۳۱۲۶۳۵
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

دو سناریوی دولت برای قیمت بنزین

دو سناریوی جدید در دولت یازدهم برای تغییر نرخ بنزین مطرح شده که نهایی شدن هر کدام از این دو سناریو به افزایش نرخ بنزین در سال ۹۵ منتهی خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: پس از آنکه در خردادماه سال ۹۴ قیمت بنزین تک نرخی و ۱۰۰۰ تومانی شد و در پاییز سال گذشته با کاهش شدید قیمت نفت، فاصله قیمت جهانی بنزین و نرخ ۱۰۰۰ تومانی این فرآورده نفتی در ایران کم شد، پیش بینی ها حاکی از این بود که به دوران ثبات در نرخ بنزین رسیده ایم؛ اما دولت برنامه های جدیدی برای قیمت بنزین در سال ۹۵ دارد.

دولت هنوز به افزایش قیمت بنزین به عنوان یکی از راهکارهای جبران کسری های بودجه ای خود چشم امید بسته است. از اینرو به تغییر شاخص افزایش قیمت بنزین از "قیمت های جهانی" به "تورم داخلی" فکر می کند.

دولت در جدیدترین تصمیم خود، طرح افزایش سالانه قیمت بنزین بر اساس تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی را به جریان انداخته و پیگیری خبرنگار تسنیم حاکی از این است که این طرح برای بررسی بیشتر قرار است به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شود.

سناریوی دیگر دولت برای قیمت بنزین در سال ۹۵، شناورسازی قیمت بنزین است. این طرح که پیشنهاد آن در قالب طرح برند سازی جایگاه ها مطرح شده بدین صورت است که هر جایگاهی که خدمات بهتری عرضه کند و استانداردهای جایگاه را از نظر فضا و زیبایی بالا ببرد، آزادی عمل خواهد داشت تا بنزین را با هر نرخی عرضه کند.

وزارت نفت بیشتر به نتیجه رسیدن سناریوی دوم چشم امید بسته است و وزیر نفت در این خصوص معتقد است که " قیمت توزیع بنزین آزاد شود و به فروشندگان کلاسهای بالاتر امتیاز داده شود و البته اجباری هم مبنی بر فروش به قیمت خاص نباشد."

در این طرح جایگاههای عرضه سوخت به "سه رده" تقسیم بندی خواهند شد که فقط عرضه بنزین ۱۰۰۰ تومانی در جایگاههای رده سوم یا کلاس سه صورت می گیرد و جایگاههای دو رده بالاتر بنزین را با قیمتی بیشتر از قیمت دولتی آن عرضه خواهند کرد.

این دو طرح هم اکنون در مجموعه دولت مطرح است و قرار است بررسی های تکمیلی بر روی آنها انجام گیرد و سپس در خصوص اجرا یا عدم اجرای آنها تصمیم گیری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      یعنی چی استانداردهای فضا و جایگاه را بالا ببرد ؟!!! مگه گل فروشیه !!! به جای این مسخره بازی ها به فکر کیفیت بنزین باشین !! الکی برای افزایش قیمت بنزین هر کاری می کنن اگه تورم هست برای چی مبلغ یارانه ها ثابته و تو این چندین سال تکون نخورده ؟! یک افزایش الکی 14٪ حقوق کارگری داشتین الان با هزار دوز وکلک میخواین چندین برابرش رو از جیب ملت خارج کنین !!!! ازفردا همه پمپ بنزین ها دوتا گلدون و چند تا قناری توقفس میندازن میگن چون خوشگل سازی کردیم بنزین ما گرونترازجایگاههای دیگه است !!!فقط مونده بود پمپ بنزین ها غیرانتفاعی بشه !!!

    • اسي

      شماها بيكار نميتونيد بشينيد؟

    • بدون نام

      ظلمه به خدا

    • بدون نام

      مدیریت ضعیف و اقتصاد بسیار ناکارامت این کشورو داره نابود میکنه

      پاسخ ها

      • حاج حبیب

        روحانی کلید حل مسائلت کووووووووووووووووو .. وعده وعید برجامت کو .

    • بدون نام

      نميگند نصبت به كيفيت بنزين قيمت بالا يا پايين ميدم ميگند نصبت به فضا سازي اخه اين چه نظريه هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نصبت ؟؟؟؟ یعنی چی؟؟؟؟

    • حسام

      تا حالا یه فکر درست و حسابی تو اون مغز کردین ؟؟؟؟؟فکر کردی تو بازار چه افتضاحی به بار می اید یا تو جایگاههای بین شهری تو راهی چه مصیبتی به بار میاد ؟؟؟؟هر کی از این مدیرهای موروثی این پیشنهاد و داده مغزش واقعا تعطیله .... یه کم هم به فکر این مردم بی گناه باش

    • بدون نام

      انقلاب عدالت محور ناب محمدی علوی در عصر حاکمیت طبقه ممتاز وسرداران و مداحان و غارتگران بیت المال رسما تبدیل به جامعه سازی بر محور کاستهای هندی باستان و برخوردارسازی نوکیسگان ویژه خوار از همه چیز و فلاکت روز افزون دیگر گروهها و به قسمی شده است که راه نجات تنها در فرار از کشور یا دزدی و نادرستی در انجام وظیفه اجتماعی ممکن انگاشته می شود:این چنین جهان را نجات می دهیم!

    • کامران

      واقعا شرم آوره به خدا وای وای وای از این مدیران الکی

    • ناشناس

      یه عمر کشتید ما رو از بس بگید قیمت بنزین پایینه نسبت به فوب خلیج فارس!!
      حالا که لیتری 100 تومان گرونتر از بنزین خلیج فارس این آب و بنزین رو به ما میفروشید بازم راضی نیستید !!!
      واقعا که دیگه شورش رو درآوردید!!

    • محمد

      از جون این مردم همیشه در صحنه و عزیز ٰ؛ چه میخواهید هر روز به طریقی سر مردم بیچاره کلاه میگذارید ! به جای این کارا کیفیت بنزین رو بالا ببرید. اگه میگید تورم داخلی پس چرا یارانه ها رو چندین ساله همون 45 و اندی میدهید و بالا نمیبریید و با گفن یه حرفهایی سر مردم بیچاره شیره میمالید بسه دیگه داریید کم کم مردم رو نا راضی و قبر خودتون رو میکنید. خدا به دادمان برسد.

    • بدون نام

      آقای وزیر اگر اقتباس از کشورهایی چون آمریکا یا سوئد و یا .... میکنی همه چیز را باهم ببین. متنهای اتقادی عزیزان را بخون بیشتر دستگیرت میشه. بیدار شو! عزیزم بیدار شو!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج