یک مکالمه و جریان دادن به مکالمه ای باشد که با وقفه مواجه شده است. یک مکالمه ی خوب طبیعتاً آمیزه ای از موضوعات و ایده هاست، و اگر مکالمه کنندگان از نکته ای به نکته ی دیگر بپرند امری غیر عادی محسوب نمی شود.

باقی ماندن در محدوده ی موضوعاتی که در کل به هم مربوط می شوند مفید است، اما اگر گفتگوی شما به موضوعات جدید کشید، همیشه می توانید با گفتن یک جمله به موضوع اصلی بازگردید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج