۳۱۲۳۸۵
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آغاز روز طبیعت با بارش باران

روز طبیعت در تهران و بسیاری از شهرهای کشور با بارش باران آغاز شد.

خبرگزاری مهر: روز ۱۳ فروردین در تقویم ایرانی با عنوان روز طبیعت نام گذاری شده است؛ آخرین روز از تعطیلات نوروزی. ایرانی‌ها از دیرباز بر این باورند که در این روز با پناه بردن به دل طبیعت نحسی را از خانه بیرون می‌برند، اگرچه هیچ روایت تاریخی قابل استناد یا اشاره تاریخی مشخصی درباره ریشه‌های این باور وجود ندارد.امروز نیز در حالی بسیاری از شهروندان تهرانی و مردم دیگر شهرهای کشور آماده حضور در طبیعت به همراه خانواده هستند که بارش بهاری از ابتدای امروز صبح آغاز شده است.

آمادگی کامل ۲۱۳۵ بوستان تهران برای برگزاری روز طبیعت

مدیر عامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران از آمادگی کامل دو هزار و ۱۳۵ بوستان محله ای ، منطقه ای و فرامنطقه ای شهر تهران برای برگزاری مراسم روز طبیعت در سیزده فروردین ماه خبر داد.

علي محمد مختاري با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر از بوستان های جنگلی یاس فاطمی یک و دو بازدید کردند، افزود: با توجه به افزایش هزار هکتار جنگلکاری دامنه جنوبی البرز، پیش بینی می شود در روز سیزده فرودین امسال این بوستان ها بیش از سال گذشته مورد استقبال شهروندان باشد.

مختاری از پیش بینی تدابیر لازم به منظور رفاه حال شهروندان تهرانی برای برگزاری مراسم روز طبیعت در ۱۳ فرودین ماه خبر داد و گفت: نظافت بوستان های جنگلی و استقرار مخازن موقت زباله در مقابل درهای ورودی و محل های پر تردد از نخستین اقدامات صورت گرفته برای برگزاری بهتر مراسم روز طبیعت است.

مختاری به شهروندانی که روز سیزده فرودین ماه را به بوستان های شهر تهران می آیند، توصیه کرد از روشن کردن آتش درمحوطه فضای سبز و پای درختان خودداری کنند و در این باره گفت: متاسفانه در سال های گذشته عدم رعایت این نکته، منجربه بروز حوادثی شده از این رو امسال با نصب پلاکارد در تمامی بوستان های شهر تهران نسبت به این موضوع هشدار داده شده است.

وی اعلام کرد: همچنین برای رفاه حال شهروندان در بوستان های بزرگ و فرامنطقه ای تهران، اجاق های سیار نصب و نسبت به تامین هیزم مورد نیاز اقدام شده است تا شهروندان نیز با وجود این امکانات از روشن کردن آتش خودداری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج