جاباما
۳۱۲۴۹
۱۳ نظر
۵۰۰۱
۱۳ نظر
۵۰۰۱
پ

گفت و گو با «احسان خواجه امیری» پس از کنسرت بزرگش در نروژ

همه سالن «ای ایران» را با اشک می خواندند

وقتی قطعه «ای ایران» را می خواندم، همه سالن ایستاده بودند و با چشم هایی پر از اشک با من می خواندند. این لحظه هم واقعا دیدنی و باشکوه بود.

همه سالن «ای ایران» را با اشک می خواندند

تماشا: احسان خواجه امیری این روزها به شدت درگیر تولید آلبوم جدیدش است و همه وقتش صرف آخرین ریزه کاری های این اثر است که هر چه زودتر در بازار موسیقی کشور منتشر کند. این خواننده 4 شهریور در اجرایی بزرگ در شهر اسلو نروژ روی صحنه رفت تا باز هم شاهد یک اجرای ویژه از او به عنوان خواننده ای پرطرفدار در خارج از مرزهای کشور باشیم.

همه سالن «ای ایران» را با اشک می خواندند

احسان خواجه امیری یک روز بعد از رسیدن به ایران در مورد این کنسرت بزرگ گفت و گو کرد. می توانید حال و هوای این کنسرت بزرگ را که ایرانی های زیادی را دور هم جمع کرد، از لابلای حرف های احسان بفهمید. کنسرتی که به گفته خودش یکی از بهترین اجراهایش بوده است. حرف های احسان خواجه امیری را در این باره از دست ندهید.

همه سالن «ای ایران» را با اشک می خواندند

رسیدن به خیر. آنطورکه رسانه های خارج از کشور گزارش داده اند، برنامه کم نظیری را در نروژ برگزار کرده ای. در مورد این اجرا صحبت می کنی؟

- ممنون. بله؛ من کنسرت بزرگی برای ایرانیان مقیم و ساکن نروژ برگزار کردم. اولین نکته ای که باید درباره این اجرای زنده به آن اشاره کنم این است که واقعا شور و حال عجیبی را در سالن برگزاری کنسرت دیدم. همین شور و حال زیاد مخاطبان و البته تعداد زیادشان و سالنی که کاملا پر شده بود باعث شد که خیلی انرژی بگیرم و واقعا برنامه فوق العاده ای بود. حالا و بعد از این سفر، خیلی احساس خوبی دارم و خوشحالم از اینکه این برنامه را قبول کردم.

استقبال ایرانیان مقیم این کشور چطور بود؟

- خیلی خوب. کمتر انتظارش را داشتیم که با این حجم استقبال روبرو شویم. به هر حال اجراهای خارج از کشور و اروپایی همیشه ریسک هایی هم دارند ولی خدا را شکر که اتفاق خوبی افتاد و هم گروه و هم برنامه گذار کاملا راضی بودند.

همه سالن «ای ایران» را با اشک می خواندند

در این اجراها از کدام قطعاتت بیشتر از همه استقبال شد؟ فرقی با بقیه اجراهایت داشت؟

- نمی توانم دقیق در این مورد نظر بدهم. چون تقریبا همه افراد حاضر در سالن، همه قطعات را با من همخوانی می کردند. ناگفته نماند که من هم انرژی فوق العاده ای از این ماجرا می گرفتم و اینکه می دیدم هموطنانم در کشوری دیگر، تقریبا همه قطعاتی که برایشان در این اجرای زنده آماده کرده بودم، از بر بودند. فکرش را بکنید، در جایی با این همه فاصله از ایران، همه قطعاتت را از حفظ می خوانند و با تو زمزمه می کنند. می دانید یعنی چه؟ واقعا باشکوه است و من به این همه لطف و هنر با تمام وجودم احترام می گذارم.

نگفتی کدام قطعه تو را بیشتر از همه دوست داشتند.

- ببین فقط چیزی که یادم مانده این است که وقتی قطعه «ای ایران» را می خواندم، همه سالن ایستاده بودند و با چشم هایی پر از اشک با من می خواندند. این لحظه هم واقعا دیدنی و باشکوه بود.

همه سالن «ای ایران» را با اشک می خواندند

جالب است رسانه های خارجی به این کنسرت لقب کنسرت خانوادگی داده اند. درست است؟
- البته خودتان هم خوب می دانید که در ایران هم معمولا خانواده به برنامه های من می آیند ولی اینجا این موضوع کمی ملموس تر بود. جمعیت در گروه های چندین نفره به سالن آمده بودند و البته جو سالم و منظمی هم در سالن برپا بود. خانواده های اصیل ایرانی با فرهنگ و رفتارهای اجتماعی آنجا که برای خود من جالب بود. این خانواده ها بسیار پرانرژی و سرزنده بودند و گویا انرژی شان تمام شدنی نبود.

با این اوصاف قطعا باز هم برنامه خارج از کشور خواهی داشت؟

- حتما. برنامه بعدی ام را در استرالیا روی صحنه می برم. حدود یک ماه بعد ولی بدون شک اجرای نروژ را باید بهترین اجرای خارج از کشور من دانست.

همه سالن «ای ایران» را با اشک می خواندند

تاریخ دقیق آلبوم جدید معلوم نشد؟

- فعلا که ارشاد به خاطر برگزاری برنامه مهم اجلاس سران و جنبش عدم تعهد تعطیل است. هیچ چیزی معلوم نیست. هر وقت مجوزم را بدهند دو هفته بعد آلبوم در بازار است.

پس هنوز چیزی قطعی نشده.

- هنوز نه. ولی در حال تلاشیم که هر چه زودتر آلبوم را به دست علاقه مندان برسانیم. از همه آنها هم بابت این همه انرژی خوبی که در این ماه ها به من دادند تشکر می کنم و امیدوارم با این آلبوم جواب محبت هایشان را بدهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خودم

      پس تماشاچیارو چرا نشون نمیدین؟

    • arash

      احسان جون زود زود آلبوم بده .صداي خيلي قشنگي داري .هميشه آهنگهاي تو رو گوش ميكنم منم همه ي آهنگهاي تو رو حفظ هستم به اروميه هم بيا

      پاسخ ها

      • رها

        ا چه خوب تو ام بچه ارومیه ای

      • Sadaf

        afffffffffaaarinnn arash... affffariiiin

    • نسرين

      منم ميخام بيام پس من چي!

    • رها

      احسان مانند پدرش خواننده بزرگی است

    • Sadaf

      vayyyyyyyyyyyyyyy... behtarin khanandeye irani.... vaghean heyf k natunestam b concertesh tu Shiraz beram... akhe kheyli zud hameye bilit a tamum shode budan!!

    • بهاره

      منم تمام اهنگهای احسانو حفظم.برای من شنیدن صدای احسان یعنی پرواز. این اعجوبه با هیچکس قابل مقایسه نیست.هم خوش صداست هم بمعنای واقعی مرد

      پاسخ ها

      • Houria

        منم از صدای آقای خواجه امیری خیلی خوشم میاد !فک کنم باید برای هنرمندا حترام بیشتری قائل باشیم و حداقل بااسم کوچیک صداشون نکنیم!

    • narges

      ehsan-khajehamiri.net
      برای دیدن گزارش تصویری از این کنسرت به ادرس بالا مراجعه کنید

    • شکیبا

      من فقط و فقط و فقط و فقط صداشو دوس دارم.

    • پنهان

      چه میکنه این احسان خواجه امیری!!!دمش گرم بااین حنجره ی طلایی،به جان خودم لنگه نداری!!!

      پاسخ ها

      • Houria

        خوب شعر میگیا!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج