۳۱۱۴۶۱
۵۰۹۵
۵۰۹۵
پ

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

زندگی ثروتمندان می تواند الگوی مناسبی برای پیشرفت باشد. با مطالعه پیشینه خانوادگی آنها، آشکارا می بینیم که در اغلب موارد، افراد موفق جهان زندگی کاملا معمولی داشته اند و ثروت و دارایی آنها نتیجه سال ها تلاش، پشتکار و البته خلاقیت است.

ماهنامه معیشت: زندگی ثروتمندان می تواند الگوی مناسبی برای پیشرفت باشد. با مطالعه پیشینه خانوادگی آنها، آشکارا می بینیم که در اغلب موارد، افراد موفق جهان زندگی کاملا معمولی داشته اند و ثروت و دارایی آنها نتیجه سال ها تلاش، پشتکار و البته خلاقیت است. به همین دلیل، محل تولد و شرایط ابتدایی برخی از ثروتمندترین افراد جهان را به شما معرفی کرده ایم و در ادامه وضعیت فعلی آنها را نیز مورد بررسی قرار داده ایم. مشاهده مسیر طی شده توسط این افراد می تواند در ابتدای سال جدید، روحیه و انگیزه شما را برای پیشرفت بیشتر کند.

بیل گیتس

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: سیاتل

ثروت: ۷۶ میلیارد دلار

بیل گیتس در ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل متولدشده است. اگرچه گیتس مایکروسافت را در آلبوکرک، نیومکزیکو تاسیس نمود، در سال ۱۹۷۹ شرکت را به سیاتل منتقل کرد. تلاش های این مرد موفق در مایکروسافت تا سال ۲۰۰۸، شرکتی ۳۴۰ میلیارد دلاری را به وجود آورده است. امروز گیتس در عمارتی بسیار بزرگ زندگی می کند. از آنجا که سرمایه شخصی او ۷۶ میلیارد دلار است، این عمارت ۶۶ میلیون دلاری بخش بسیار کوچکی از دارایی های او است. با داشتن وقت آزاد بیشتر، توجه گیتس به موسسه بیل و ماتیلدا گیتس معطوف شده است که بر روی پروژه های بهداشت جهانی، از جمله دانه های مقاوم در برابر خشکسالی و واکسن مالاریا سرمایه گذاری کرده است.


وارن بافت

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: اوماها، نبراسکا

ثروت: ۶۲ میلیارد دلار

وارن بافت از جمله الهام بخش ترین مردان موفق در آمریکا است. ریشه های خانوادگی و محل تولد او به اوماها باز می گردد. بافت کار خود را با فروش نوشیدنی و تحویل روزنامه آغاز کرد. این سرمایه گذار جوان، اولین سرمایه گذاری خود را در سن ۱۴ سالگی آغاز کرد. او ۴۰ جریب زمین را خریداری کرده و سپس آن را اجاره داد و به این طریق میزان قابل توجهی پول به دست آورد. بافت در ادامه به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و پس از دو سال به دانشگاه نبراسکا منتقل شد.

او برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد به دانشگاه کلمبیا رفت و پس از فارغ التحصیلی به کار در شرکت کارگزاری پدرش مشغول شد. امروزه این مرد ثروتمند علی رغم سرمایه ۶۲ میلیارد دلاری خود همچنان در یک خانه پنج خوابه معمولی زندگی می کند که در سال ۱۹۵۸ با قیمت ۳۱ هزار دلار خریداری کرده است. او به صرفه جویی و دقت در سرمایه گذاری مشهور است.


لری الیسون

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: شهر نیویورک

ثروت: ۴۷.۵ میلیارد دلار

پیش از تاسیس اوراکل (یکی از بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری جهان) لری الیسون در محله سطح پایین در شیکاگو زندگی می کرد. این محله قدیمی و فرسوده مکانی نامناسب و جرم خیز بود. اما الیسون در نهایت این محله را ترک کرد و به یک میلیاردر تبدیل شد. البته روند تولید ثروت او بدون لغزش هم نبوده است.

البسون پیش از مهاجرت به کالیفرنیا وارد دو دانشگاه ایلی نویز و شیکاگو شده و از هر دو آنها اخراج گردید. اما تحول بزرگ در زندگی او زمانی اتفاق افتاد که در سال ۱۹۷۷ کار خود را در شرکت امپکس رها کرد و اوراکل را تاسیس نمود. الیسون امروز ثروتی ۴۷.۵ میلیارد دلاری دارد و زندگی او رویای شمار زیادی از آمریکایی ها است.


جف بزوس

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: آلبوکرک

ثروت: ۴۷ میلیارد دلار

ثروت خالص جف بزوس ۴۷ میلیارد دلار است. بنیان گذار آمازون در آلبوکرک متولد شد، اما اولین بار به عنوان یک سرمایه گذار بانکی وال استریت در شرکت D.E. Shaw & Co شناخته شد. اگرچه او در این شرکت در مسیر پیشرفت قرار داشت. کار خود را در سال ۱۹۹۴ رها کرد تا به رویای خرده فروشی آنلاین تحقق بخشد. نتیجه این رویا شرکت عظیم آمازون است. بزوس برای دنبال نمودن رویای خود به سیاتل مهاجرت کرد و در آنجا، شرکت شرایط بهتری را برای پیشرفت مجموعه تازه ایجاد نمود. بزوس پس از جذب ۱ میلیون دلار سرمایه، خانه ای در شهر اجاره کرد و فروشگاه آنلاین خود را در گاراژ این خانه راه اندازی نمود.


چارلز کُخ

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: ویچیتا، کانزاس

ثروت: ۴۱ میلیارد دلار

شاید این دو برادر صنعت گر و ثروتمند، یعنی چارلز و دیوید کخ، در خانواده ای از طبقه بالای جامعه متولد شده باشد، اما پدرشان آنها را مجبور به انجام کارهای سختی مانند شیردوشی گاو، حفر چاه و علف چینی می کرد. در طول ماه ها بسیار گرم تابستان، این دو برادر روزهای خود را با کار در مزارع سپری می کردند، در حالی که همسالان آنها مشغول بازی در باشگاه های محلی بودند.

چارلز در سن ۱۱ سالگی به مدرسه شبانه روزی فرستاده شد، اما او با وجود زندگی سخت در دوران کودکی، به موفقیت های بزرگی دست یافت. برادران کخ در مقام پنجمین ثروتمندان آمریکا جای دارند و سرمایه هر یک از آنها ۴۱ میلیارد دلار برآورد شده است.


دیوید کخ

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: ویچیتا، کانزاس

ثروت: ۴۱ میلیارد دلار

در حالی که چارلز کخ به عنوان مدیرعامل موسسه کخ فعالیت می کند، برادر او دیوید معاون اجرایی شرکت است. دیوید ثروتمندترین ساکن شهر نیویورک است که به همراه برادر خود ۱۱۵ میلیارد دلار سهام در موسسه کخ را تحت تملک دارند. آنها همچنین لابی کنندگان شناخته شده ای هستند که بیش از ۹۰۰ میلیون دلار در امور مختلف هزینه کرده اند و زندگی مرفه و درخشانی را سپری می کنند.


مارک زوکربرگ

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: دابز فری، نیویورک

ثروت: ۴۰.۳ میلیارد دلار

ثروت خالص مارک زوکربرگ حدود ۴۰.۳ میلیارد دلار برآورد شده است. بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک در دابز فری متولد شد، به ماساچوست مهاجرت کرد و در هاروارد تحصیل نمود. در سال ۲۰۰۴، از هاروارد اخراج شد و شرکت تازه تاسیس فیسبوک را به پالوآلتو در کالیفرنیا منتقل کرد؛ جایی که شبکه رسانه اجتماعی فیسبوک به شهرت بین المللی دست یافت.

گزارش شده است که مارک زوکربرگ و همسرش، دکتر پریسیلا چان، در حال ساخت عمارتی ۱۰ میلیون دلاری در سانفرانسیسکو هستند. از آن زمان حدود ۱.۵ میلیون دلار برای ساخت بخش های دیگر ساختمان هزینه شده و این عمارت را به یکی از خانه های جذاب جهان بدل نموده است.


مایکل بلومبرگ

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: بوستون

ثروت: ۳۸.۶ میلیارد دلار

این تاجر میلیاردر، نیکوکار و سیاستمدار بزرگ در بوستون متولد شده است. او پیش از رفتن به هاروارد، خانه را ترک نمود تا به دانشگاه جان هاپکینز برود. بلومبرگ در دهه ۸۰، میلیاردها دلار را صرف ساختن رایانه ای مالی کرد که نحوه ذخیره سازی اوراق بهادار را تغییرداد. پس از آن، او توجه خود را به اعمال خیرخواهانه با تاکید بر تحقیقات پزشکی، هنر و آموزش و پرورش معطوف نمود. او همچنین سه دوره را به عنوان شهردار شهر نیویورک فعالیت کرده است. امروز مایکل بلومبرگ نیویورک را خانه خود می داند و البته املاکی را در سراسر جهان، خریداری کرده است. ثروت خالص او حدود ۳۸.۶ میلیارد دلار برآورد شده است.


جیم والتون

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: نیوپورت، آرکانزاس

ثروت: ۳۴.۶ میلیارد دلار

جیم والتون پسر سام والتون، موسس وال مارت و باشگاه سام است. با سرمایه ای ۳۴.۶ میلیارد دلاری در مکان نهم این فهرست قرار گرفته است. فوربس برآورد کرده که جیم والتون حدود ۱۲.۸ درصد از وال مارت را دارا می باشد. والتون در نیوپورت به دنیا آمد و اکنون با همسر و چهار فرزند خود در بنتون ویل در آرکانزاس زندگی می کند. او زندگی را با ثروتمندی آغاز نکرده است و رفته رفته با کار و پشتکار به موقعیت کنونی دست یافته است. همین سختی ها امروز نیز در نحوه زندگی او و دیگر اعضای خانواده اش به چشم می خورد. چنان که علی رغم چنین ثروت عظیمی رویه های صرفه جویی همچنان راهنمای زندگی آنهاست.


لری پیج

میلیاردرهای آمریکا در کجا به دنیا آمدند؟

محل تولد: شرق لیسینگ، میشیگان

ثروت: ۳۳.۸ میلیارد دلار

لری پیج در خانواده ای از متخصصان رایانه متولد شده است. از این رو تعجبی نیست که به سوی فن آوری دیجیتال گرایش پیدا کرده باشد. پس از دریافت مدرک لیسانس در دانشگاه میشیگان، خانه را ترک کرد تا در دانشگاه استنفورد مهندسی رایانه بخواند. در آنجا با سرگئی برین ملاقات نمود و به همراه او گوگل را بنیان گذاری کرد. در سال ۱۹۹۸، پس از جذب سرمایه یک میلیون دلاری از خانواده،دوستان و سرمایه گذاران، شرکت به طور رسمی راه اندازی شد.

از آن زمان تاکنون گوگل به محبوب ترین موتور جستجوی جهان تبدیل شده است. در سال ۲۰۰۴ پس از فروش عمومی سهام شرکت، پیج به ثروتی میلیارد دلاری دست پیدا کرد و از آن زمان دارایی او به ۳۳.۸ میلیارد دلار رسیده است. لری پیج و گوگل همچنان در سیلیکون ولی در کالیفرنیا مستقر هستند. او امروز به عنوان مدافع انرژی های پاک، شبکه از خانه ها را در پالوآلتوا ساخته است که از سلول های سوختی، انرژی زمین گرمایی و جذب آب باران استفاده می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج