۳۱۲۳۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

فوت ۳۵۱ نفر در حوادث ترافیکی نوروز امسال

سخنگوی اورژانس کشور گفت: متاسفانه تا این لحظه ۳۵۱ نفر از هموطنانمان در ایام نوروز به علت حوادث ترافیکی فوت کرده اند.

خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی اورژانس کشور گفت: متاسفانه تا این لحظه ۳۵۱ نفر از هموطنانمان در ایام نوروز به علت حوادث ترافیکی فوت کرده اند.

مجتبی خالدی گفت: از ابتدای طرح سلامت نوروزی، وزارت بهداشت با ۲ هزار و ۱۸۵ پایگاه اورژانس که ۸۳۳ مورد آن مربوط به پایگاه های شهری و بقیه مربوط به پایگاه های جاده ای بوده است، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: تاکنون ۱۱۷ هزار و ۹۴۸ ماموریت در سراسر کشور توسط اورژانس انجام شده است که حدود ۲۵ هزار و ۶۳۶ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی بوده که ۲۱ هزار و ۴۱۱ مورد از مصدومان به مراکز درمانی منتقل و سه هزار و ۱۵۵ مورد در صحنه حادثه درمان شده اند.

خالدی گفت: همچنین از ۹۲ هزار و ۳۱۲ بیماری که اورژانس به آن‌ها خدمات ارائه کرده است،۳۶ هزار و ۶۴۱ مورد از بیماران قلبی تنفسی و داخلی بوده اند و به مراکز درمانی انتقال پیدا کرده که متاسفانه دو هزار و ۲۴۸ نفر از این بیماران فوت کرده اند.

وی افزود: تعداد ۲۱ بالگرد اورژانس نیز ۹۲ ماموریت انجام و نزدیک به ۱۴۰ نفر از مصدومان را به مراکز درمانی انتقال داده اند.

سخنگوی اورژانس کشور درباره حادثه خیزترین استان های کشور گفت: با وجود اینکه تا پایان تعطیلات زمان باقی است نمی توان استان خاصی را نام برد اما تاکنون استان های بزرگی از جمله تهران، فارس و استان های خراسان بیشترین آمار حوادث را در نوروز امسال داشته اند.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد حدود ۲۵ درصد ماموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی است افزود: رعایت قوانین می تواند تاثیرگذارترین عامل برای کاهش حوادث باشد چنانچه در دو روز گذشته با رعایت قوانین تعداد کشته ها که روزانه ۳۴ تا ۳۵ مورد بود، دیروز به ۱۳ مورد کاهش یافت.

خالدی همچنین درباره بدترین حادثه مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی در نوروز امسال گفت: واژگونی یک اتوبوس در اصفهان با ۳۸ نفر مصدوم و یک کشته را می توان از جمله بدترین حوادث امسال نام برد که به علت بی احتیاطی رانندگان عبوری نیز دو نفر از همکاران اورژانس از ناحیه پا مصدوم شدند.

سخنگوی اورژانس کشور همچنین در ادامه فعالیت های اورژانس در نوروز امسال به پایگاههای سلامت مبادی ورودی و خروجی شهرها اشاره کرد و افزود: ۲۹۸ ایستگاه سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرها برای اطلاع رسانی و ارائه خدمات حوزه سلامت به هموطنانمان فعال است که تا این لحظه ۳۸ هزار و ۶۹۰ نفر به این ایستگاهها مراجعه کرده اند که سه هزار و ۳۳۵ نفر با توجه به وخامت حالشان به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی در پایان به مسافران نوروزی توصیه کرد: برگشت از سفر را به لحظات پایانی نیندازند و با استفاده از مرکز مدیریت راهها و پلیس کشور، اطلاعات راه ها را دریافت و با اطمینان از سلامت اتومبیل خود سفر ایمنی را برنامه ریزی کنند و در صورت هرگونه اتفاق و حادثه ای با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و با ارائه نشانی دقیق و باز نگه داشتن مسیر برای تردد آمبولانس ها به اورژانس کمک کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج