۳۱۲۶۶۵
۳ نظر
۵۳۳۲
۳ نظر
۵۳۳۲
پ

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

گرانقیمت ترین هواپیماهای دنیا را می شناسید؟ جت های شخصی چند میلیون دلاری که صفرهای قیمت شان در مخیله کسی نمی گنجد.

مجله همشهری دانستنیها - سولماز گرئی: گرانقیمت ترین هواپیماهای دنیا را می شناسید؟ جت های شخصی چند میلیون دلاری که صفرهای قیمت شان در مخیله کسی نمی گنجد. در این دنیای پرجمعیت، خوشبختانه یا متاسفانه عده کسانی که توانالی مالی خرید چنین جت هایی را دارند، چندان زیاد نیست. استفاده از آنها هم البته فواید و مضراتی به همراه دارد اما بیایید نیمه پر لیوان را ببینیم؛ با یک جت شخصی، ایمنی سفرتان بالاتر می رود، وقت تان در ترافیک های طاقت فرسای زمینی تلف نمی شود، اگر شخص معروفی هستید مزاحمان و مردم آزارها قادر به تعرض به حریم خصوصی شما نخواهند بود و تا رسیدن به مقصد می توانید در فضایی بسیار بزرگ و راحت، استراحت یا تفریح کنید.

تا چند دهه پیش وقتی صحبت از جت های شخصی می شد، منظور همان هواپیماهای جت کوچکی بودند که با وجود امکانات لوکس شان، بیشتر از چند نفر ظرفیت نداشتند اما امروزه گاهی حتی نام هواپیماهای بزرگ مسافربری را هم می توان در فهرست هواپیماهای لوکس شخصی پیدا کرد.

پادشاهی در ارتفاع

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

شاهزاده «الولید بن طلال» (Al-Waleed bin Talal) صاحب یک بویینگ ۷۴۷-۴۰۰ ویژه است. او این هواپیمای شخصی را در سال ۲۰۰۳/۱۳۸۲ به قیمت ۲۲۰ میلیون دلار خرید. بویینگ سفارشی آقای الولید از اتاق خواب هایی لوکس، میز ناهارخوری ۱۴ نفره و یک تخت پادشاهی در میانه هواپیما بهره می برد که از دلتنگی او برای کاخ سلطنتی می کاهد. در این جت شخصی، ۱۱ مهماندار آماده خدمت نیز فعالیت می کنند تا اسباب آسایش شاهزاده فراهم آید.


غول آسمانی

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

این هیولای عظیم الجثه یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۴۷-۴۳۰ است که به سلطان برونئی تعلق دارد. او که ثروتمندترین فرمانروا در دنیاست، برای خرید جت شخصی سفارشی اش بیش از ۲۳۰ میلیون دلار پرداخت کرده. نمونه های تجاری این مدل قادر به حمل ۳۴۵ مسافر هستند. درون هواپیمای او مقدار قابل توجهی طلای عیار بالا در حمام، دستشویی و سالن پذیرایی به کار گرفته شده است.


جت ویژه چلسی

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

«رومن آبراهاموویچ» (Roman Abramonich) مولتی میلیاردر روسی، جت شخصی اش را - که یک بویینگ ۷۶۷-۳۳A/ER» است - بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار خرید. جت او که Bandit یا «راهزن» نامیده می شود، در واقع برای جابجایی ۳۰۰ مسافر طراحی شده است. این جت سفارشی به منظور جابجایی راحت و بی دغدغه اعضای تیم چلسی خریداری شده است.


نامزد ریاست جمهوری روی هواپیما

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

این یکی را با هیچ هواپیمای دیگری اشتباه نمی گیرید. می پرسید چرا؟ چون نام خانوادگی مالک آن یعنی «دونالد ترامپ» (Donald Trump) رویش نوشته شده. این شخصیت سرشناس و تاثیرگذار، یکی از نامزدهای ریاست جمهوری دوره بعد آمریکا از حزب جمهوری خواه است. او بویینگ ۷۵۷ خود را از «پاول الن» (Paul Allen) یکی از بنیانگذاران میاکروسافت خرید و بعد از آن حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای ایجاد تغییرات و سفارشی کردن مطابق میل خود، هزینه کرد.


هتل پرنده

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

«بویینگ بیزینس جت ۲» (Boeing Business Jet ۲) متعلق به مشهورترین و ثروتمندترین تاجر هندی، «موکش آمبانی» (Mukesh Ambani) است. این هواپیما برای استفاده شخصی ساخته شده و فضای داخلی اش هزار متر مربع است. لابی ویژه آن با مبلمان فوق العاده راحت وی آی پی تزیین شده و غیر از آن یک سوییت خصوصی با حمام و دستوشیویی هم داخل هواپیما وجود دارد که آن را به معنای واقعی کلمه به هتلی بی نظیر تبدیل می کند.


دفتر کار تاجر هندی

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

«بیزینس جت ایرباس ۳۱۹» (Airbus ۳۱۹ Corporate Jet) انتخاب تاجر سرشناس هندی «وی جی مالیا» (Vjay Malya) است. این جت نیز در زمره بیزینس جت های فراوانی قرار می گیرد که برای استفاده شخصی، طراحی و تولیدشده اند. در این هواپیما با کاهش طول و افزایش عرض بدنه با یکی از عریض ترین هواپیماهای شخصی روبرو هستیم. بیزینس جت وی جی برای استفاده کاری سفارشی شده و همه امکانات لازم برای نشست ها و قرارهای ملاقات کاری در آن وجود دارد. ظرفیت این هواپیما از ۱۰ تا ۳۹ سرنشین (به علاوه خلبان و خدمه) است.


جت شخصی ثروتمندترین مرد دنیا

با لوکس ترین هواپیماهای شخصی آشنا شوید

بدون شک انتظارش را داشتید که نام آقای مایکروسافت، بیل گیتس ثروتمند در این فهرست قرار بگیرد اما شاید فکرش را هم نمی کردید که دهمین جت از آن ایشان باشد. ظاهرا نه شخص ثروتمند دیگر وجود دارند که به داشتن جت هایی بزرگتر علاقه مندند. در هر صورت این حقیقت چیزی از خارق العاده بودن جت آقای گیتس کم نمی کند. «داسوفالکن ۷ ایکس» (Dassault Falcon ۷x) او یک هواپیمای سه موتوره است که برای پرواز در هوای گرم در ارتفاعات بالا ارتقا یافته. این هواپیما به گونه ای طراحی شده تا لوکس ترین امکانات را در کنار بهترین عملکرد ارائه کند. داسوفالکن ۷ ایکس قادر است با زاویه ای تند از زمین بلند شود و با سرعت پایین فرود بیاید، به این ترتیب به یکی از امن ترین هواپیماهای جت بدل شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      خوش به حالشون ما که تو خواب هم نمیبینیم !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی بگم

    • جواد

      رضا جان بدبختی اینجاست که ما خواب اینها را هم نمی بینیم.ولی زندگی ساده و بی الایش خودمون از همه چیز بهتره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج