جاباما
۳۱۲۱۸۵
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

سال ۹۴، سال حیوان آزارها!

سال ۹۴ از حیث حیوان آزاری سال خوبی نبود و هر از گاهی انتشار عکس و فیلم در فضای مجازی که نشان می داد یک حیوان زبان بسته مورد آزار و اذیت قرار گرفته، احساسات عمومی را برمی انگیخت و واکنش مسئولان را در پی داشت.

خبرآنلاین: سال ۹۴ از حیث حیوان آزاری سال خوبی نبود و هر از گاهی انتشار عکس و فیلم در فضای مجازی که نشان می داد یک حیوان زبان بسته مورد آزار و اذیت قرار گرفته، احساسات عمومی را برمی انگیخت و واکنش مسئولان را در پی داشت.

حیوان آزاری پدیده جدیدی نیست اما چیزی که باعث شده در این سال ها بیشتر از هر وقت دیگری به چشم بیاید، گسترش ابزار تکنولوژی و راه های ارتباطی است. هنوز صحنه زنده زنده سوزاندن یک الاغ، تکه تکه کردن خرس قهوه ای و کشتن چارپاها، اعدام یک بزمجه بیابانی و سگ کشی با تزریق اسید از یادها نرفته بود که در روزهای ابتدایی سال ۹۴، اولین خبر از حیوان آزاری مخابره شد.

حیوان کمیاب، با وانت مزدا زیر گرفته شد

سال ۹۴ از همان روزهای آغازین، روزهای خوبی برای حیوانات نبود. در حالی که تنها ۶ روز از فروردین سال ۹۴ نگذشته بود، کشتار بی رحمانه یک پلنگ ایرانی خبرساز شد.

بنابر آنچه مخابره شد، یک پلنگ ایرانی در بردسیر کرمان به طرز وحشتناکی کشته شد. رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بردسیر در این باره گفت که یک پلنگ ایرانی توسط یک دستگاه وانت مزدا زیر گرفته شد. در این ماجرا گویا یک پلنگ ایرانی توسط چند نفر با وانت تعقیب شده و سپس با سرعت زیاد به او کوبیده شده است.

متهم بعد از دستگیری اعتراف کرد که زمانی که با خودرو پلنگ را زیر گرفته، حیوان هنوز زنده بوده و اما او با ضربات متعدد چوب، این حیوان کمیاب را از پا در آورده است.

از حدقه درآوردن چشم پلنگ

ده روز بعد از اولین حیوان آزاری سال ۹۴، یک لاشه پلنگ در پشتکوه کشف شد. این پلنگ طبق گزارشات رسیده هیچ اثری از گلوله در بدنش نبود اما وقتی کشف شد، چشمانش از حدقه در آمده بود. این پلنگ ایرانی که در کوهستان های بین استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد کشف شد با سم کشته شده بود و بعد از کشته شدن، چشمانش از حدقه بیرون زده بود.

آزار سگ زنده در تهران

این حیوان آزاری ها مختص مناطق روستایی نبود. آبان ماه سال ۹۴ ویدیوی کوتاهی منتشر شد که در آن در جاده خاوران، مسیر عباس آباد علاقمند یک خودروی پژوپارس مشکی رنگ که شماره پلاک آن نیز متعلق به شهر تهران و کاملاً مشخص است، سگی «زنده» را به‌ دنبال خود به روی زمین می‌کشد. سگ که با طناب به خودرو بسته شده به شدت دست و پا می‌زند و روی آسفالت کشیده می‌شود، می‌لغزد و در بخشی از مسیر روی لبه حدفاصل آسفالت و خاکی کنار جاده کشیده می‌شود و سرانجام دست و پا زدنش متوقف می‌شود که به نظر می‌رسد حیوان جان داده یا از حال رفته باشد.

از آن جایی که این کار در روز روشن و در ملا عام انجام شده، معلوم می شود که این کار تعمدی است و قصد حیوان آزاری بوده است.

به جان هم انداختن سگ ها

چند ماه بعد، نبرد سگ ها در زنجان خبرساز شد. انتشار عکس های این نبرد خونین هم واکنش های زیادی داشت. در این نبرد رایج، سگ ها را به جان هم می اندازند و روی آن ها شرط می بندند. در این مسابقات دو سگ توسط صاحبان شان وارد میدان شده و سپس آزاد می شوند. دو سگ به جان هم می افتند و هر کدام از آنها سعی می کند بر دیگری غلبه کند.

این مسابقات آن قدر ادامه دارد تا یکی از سگ ها آن یکی را از پا دربیاورد و سگ برنده با یک سگ تازه نفس حریف شود!

بعد از رسانه ای شدن این ماجرا، دادستان زنجان دستور برخورد با عوامل برگزاری مبارزه خونین سگ‌ها را صادر کرد.

حجت‌الاسلام حسن مظفری، دادستان عمومی و انقلاب زنجان در نامه‌ای به نیروی انتظامی استان دستور برخورد با عوامل برگزاری مبارزه خونین سگ‌ها را صادر کرد.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان هم اخطار داد تا در صورت تکرار شدن این قضیه، با خاطیان برخورد شدید خواهد شد.

این بار هم مانند دفعات قبل، سازمان های مردمی حمایت از حقوق حیوانات و البته سازمان محیط زیست و نیروهای انتظامی و قضایی وارد صحنه شدند و اظهارنظرهایی در این باره انجام دادند که هیچ کدام علاج واقعه نبود؛ چرا که به فاصله کمی از آن واقعه، دوباره فیلمی از آزار سگ منتشر می شود و نشان می دهد که نبود مجازات برای حیوان آزارها به بیشتر شدن این واقعه کمک کرده است.

آزار دردناک یک سگ با چوب و چماق

در ماه پایانی سال هم پرواکنش ترین ویدیوی حیوان آزاری هم منتشر شد. در این ویدیو صحنه های دلخراشی از شکنجه و ضرب و شتم یک سگ توسط فردی نشان داده شد.

در فیلم یک فرد با چوب آن قدر بر سر یک سگ می کوبد تا او را از پای دربیاورد. از آن جایی که پلاک ماشین این متهم در فیلم مشخص است، بلافاصله عامل این رفتار وحشیانه که اهل شهرستان کلاله در استان گلستان بود دستگیر شد.

مقامات محیط زیست استان با دستور دادستان این متهم را گرفتند و سگ آسیب دیده را تحت مداوا قرار دادند.

البته در سال ۹۴، امحاء سگ های ولگرد توسط شهرداری با تزریق دارو هم حیوان آزاری تلقی شد که موجب شد تا سازمان حفاظت محیط زیست به فکر بیفتد تا برای حمایت از حیوانات شهری لایحه ای به دولت بفرستد؛ چرا که در قانون، هیچ مورد بازدارنده ای برای مجازات افرادی که حیوانات غیروحشی را مورد آزار و اذیت قرار می دهند وجود ندارد.

باید دید این لایحه حمایت از حیوانات تا چه حد می تواند حیوان آزاری را در سال های آینده کم کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی و تشکر

    • بیتا

      با درود
      این رفتارهای خشونت آمیز نشان از مشکل روانی پنهان در جامعه ی ماست.افراد حیوان آزار نه تنها برای حیوانات بلکه حتی برای انسان ها هم خطرناک هستند.و باعث تاسف هست که هنوز ایران در ردیف کشورهای عقب مانده و غیر متمدنی است که مردمش به قصد و با عقده حیوانات را مورد آزار و اذیت قرار میدهند و از این کار قبیح فیلم برداری میکنند و این فیلمها را اتشار میدهند و هیچ گونه قانون مدونی برای جلوگیری از این توحش وجود ندارد!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج