۳۱۲۲۶۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۱۲ فروردین ثبت میراث ملی شده است؟

«زمان – رویداد برای وقوع اتفاقات ۱۲ فروردین، سرود جمهوری اسلامی یا هر آن چه که می‌توان روز جمهوری اسلامی را در فهرست آثار ملی جاودانه کرد.»

خبرگزاری ایسنا: «زمان - رویداد برای وقوع اتفاقات ۱۲ فروردین، سرود جمهوری اسلامی یا هر آن چه که می‌توان روز جمهوری اسلامی را در فهرست آثار ملی جاودانه کرد.»

۱۲فروردین ۱۳۵۸ یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از ۲۵۰۰ سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی تغییر یافت.

در این روز ملت ایران با رای ۹۸/۲ درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد و این روز جمهوری اسلامی نام گرفت.

اما آیا می‌توان این روز را به عنوان یکی از سرنوشت سازترین روزهای انقلاب در کشور در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رساند، روزی که یکی از مهمترین زمان - رویدادهای تاریخ انقلاب اسلامی است.

فرهاد نظری، مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی در پاسخ به این پرسش به خبرنگار ایسنا گفت: روز ۱۲ فروردین را به تنهایی نمی‌توان در فهرست آثار ملی ثبت کرد، اما اگر بتوان روزی را با عنوان گرامیداشت ورود امام (ره ) در فهرست آثار ملی ثبت کرد، امکان آن وجود دارد چون چند نسل هم از آن گذشته است.

او در ادامه از پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به سازمان میراث فرهنگی خبر داد و توضیح داد: این سازمان به ما پیشنهاد کرده است که «ترمینال ۲ فرودگاه بین المللی مهرآباد» را به دلیل اتفاقات مهمی که در آن رخ داده , همچنین به دلیل اینکه دارای شان ملی است، ثبت کنیم.

نظری تاکید کرد: هنوز پرونده‌ای با عنوان روز «۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی» به دست ما نرسیده است، باید پرونده بیاید، ابعادش بررسی شود و در شرایطی که تبدیل به یک مراسم، آئین و رفتار شده باشد، این موضوع حتما قابل ثبت است.

مدیر کل دفتر ثبت آثار تاریخی همچنین تاکید کرد: امکان ثبت «سرود جمهوری اسلامی ایران» به عنوان یک سرودی که تداوم داشته و قابل ثبت است، در فهرست آثار ملی وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج