۳۱۳۰۷۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آقای گلی كه در استقلال جايی ندارد

شاید امروز با توجه به محرومیت سجاد شهباز زاده بالاخره کادر فنی استقلال از مهاجم بلند قامت خارجی اش پروپجیچ در ترکیب اصلی دیدار با استقلال خوزستان بهره ببرد. مهاجمی که در دیدار رفت تک گل تیم مظلومی را به ثمر رساند. اما یک پرسش بزرگ همچنان باقی است.

مشرق: شاید امروز با توجه به محرومیت سجاد شهباز زاده بالاخره کادر فنی استقلال از مهاجم بلند قامت خارجی اش پروپجیچ در ترکیب اصلی دیدار با استقلال خوزستان بهره ببرد. مهاجمی که در دیدار رفت تک گل تیم مظلومی را به ثمر رساند. اما یک پرسش بزرگ همچنان باقی است.

استقلالي‌ كه فصل پيش با امير قلعه‌نويي طعم تلخ پنجم شدن را چشيد براي اينكه در ليگ پانزدهم جبران‌مافات كند، تغيير و تحولات فراواني را به چشم ديد.

يكي از مهم‌ترين جابه‌جايي‌ها رفتن ژنرال آبي‌ها و بازگشت پرويز مظلومي سوبله‌چوبله روي نيمكت بود. ايجاد اين تغيير بزرگ روي كاغذ تا اين‌جاي ليگ(هفته۲۳) جواب داده است.

وقتي تيمي مدعي كسب عنوان قهرماني است، انتقاد از عملكرد كادر فني‌اش چندان منطقي به نظر نمي‌رسد. با اين حال يك دو دوتا چهارتاي ساده نشان مي‌دهد كه سرمربي آبي‌ها در خريد يا عدم‌ استفاده از يك بازيكن خاص دچار اشتباه شده يا مي‌شود.

صحبت از- پرو پئيچ- مهاجمي است كه دو فصل پي‌درپي آقاي گل سوپرليگ فوتبال آلباني شد و حالا نيمكت‌نشين محض در استقلال پرويز مظلومي است. مهاجمی که شاید امروز با توجه به محرومیت سجاد شهباز زاده بعد از مدتها به ترکیب اصلی آبی ها باز گردد.

۲بازي فيكس، ۲گل زده

پروپئيچ مهاجمي كه با هزار حرف و حديث- در ابتداي ليگ پانزدهم- استقلالي شد فقط دو مرتبه در تقابل با ذوب‌آهن(هفته دوم) و استقلال‌صنعتي(هفته نهم) وارد تركيب اصلي استقلال شد.

جالب اينكه پرو در بازي دوم گل هم زد. با تمام اين اوصاف نظر سرمربي آبي‌ها تا قبل از بازي امروز استقلال برابر استقلالي‌هاي جنوب اين بوده كه تنها در ۱۵درصد بازي‌هاي فصل از مهاجم كروات خود بهره ببرد.

پروي بلندقامت با قراردادي ۹۵۲ميليون توماني به استقلال پيوست تا در فاز هجومي كمك‌حال تيم مظلومي باشد با اين حال سرمربي آبي‌ها در ۲۳هفته‌اي كه از عمر ليگ۱۵ گذشت، فقط ۳۱۵دقيقه به خريد خارجي‌اش اعتماد كرد. پروپيچ هم دو گل طي مدت يادشده به فولاد و استقلال‌صنعتي زد تا نشان دهد مهاجم بدي نيست.

به‌راستي چرا پرويز مظلومي تاكنون نتوانسته از توانايي‌هاي اين مهاجم بلندقامت بهره ببرد؟
سرمربي استقلال در فصل جاري ترجيح داده از سجاد شهباززاده به عنوان انتخاب اولش در پيشاني خط حمله آبي‌ها استفاده كند.

سجاد هم طي 20بازي، پنج گل به ثمر رسانده است. اما آيا نمي‌شد از فرمولي استفاده كرد كه شهباز موردنظر مظلومي در روزهايي كه آماده نبود، جاي خود را به پرو مي‌داد؟

شايد بايد تصميم تقريبا هميشه ثابت سرمربي آبي‌ها در روي نيمكت‌ نشاندن پروپئيچ را از منظر ديگري مورد بررسي قرار داد.

آلباني برتر از دانمارك و صربستان

پرو در فصل14-2013 سوپرليگ آلباني پيراهن تيم اسكندربيو را در 30بازي بر تن كرد. اين مهاجم با درخشش خيره‌كننده‌ خود 20گل زد تا آقاي گل بازي‌ها شود. اسكندربيو هم به لطف ماشين گلزني‌اش«پرو» قهرمان شد.

در فصل15-2014 كوكسي‌‌، پروپئيچ را به استخدام خود درآورد. نتيجه جالب بود. اين مهاجم در 35ديدار فصل وارد تركيب اصلي تيم جديدش شد تا 31گل به ثمر برساند. پرو دوباره آقاي گل فوتبال آلباني شد تا اين‌بار نظر استقلال تهران را جلب كند.

شايد بد نباشد تا شرايط اين روزهاي فوتبال آلباني را مدنظر قرار دهيم. فوتبال رو به توسعه آلباني موفق شد در گروهI رقابت‌هاي انتخابي يورو2016 با پشت‌سر گذاشتن رقباي سرشناسي چون دانمارك و صربستان عنوان دوم گروه را بعد از پرتغال به‌دست بياورد تا به طور مستقيم راهي رقابت‌هاي فرانسه شود.

واضح است كه كسب عنوان آقاي گلي سوپرليگ فوتبال اين كشور در دو فصل گذشته حكايت از توانايي‌هاي فني پروپيچ دارد؛ مهاجمي كه به‌رغم نظر مثبت پرويز مظلومي- در ابتداي ليگ15- فرصتي براي رسيدن به تركيب استقلال ندارد، فصل گذشته در شرايطي 31گل در سوپرليگ آلباني زد كه اختلافش با نفر دوم جدول گلزنان 17گل بود!

اينكه امروز در تقابل حساس دو بالانشين جدول يعني استقلال‌صنعتي و استقلال تهران مظلومي از پروپيچ بهره ببرد يا خير موضوع چندان مهمي نيست.

اينكه پرو در ديدار رفت به تيم عبدا... ويسي گل زده هم شايد چندان بااهميت نباشد.

با اين اوصاف اينكه بالاخره سرمربي آبي‌ها به پاسخ يك پرسش برسد، اهميت زيادي دارد؛ اين پرسش كه آقاي مظلومي، چرا پروپيچ را خريدي و بازي نمي‌دهي؟ در شرايطي كه عدالت را در مورد دادن فرصت به او- همانند ديگر مهاجمان تيمت- رعايت نمي‌كني؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج