۳۱۲۶۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

میزان سهم "رایتل" از آنتن در تهران

مديريت رايتل دليل عدم توسعه اين اپراتور جديد را همكاري‌ نكردن شهرداري تهران مي‌داند.

میزان سهم "رایتل" از آنتن در تهران
هفت صبح: مديريت رايتل دليل عدم توسعه اين اپراتور جديد را همكاري‌نكردن شهرداري تهران مي‌داند.

مدت‌هاست در شهر تبلیغات رایتل را به عنوان اپراتور سوم می‌بینیم اما هنوز استفاده از این سیم کارت‌ها در کشور فراگیر نشده است. اینترنت پرسرعت 3G و مکالمه تصویری دو ویژگی منحصر به فرد رایتل هستند که خیلی وسوسه‌برانگیز به نظر می‌رسند اما هنوز بعد این همه وقت توقعات مردم برآورده نشده تا صدای اعتراض‌ها بلند شود.

مدیران رایتل انگشت اتهام را به سوی شهرداری می‌گیرند و می‌گویند به آنها اجازه نصب تجهیزات لازم را نداده‌اند. شهرداری هم از سوی دیگر برای رایتلی‌ها جوابیه صادر می‌کند.

پاسخ مدیر رایتل چیست؟

شاهین آرپناهی، مدیر کل برند رایتل در گفت‌وگو با سایت خبری سیتنا فرصت پیدا کرده به بخشی از انتقادات پاسخ دهد. به گفته او این اپراتور هم‌اکنون ظرفیت چند میلیون مشترک و واگذاری چند میلیون سیم کارت اسمی ‌را دارد اما همچنان اولویت اول را توسعه شبکه قرار داده‌اند. او ارتقای کیفیت را مستلزم همکاری جدی شهرداری دانسته است.

نکته دیگر که وجود دارد زمان محدود باقی مانده از دوره انحصار رایتل برای ارائه امکانات جدید توسط رایتل است. این یعنی بعد از اتمام این دوره اپراتور‌های دیگر هم می‌توانند همان امکانات مثل مکالمه تصویری را ارائه دهند و شاید بازار فروش رایتل را با چالشی جدی مواجه کند اما مدیر رایتل در این مورد می‌گوید «نگران سهم خود در بازار نیستیم.

امتیاز اول ما انحصار پروانه‎‎ای بوده که محدود به دوره‎‌‎ای دو ساله است و امتیاز بعدی ما همان برند رایتل و ارزش‎هايی است که به مشتریان و استفاده کنندگان از این برند ارائه می‎کنیم که این امتیاز همواره انحصاری و دوره انحصار آن نامحدود است.»

آرپناهی در بخش دیگری از گفت‎وگوی خود گفته «سرعت 128 کیلو بیت در ثانیه در سیم کارت‌های رایتل واقعا با تجربه عمومی ‌از این سرعت متفاوت است که به دلیل اختصاصی بودن اینترنت ارائه شده توسط رایتل است.

مشترک نبودن اینترنت رایتل و کیفیت سرویس دیتای ما از مهم‌ترین ویژگی سرویس اینترنت سیم‌کارت‌های رایتل محسوب می‌شود و سرعت ارائه شده گاهاً تجربه‎‎ای بهتر از سرعت‎های بسیار بالاتر که توسط دیگر ارائه دهندگان خدمات دیتا ارائه می‎شود را به مشترک می‎دهد.

سرعت اینترنت 128 کیلو بیت برای همه مشترکان ما است و سرعت 512 کیلو بیت برای واجدین شرایط و سرعت یک مگا‌بیت نیز به صورت خاص و بیشتر در قالب فروش سازمانی ارائه می‌شود.»

به گفته مدیر این اپراتور پیش شماره 0920 به سیم‌کارت‌های دائمی‌ رایتل اختصاص دارد و کد سیم کارت‌های اعتباری و دیتا رایتل 0921 است. این طور که وعده داده شده سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل به زودی عرضه می‌شود و سیم‌کارت‌های دائمی‌ و دیتای رایتل از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

اختلاف شهرداری با رایتل

اختلاف شهرداری و رایتل ماجرای دنباله‌داری است و فعلا هم قصد تمام شدن ندارد. چند روز پیش رایتل از عدم همکاری شهرداری با این شرکت انتقاد کرد و شهرداری در پاسخی اعلام کرد این شرکت از سال ۱۳۸۹ تمام تقاضاهای شرکت تامین تله‌کام را برابر ضوابط مصوب شورای اسلامی ‌شهر و با هماهنگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد بررسی قرار داده است و تاکنون تنها ۱۰ درصد از تقاضاهای شرکت رایتل در کمیسیون فنی شرکت رد شده است.

سهم رایتل فقط 130 آنتن در تهران

سنگ اندازي‌های متعدد شهرداری تهران بزرگ‌ترین مانع توسعه شبکه رایتل است.» شاهین آر‌پناهی، مدیرکل برند رایتل با بیان این جمله بار دیگر از نحوه برخورد شهرداری با این اپراتور تازه نفس انتقاد کرد. او در ادامه گفت « تا زمانی كه رویه فعلی شهرداری تهران ادامه داشته باشد، ارائه خدمات مطلوب و درخور شأن شهروندان تهرانی با سرعت مطلوب صورت نخواهد گرفت.

هم اكنون اپراتور‌های اول و دوم بیش از دو هزار آنتن در تهران نصب كرده‌اند اما با وجود پیگیری جدی رایتل از ابتدا تاكنون كمتر از 130 فقره مجوز توسط شركت وابسته به شهرداری صادر شده و این موضوع به معنی آن است كه شهرداری در عمل امكان ورود اپراتور جدید به تهران را نمی‌دهد.

او با بیان اینکه اگر شهرداری تهران همكاری لازم را با رایتل داشته باشد، هیچ محدودیتی در ارائه خدمات به شهروندان تهرانی نداریم، توضیح داده «در شرایط كنونی شهروندان تهرانی علاقه وافری برای استفاده از خدماتی نظیر ارتباط تصویری و اینترنت پرسرعت همراه دارند و ما نیز خود را مكلف می‌دانیم كه این امكان را برای آنها فراهم كنیم اما مدت‌هاست در این مسیر با مشكل‌تراشی‌های شهرداری تهران مواجه هستیم. برای پیگیری موضوع نیز ده‌ها بار در یك سال گذشته درخواست دیدار با شهردار تهران را مطرح كرده‌ایم كه تاكنون محقق نشده است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج