۳۱۱۶۱۱
۵۴۳۶
۵۴۳۶
پ

رمان نویسی با هوش مصنوعی

شاید شما هم تصور می کنید که داستان نویسی از جمله کارهایی است که فقط از عهده یک انسان بر می آید زیرا به خلاقیت زیاد نیاز دارد تا نویسنده بتواند شخصیت ها و موقعیت های داستانی خود را برای مخاطب تصویرسازی نماید.

وب‌سایت دیجیاتو - فروغ بیداری: شاید شما هم تصور می کنید که داستان نویسی از جمله کارهایی است که فقط از عهده یک انسان بر می آید زیرا به خلاقیت زیاد نیاز دارد تا نویسنده بتواند شخصیت ها و موقعیت های داستانی خود را برای مخاطب تصویرسازی نماید.

رمان نویسی با هوش مصنوعی

اما محققان دانشگاه فیوچر در Hakodate با انتشار یک رمان کوتاه که توسط هوش مصنوعی نوشته و توسط گروهی از دانشمندان توسعه داده شده است نشان داده اند که همیشه هم این طور نیست و حتی جالب اینجاست که این رمان در رقابت داستان نویسی کشور ژاپن نیز مورد قبول واقع گشته و آن را بررسی نموده اند.

البته باید توجه داشته باشید که این داستان هیچ نوع جایزه ای نگرفته اما جذابیتش این است که یک کامپیوتر توانسته رمان بنویسد و همانند یک انسان خلاقیت به خرج دهد و همردیف داستان هایی توسط انسان نوشته شده اند، مورد تحلیل قرار بگیرد.

در این رابطه بد نیست بدانید که تیم تحقیقاتی یاد شده به سرپرستی پروفسور Hitoshi Matsubara دستگاه رایانه ای را در روند نگارش داستان همراهی نموده اند. به این صورت که نیروهای انسانی در ابتدا جنسیت شخصیت اصلی و سپس طرح داستان را تعیین نموده اند. در مرحله بعد، فهرستی از کلمات، عبارات و جمله های مرتبط با پلات را به کامپیوتر داده اند.

از این مرحله به بعد دیگر کار هوش مصنوعی آغاز می شود. دستگاه باید با استفاده از این داشته ها، جملات منطقی و با مفهوم نوشته و آنها را به صورت ادامه دار و داستان گونه به دنبال یکدیگر بنویسد.

نتیجه این همکاری رمانی با عنوان «Konpyuta ga shosetsu wo kaku hi» به مفهوم «روزی که یک کامپیوتر رمان نوشت» بود که موضوع آن یک هوش مصنوعی است که پس از پی بردن به استعداد خود در زمینه نویسندگی، همه تعهداتش به انسان ها را رها نموده و سراغ نوشتن داستانش می رود.

جا دارد اشاره کنیم که این نخستین باری است که در مسابقات جایزه ادبی Hoshi Shinichi شرکت کننده های غیر انسانی نیز حضور دارند. از میان ۱۴۵۰ رمان ارسالی به این سامانه برای شرکت در رقابت های سال جاری، ۱۱ نمونه در نتیجه همکاری انسان و هوش مصنوعی نوشته شده اند. یکی از جاذبه های این رقابت این است که در هیچ کدام از چهار مرحله ی داوری اعلام نمی شود که کدام داستان توسط انسان و کدام توسط هوش مصنوعی نوشته شده. رمان مورد بحث با اینکه از مرحله نخست عبور نموده بود اما نتوانست در رقابت باقی بماند زیرا داوران شخصیت پردازی های داستانی را ناکافی و ضعیف اعلام نموده و گفته بودند که شخصیت رمان پختگی لازم برای درک شدن را نداشته.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج