جاباما
۳۱۱۶۸۳
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

اقتصاد مقاومتی در خودرو یعنی چه؟

یک کارشناس صنعت خودرو "تولید خودروی با کیفیت که رضایت مصرف‌کننده ایرانی را جلب کند" معنای تحقق اقتصاد مقاومتی در این صنعت توصیف کرد.

ایسنا: یک کارشناس صنعت خودرو "تولید خودروی با کیفیت که رضایت مصرف‌کننده ایرانی را جلب کند" معنای تحقق اقتصاد مقاومتی در این صنعت توصیف کرد.

دکتر علی خاکساری در گفت‌وگویی اظهار کرد: خودروسازان نباید مفهوم اقتصاد مقاومتی را تنها در صرف تولید داخل بودن یک خودرو خلاصه کرده و به رویکرد فعلی خود در تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران ادامه دهند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی رویکردی برای تقویت تولید کالاهای باکیفیت در داخل کشور است، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که در بازاری انحصاری هر محصولی با هر کیفیتی تولید شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی همچنین با بیان این‌که مونتاژ خودروهای روز و با کیفیت جهان در داخل کشور نیز تولید داخل محسوب شده و از راه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در این حوزه است افزود: حمایت از تولید داخل به این معنا نیست که هر کالایی حتی با کیفیت پایین اما با برند ایرانی شود بلکه هر محصول با کیفیتی که در داخل کشور چه با برند ایرانی و چه با برند خارجی تولید و مونتاژ شود، به معنای تولید داخل خواهد بود؛ بنابراین باید اجازه داد که خودروسازان بزرگ جهان مستقل از دو شرکت ایران خودرو و سایپا محصولاتشان را در داخل کشور تولید کنند.

خاکساری همچنین با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر انتقال فن‌آوری و دانش‌بنیان شدن بخش‌های مهم اقتصادی به عنوان راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند، تصریح کرد: تقویت تولید داخل در صنعت خودرو به معنای ورود مستقل خودروسازان جهانی و تولید خودروهای روز جهان در داخل کشور است.

وی تاکید کرد که نتیجه چنین تولیدی ایجاد اشتغال، ایجاد ارزش افزوده، افزایش درآمدهای مالیاتی کشور و از همه مهمتر تامین رضایت مصرف‌کنندگان ایرانی خواهد بود.

‌عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در مقابل نیز تولید خودروهای بی‌کیفیت و گران که رضایت مصرف‌کننده را جلب نمی‌کند خلاف اهداف اقتصاد مقاومتی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقتصاد مقاومتی در خورو سازها ، به معنی مقاومت در مقابل افزایش کیفیت و کاهش قیمت ، معنی شده است.

    • رامین

      اقتصاد مقاومتی در بحث خودرو سازی داخلی یعنی اینکه تولیداتی مثل پراید نداشته یاشیم که روزانه جان صدها هموطن رو بخاطر تصادفات معمولی در جاده ها بگیره .

    • دردانه

      اینها همش حرفه در عمل خبری نیست و مردم در زندان هرچه که اقایان بدهند باید بخورند

    • بدون نام

      اقتصاد مقاومتی خودرو سازی یعنی مقاومت مردم در برابر کشته شدن برای کیفیت پایین خودرو ها در حوادث و مقاومت مردم در برابر مخارج بالای ناشی از بی کیفیتی و پرداخت بیست برابری ارزش خودرو برای ان میباشد .
      خدا نگذره از اون شاه خبیث که ریشه این خوردو ملی از اون درست شد با وارد کردن پیکان داغون از انگلیس و عوض کردن اسمش به پیکان و درست کردن مثلا خودرو ملی که حالا ختم شده به پراید و سمند و پژو اردی

    • بدون نام

      یعنی بر گشت به دوران درشگه سواری

    • سعید

      یعنی دست به دامن پژو فرانسه شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج