جاباما
۳۱۲۲۴۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

واکنش ایران به نامه آمریکا به شورای امنیت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند دولت و نظام ما در هیچ زمینه‌ای قدرتمند باشد از این رو به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند با ایران مقابله و ایران‌هراسی را ترویج کنند.

خبرگزاری ایلنا: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: آمریکایی‌ها نمی‌خواهند دولت و نظام ما در هیچ زمینه‌ای قدرتمند باشد از این رو به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند با ایران مقابله و ایران‌هراسی را ترویج کنند.

سردار حسین دهقان شب گذشته در ارتباط با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه نگاه تجاوزی به هیچ ملتی و کشور نداشته است و نخواهد داشت و در دفاع از خود از همه ابزارهای در اختیار بر مبنای منافع ملی خود اقدام خواهد کرد.

وزیر دفاع گفت: آنچه همواره به عنوان رزمایش موشکی در ایران برگزار می‌شود بر مبنای برنامه از پیش تعیین شده است که برای آزمودن میزان آمادگی و توانمندی انجام می‌شود.

وی افزود: آنچه در بحث آزمایش‌های موشکی در مقاطع مختلف انجام می‌شود برای تولید سلاح مناسب در پاسخ به تهدیدات احتمالی است.

سردار دهقان با تاکید به اینکه ما هیچ‌گاه به سمت سلاح‌های نامتعارف در هیچ زمینه‌ای نخواهیم رفت گفت: برای کسب توانمندی‌های دفاعی با هدف پاسخ به هر تهدیدی همواره اقدام می‌کنیم و در این مسیر نیاز به اجازه یا تایید دیگران نداریم.

وزیر دفاع افزود: فکر می‌کنم امریکا، انگلیس و فرانسه باید قدری به منافع ملی خودشان نگاه نکنند و کمتر مدافع منافع اسرائیل به عنوان کشوری متجاوز آدم‌کش و غیرمشروع باشند.

سردار دهقان گفت:‌ یقین دارم شورای امنیت و سازمان ملل پاسخی نخواهند داد زیرا اقدامات ما نه نقض برجام و نه بر ضد قطعنامه ۲۲۳۱ است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها اساسا نمی‌خواهند قدرت ملی ما در ابعاد مختلف افزایش یابد، افزود: این موضوع اثبات‌کننده کارامدی و توانایی یک نظام مردم سالار دینی است که می‌تواند برای کشورهای تحت ستم آنها الگو باشد و به طور طبیعی برای اینکه در مقابل خواسته‌های آنها مقاومت کنند ایجاد انگیزه می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج