جاباما
۳۱۱۶۸۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

سریال «ماه تی تی» با عطاران و افشار

بعد از موفقیت سریال «شاهگوش» در شبکه خانگی میرباقری مینی سریال «دندون طلا» را براساس نمایشنامه ای از خودش برای این شبکه تولید کرد؛ این سریال که در سال جاری وارد شبکه خانگی شد از جمله محصولات پرمخاطب این شبکه بود و موفقیتی دیگر را برای میرباقری و تیمش رقم زد.

سینما ژورنال: بعد از موفقیت سریال «شاهگوش» در شبکه خانگی میرباقری مینی سریال «دندون طلا» را براساس نمایشنامه ای از خودش برای این شبکه تولید کرد؛ این سریال که در سال جاری وارد شبکه خانگی شد از جمله محصولات پرمخاطب این شبکه بود و موفقیتی دیگر را برای میرباقری و تیمش رقم زد.

میرباقری بلافاصله بعد از فراغت از تولید «دندون طلا» مقدمات تولید سریالی دیگر را برای شبکه خانگی فراهم کرده است. سریالی که «ماه تی تی» نام دارد و طرح ابتدایی آن را میرباقری سالها پیش از این و بعد از ساخت کمدی «آدم برفی» نوشته اما فرصت ساخت سریال به دلیل تکیه فراوان آن بر جلوه های ویژه فراهم نشد و این چنین شد که این طرح دو دهه ای مسکوت ماند تا امسال که بالاخره مقدمات تولید آن به تهیه کنندگی مهران برومند فراهم شد.

«ماه تی تی» داستان خیالی یک مرزبان ایرانی را روایت می کند که در بحبوحه حمله مغول به ایران و فرار سلطان محمد خوارزمشاه درگیر اتفاقات مختلفی می شود؛ اتفاقاتی که ناگاه به حرکت او در بُعد چهارم ماده یعنی زمان منجر شده و فرودش در روزگار معاصر را موجب می شود. با آمدن «ماه تی تی» به روزگار معاصر او تناقضهای رفتاری ایرانیان را مشاهده می کند؛ تناقضاتی که گویا از صدها سال پیش تاکنون نسل به نسل منتقل شده است و همین تناقضات است که بار طنز کار را شکل می دهد.

حدودا چهار ماه قبل سینماژورنال از تولید این سریال با بودجه ۵ میلیاردی و حضور رضا عطاران و مهناز افشار در آن خبر داده بود و حالا "شبکه خبری فرهنگ و هنر" در گفتگو با رسول نجفیان از کلید خوردن پروژه در اردیبهشت ماه خبر داده و البته اطلاعات جالبی را درباره فرم روایت که پهلو می زند به رئالیسم جادویی ارائه داده است.

بخش عمده فیلمنامه نوشته شده/اردیبهشت کار کلید می خورد

رسول نجفیان که در سالهای اخیر یکی از اعضای گروه ثابت داوود میرباقری بوده و در «شاهگوش» هم به عنوان کارگردان دوم فعالیت می کرد و در «ماه تی تی» هم به عنوان بازیگر حاضر خواهد بود درباره تازه ترین وضعیت تولید این پروژه گفت: این روزها نگارش فیلمنامه با همکاری آزاده محسنی و الهه میرباقری و نظارت دقیق داوود میرباقری در حال انجام است. بخش عمده فیلمنامه نوشته شده و بخشهای باقیمانده در روزهای آتی نوشته خواهد شد.

وی درباره زمان آغاز فیلمبرداری این پروژه بیان داشت: انشاءا.. بعد از عید کار کلید خواهد خورد و اگر همه چیز مطابق برنامه باشد فکر می کنم اولین سکانسها اردیبهشت ماه فیلمبرداری شود.

فضایی منطبق با رئالیسم جادویی

رسول نجفیان با اشاره به ایده بکر این کار و تصویرسازی دقیق میرباقری از این ایده اظهار داشت: «ماه تی تی» داستان بسیار جذاب و گیرایی دارد و فکر میکنم به اندازه مخاطبان عام به شدت قابلیت این را دارد که مخاطبان خاص سینما را با خود درگیر کند. شخصا فضای این کار را منطبق می دانم با رئالیسم جادویی یعنی نوعی از واقعگرایی که آن قدر دقیق و با ذکر جزییات صورت می گیرد که ورود اله‌مانهای فانتزی به کار را هم سهل الوصول می کند.

میرباقری باید رمان «ماه تی تی» را هم منتشر کند

بازیگر آثاری چون «مسافر ری» و «آشپزباشی» خاطرنشان ساخت: فضای نوشتاری «ماه تی تی» آن قدر ادبی شده که به میرباقری پیشنهاد دادم حتما رمان این فیلمنامه را هم منتشر کند چون فکر میکنم انتشار رمان ضرورتی است که باعث می شود بعدتر کارگردانان دیگر هم بتوانند اقتباسهای خود را از این اثر داشته باشند.

کلیدواژه ای به نام عشق

نجفیان درباره فضای روایی «ماه تی تی» و ارتباط آن با روزگار معاصر گفت: اول باید بگویم که این فیلمنامه فضایی فراتر از مسائل روزمره زندگی بشری را دستمایه کار قرار می دهد و هرچند از ساده ترین روابط انسانهای روزگار فعلی تا دغدغه های اعصار کهن در آن است اما یک کلیدواژه این تاریخ را به هم ربط می دهد و آن چیزی نیست به جز «عشق».

این بازیگر که سابقه خوانندگی هم دارد خاطرنشان ساخت: تأکیدی که فیلمنامه «ماه تی تی» بر مفهوم عشق دارد سبب ساز آن می شود که محصول نهایی به شدت مورد قبول مخاطبانی قرار گیرد که حتی اگر عشق را تجربه نکرده باشند می خواهند بیشتر درباره آن بدانند. عشق زبان و بیان و ملیت نمی شناسد و اصلی ترین وجه اشتراک روحی آدمیان روزگار مختلف بوده است.

«ماه تی تی» و جلوه های ویژه

رسول نجفیان درباره فضای ساختاری این سریال هم اظهار داشت: آن وجه رئالیسم جادویی کار این نیاز را ایجاد می کند که در کنار فیلمبرداری رئال و زنده نوعی استفاده اصولی از جلوه های ویژه در این کار هم صورت گیرد و شاید اینکه میرباقری بعد از دو کار «شاهگوش» و «دندون طلا» این کار را به شبکه خانگی آورد همین بود یعنی می خواست ببیند امکانات این مدیوم چقدر است تا براساس آن «ماه تی تی» را آداپته کند.

وی خاطرنشان ساخت: «ماه تی تی» اولین سریال شبکه خانگی خواهد بود که به گونه ای وسیع از جلوه های ویژه میدانی و رایانه ای بهره می گیرد و این خود می تواند بدعتی باشد برای آنها که بعدتر می توانند در این رسانه کار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آتش

      امیدوارم شهرام حقیقت دوست عزیز هم در آن بازی کنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج