۳۱۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

۵ راه براي بار آوردن كودك سالم‌تر

كودكان را از مواد شيميايي ايمن نگه داريد!

اين مطلب به مادراني كه به سلامت كودك‌شان اهميت مي‌دهند ياد مي‌دهد چطور او را در كمترين حد با مواد شيميايي و خطرناك روبه‌رو كنند البته لازم نيست خودتان را بيش از حد عذاب بدهيد و كل زندگي‌تان را زير و رو كنيد؛ فقط به اين چند توصيه كاربردي و ريز دقت كنيد:

كودكان را از مواد شيميايي ايمن نگه داريد!


كودكان را از مواد شيميايي ايمن نگه داريد!

لباس‌ها را بيرون خشك كنيد

خشك كردن لباس‌ها در هواي آزاد و به‌خصوص زير نور آفتاب موجب از بين رفتن ميكروب‌هاي لباس‌ها مي‌شود و از رشد قارچ‌ها و كپك‌ها جلوگيري مي‌كند. اگر امكان خشك كردن لباس‌ها را زير نور آفتاب نداريد، مي‌توانيد آنها را بعد از خشك شدن اتو بكشيد.


كودكان را از مواد شيميايي ايمن نگه داريد!

هواي تازه را به درون راه دهيد

خانه‌هاي ما پر از مواد آلاينده هستند! هواي بسياري از منازل حتي از هواي بيرون هم آلوده‌تر است. در حقيقت در داخل منازل ۳ آلاينده اساسي وجود دارد:
  • دود سيگار
شايد فكر كنيد همين كه موقع حضور بچه‌ها در اطراف‌تان سيگار نمي‌كشيد، براي سلامت آن‌ها كافي است اما بد نيست بدانيد مواد موجود در دود سيگار تا چندين ساعت بعد از سيگار كشيدن شما روي مبل‌ها، فرش‌ها و پرده‌ها باقي مي‌مانند و همين مواد براي سلامت كودك شما زيانبارند و ممكن است باعث ابتلاي او به آلرژي شوند.
  • شوينده‌ها
شما وايتكس را روي زمين مي‌ريزيد ولي بوي آن در هوا پخش مي‌شود. استفاده از مواد شوينده و سفيد‌كننده مانند وايتكس، جوهر نمك و جرم‌گير مي‌تواند هواي خانه را براي تنفس كودكان بسيارآلوده كند. به جاي اين مواد مي‌توانيد براي تميز كردن سطوح و كف از تركيبات خانگي استفاده كنيد مثلا با استفاده از سركه مي‌توانيد به آساني شيرآلات را تميز كنيد.
  • سرب
اين عنصر آلاينده بيشتر در خانه‌هاي قديمي يافت مي‌شود. همچنين اسباب بازي‌هاي غيراستاندارد بچه‌ها هم مي‌توانند حاوي سرب باشند.


كودكان را از مواد شيميايي ايمن نگه داريد!

خوشبوكننده‌هاي هوا

تا جايي كه مي‌توانيد از اسپري‌ها و بوگيرهاي مصنوعي استفاده نكنيد. براي خوشبو كردن هواي داخل منزل از مواد طبيعي و گياهي بيشتر كمك بگيريد. پوست پرتقال، نعنا، اسطوخدوس، گل سرخ بهار نارنج و... همه مي‌توانند به جاي اسپري‌هاي خوش‌بو‌كننده مصنوعي به كار گرفته شوند.


نکته : خشك كردن لباس‌ها در هواي آزاد و به‌خصوص زير نور آفتاب موجب از بين رفتن ميكروب‌هاي لباس‌ها مي‌شود


كودكان را از مواد شيميايي ايمن نگه داريد!

در غداي كودك چه نكاتي را رعايت كنيم؟

شما مي‌توانيد كاري كنيد كه غذاي كودك‌تان بهترين و البته سبزترين غذاي ممكن باشد.
  • شير مادر
خب در بين شير مادر و شير خشك كدام طبيعي‌تر است؟ واضح است كه شير مادر! بدون هيچ ماده افزودني يا نگهدارنده‌اي.
  • غذاهاي كمكي
شما از كدام دسته مادرها هستيد؟ از آنها كه تا اسم غذاي كمكي مي‌آيد ياد سرلاك مي‌افتند يا آنها كه حريره بادام را ترجيح مي‌دهند؟ براي بچه‌ها غذاي كمكي پختن، كار بسيار ساده و راحتي است بنابراين نيازي نداريد تا براي فسقلي دلبندتان كنسرو بخريد. معلوم نيست كه كنسروها چقدر ماده نگهدارنده دارند، معلوم نيست در چه شرايطي نگهداري و حمل شده‌اند تا به دست شما رسيده‌اند و خلاصه يكي از ۱۰۰ خاصيت غذاي طبيعي مامان پز را هم ندارند. به جاي استفاده از كنسروها و غذاهاي آماده براي كودك خودتان دست به كار شويد و براي كوچولوي‌تان فرني، سوپ حريره بادام، آش دنداني و... درست كنيد.


كودكان را از مواد شيميايي ايمن نگه داريد!

براي مراقبت از ظروف كوچولوها

قرار نيست بچه بي‌گناه از همان نخستين روزهاي عمرش در ظرف‌هايي غذا بخورد كه پر از مواد شيميايي و سرطان‌زا هستند بنابراين فقط به دليل خوشگلي سراغ شيشه‌شيرهاي پلاستيكي و ارزان قيمت غيراستاندارد نرويد. شيشه شير كودك‌تان را از يك مارك معتبر و ترجيحا شيشه‌اي خريداري كنيد. از طرفي ظروف غذاي كودك را هم بهتر است از جنس بلور يا سراميك و چيني انتخاب كنيد. ظروف پلاستيك و ملامين به‌خصوص اگر غذاي داغ در آنها ريخته شود از خود مواد زيانباري آزاد مي‌كنند كه با غذا خورده مي‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج