۳۱۳۱۲۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

۱۵ بازی برتر در فیلم‌های ۲۰۱۵ (۱)

نقش‌هاي ابرقهرماني كمي امسال به اندازه استيو جابز با بازي فسبندر در فيلم دني بويل مورد بحث قرار گرفتند. اين فيلم كه پيش از اين براي نقش اصلي خود بازيگراني مثل كريستين بيل و لئوناردو دي كاپريو و تام كروز را انتخاب كرده بود در نهايت فسبندر را براي بازي در نقش كاراكتر عنوان فيلم انتخاب كرد.

وب‌سایت ۷ فاز: نقش‌هاي ابرقهرماني كمي امسال به اندازه استيو جابز با بازي فسبندر در فيلم دني بويل مورد بحث قرار گرفتند. اين فيلم كه پيش از اين براي نقش اصلي خود بازيگراني مثل كريستين بيل و لئوناردو دي كاپريو و تام كروز را انتخاب كرده بود در نهايت فسبندر را براي بازي در نقش كاراكتر عنوان فيلم انتخاب كرد.

۱۵. بن مندلسون،‌"مي‌سي‌سي‌پي گرايند"

15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

اين بازيگر استراليايي با حضوري غافلگيركننده در "قلمرو حيوانات" نام خود را در سينماي آمريكا بر سر زبان ها انداخت و از آن زمان در فيلم‌هاي آمريكايي سال به سال پررنگ‌تر ظاهر شده است. اما در سال ۲۰۱۵ به لطف فيلم "وراثت" كه براي آن نامزد دريافت جايزه امي شد براي طيف وسيع‎‌تري از تماشاگران شناخته شد و علاوه بر آن در فيلم‌هاي "درياي سياه" و "اسلو وست" در نقش‌هاي مكمل به خوبي ظاهر شد. در اين ميان جاي تعجب ندارد كه بهترين نقش آفريني او تا امروز با نقش اصلي عجيبي در "مي سي سي پي گرايند" رايان فلك و آنا بودن رقم خورد، يك فيلم جاده‌اي كه به دهه ۷۰ بازگشته و مندلسون را به همراه رايان رينولدز در نقش دو قمارباز در راه نئواورلئان نشان مي‌دهد. فيلم اين فرصت را به مندلسون داده كه با فاصله از نقش‌هاي قبلي خود، كاراكترش گري را به مردي غمگين بدل سازد كه خرده هوشي دارد و با اين حال نمي‌داند چه زماني بايد توقف كند. اين بازگشتي در نقش مردي نااميد، دلگير و عميقا احساساتي است، حتي اگر با فيلمي آنچنان قوي سروكار نداشته باشيم. همچنين يادآوري خوبي است كه بدانيم مندلسون از پس هر نقشي برمي‌آيد و بايد در همه چيز انتخابش كرد.


14. ادريس البا، "هيولاهاي ناكجا"

15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

ادريس البا، ۱۰ سال پس از ترك سريال "شنود" به نظر مي‌رسد ادريس البا به جايگاهي كه پيشاپيش در سرنوشت‌اش مقدر شده بود رسيده است. البته از نظر خودش او هنوز پروژه‌هاي كوچك را رها نكرده است، "لوتر" او را به عنوان كارآگاه كاراكتر اصلي در اختيار دارد و دبي تاكر-گرين هم اخيرا در فيلم مستقل قدرنديده خود، "ظهور دوم" از توانايي‌هاي اين بازيگر بهره جسته است. با اين حال امسال البا شانس خود را در فيلم قدرتمند و دلهره‌آور كري فوكوناگا، "هيولاهاي ناكجا" امتحان كرده و در نقشي مكمل ظاهر شده كه بعيد نيست نامزدي اسكار را براي او به همراه داشته باشد. او در نقش رهبر يك گروه شورشي با كاريزماي خود فيلم را هدايت مي‌كند، اما كاريزماتيك بودن تنها چيزي نيست كه البا در چنته دارد، او نوعي عدم خودبيني دروني دارد كه در ميان بازيگران هم سطح و اندازه او بسيار كمياب است، او ترسي از نمايش دروني ترين ضعف‌هاي مردي كه نقش‌اش را بازي مي‌كند ندارد. قدم گذاشتن به طبيعت وحشي به همراه فوكوناگا به اندازه كافي شجاعانه بود (البا در حين فيلمبرداري با سقوط از لبه پرتگاه فاصله‌اي نداشت) اما پذيرفتن نقشي مثل اين به مراتب شجاعت بيشتري نياز دارد.


13.جنيفر لارنس، "جوي"

15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

اگر همكاري ديويد او.راسل با جنيفر لارنس تا به حال در اجراهايي ديوانه‌وار، ناهنجار و متهورانه بوده است، اين كارگردان و بازيگر الهام‌بخش‌اش در سومين همكاري خود مسيري زيگ‌زاگي را طي كرده‌اند. شايد لارنس در "جوي" در نقش اصلي ظاهر شده باشد اما او يك لكه در ميان طوفاني است كه همان خانواده ناسپاس او در فيلم باشد. اين چالشي جالب براي لارنس است. اين از لحاظ تماتيك هم جواب مي‌دهد چراكه فيلم درباره بيدار شدن و ديدن دنياي اطراف است. لارنس كاراكترش را با عمق احساساتي خارق‌العاده خود و رفتار باوقارش عجين كرده، اما شايد مهم‌ترين كاري كه او در اين فيلم انجام مي‌دهد ابراز سخاوتمندي دروني كاراكترش به شكلي متقاعدكننده است. با اينكه جوي در نهايت به ضروريات زندگي خود مي‌رسد اما اين مسير را با قلبي گشوده طي مي‌كند كه تقريبا ويژگي فراانساني را در بخشش نمايان مي‌كند.


12. سارا سيلورمن، "I Smile Back"

15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

زماني كه منتقدان مختلف درباره اين فيلم پس از نمايش در جشنواره فيلم ساندنس در ژانويه اظهار نظر كردند به سردبيرم تكست دادم و گفتم "لعنتي، فكر كنم سارا سيلورمن پيشاپيش براي اين فيلم برنده اسكار شده باشد." اين حالا اتفاق محتملي نيست، فيلم را افراد زيادي تماشا نكرده‌اند، اما اين چيزي از اجراي خارق‌العاده سيلورمن در نقش زني معتاد و تركيده به نام ليني كم نمي‌كند. اين بايد بهترين انتخاب براي اعضاي آكادمي آواردز باشد كه يك كمدين به دنياي زيرزميني مواد وخدر و تباهي وارد شده است. سيلورمن بهترين رويكرد را در پياده كردن متريال فيلم دارد. او شكننده، بامزه، خشمگين، خود ويرانگر و به شكلي نااميدانه ناراحت است و سيلورمن تمام اين احساسات را به خوبي نمايش مي‌دهد. فرقي ندارد او به چيزي كه شايسته‌اش است برسد يا نه؛ اين چرخش از سوي يك كمدين نشانگر توانايي‌هاي بالاي اوست.


11. مايكل فسبندر- "استيو جابز"

15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

نقش‌هاي ابرقهرماني كمي امسال به اندازه استيو جابز با بازي فسبندر در فيلم دني بويل مورد بحث قرار گرفتند. اين فيلم كه پيش از اين براي نقش اصلي خود بازيگراني مثل كريستين بيل و لئوناردو دي كاپريو و تام كروز را انتخاب كرده بود در نهايت فسبندر را براي بازي در نقش كاراكتر عنوان فيلم انتخاب كرد. اين وظيفه سختي است؛ بازي در نقش چهره‌اي مشهور زماني كه شباهت چنداني با او نداريد. از طرفي شكي نيست كه اسكلت فيلمنامه سوركين چيزي براي افزودن يا حذف كردن ندارد (با وجود اينكه بويل رآن را سينمايي هم مي‌كند). فسبندر در اين ميان اجرايي شكسپيروار از خود به نمايش مي‌گذارد (حتي بيشتر از نقشي كه امسال در "مكبث" بازي كرده) و ديالوگ‌هاي سوركين را بر زبانش رها مي‌كند و به تمام بافت‌هاي درون آن نفوذ مي‌كند. با وجود اينكه تماشاگر هيچ گاه با او احساس همدردي نميكند اما چيزي را در هوشمندي او، محافظت‌اش از استيو وزنياك و اعتقادي كه نسبت به وظيفه پدري دارد دوست‌داشتني مي‌يابد. همه در اين فيلم اجراي خوبي دارند، بخصوص كيت وينسلت و سث روگن، اما اين بدون شك فيلم فسبندر خواهد بود.



۱۰. ماريون كوتيار، "مكبث"


15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

كوتيار يك نقش فرعي را در كنار مايكل فسبندر در "مكبث" مي‌گيرد و سپس تمام فيلم را از او مي‌دزدد و مال خود مي‌كند. ليدي مكبث او مغز متفكر كل ماجراست، او حمايتگر زيرك و نقشه‌چين هدف شوهرش براي رسيدن به قدرت است. فرقي نمي‌كند در حال زمزمه دعا باشد يا در يك مهماني شام سلطنتي به اين و آن دستور دهد، كوتيار كسي نيست كه يك لحظه بتوان از او چشم برداشت. او از ملكه‌اي اثيري و مرموز به رهبري ترسناك بدل مي‌شود، شوهرش در عين حال در سردرگمي احساس گناه و ديوانگي چرخ مي‌خورد. اين نقشي متفاوت براي كوتيار است، و او با اشتياق تمام خودش را در اختيار نقش مي‌گذارد و واضح است كه آن را در مشت خود نگه داشته است.


9. مايكل بي.جوردن و تسا تامپسون، "كريد"

15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

بسياري دنباله خوب رايان كوگلر بر "راكي" را براي حضور سيلوستر استالونه تحسين كردند، بعيد نيست او بتواند براي هفتمين بازگشت در نقش قهرمان بوكس، كه حالا بازنشست شده و با سرطان مي‌جنگد به فهرست نامزدهاي اسكار راه پيدا كند. استالونه بهترين است، او چهل سال است كه جزء بهتريناست... در اين فيلم، براي من، مايكل بي جوردن و تسا تامپسون دو بازيگر تاثيرگذار بودند. هردو در گذشته اجراهاي خوبي از خود ارائه كردند، بي جوردن در اولين فيلم كوگلر "فروتويل استيشن" و تامپسون در فيلم تحسين شده سال پيش، "مردم سفيد عزيز"، اما اين فيلم ورود نيرومندتري را به سينماي جريان اصلي براي اين دو بازيگر رقم مي‌زند. بي جوردن در نقش آدونيس كريد ظاهر شده، و با اين نقش با كاريزمايي ساده روبه‌رو مي‌شود كه به همان شيوه براندو سرسختي فيزيكي و آسيب‌پذيري بيروني را به نمايش مي‌گذارد. اين كاراكتري است كه به اندازه استالونه شمايل‌گونه و خاص مي‌نمايد. اين خاص بودن به كاراكتر بيانكا با بازي تامپسون هم مي‌رسد، او نقش مكمل كريد است اما در همه لحظات پايگاه شخصيتي خودش را بنا كرده و زمينه‌اي فوق‌العاده ملودراماتيك را (موسيقيداني كه شنوايي‌اش را از دست مي‌دهد) براي آن مهيا مي‌كند. اميدواريم اين دو نفر در آينده همكاري‌ بيشتري با يكديگر داشته باشند.


8. لئوناردو دي كاپريو، "از گور برگشته"

15 بازی برتر در فیلم‌های 2015 (1)

فيلمبرداري "از گور برگشته" همان طور كه از زبان بازيگران و عوامل فيلم شنيده‌ايد پروسه‌اي طاقت فرسا و دلهره‌آور بوده است. فيلمي درباره يك شكارچي كه مورد حمله يك خرس قرار مي‌گيرد و از سوي مرداني كه او را به شكل آبرومندي دفن يا با خود حمل نمي‌كنند تنها گذاشته مي‌شود. اين شكارچي با بازي دي كاپريو سرسپرده از گور برمي‌خيزد و آرام و عاصي راهي انتقام از رفقايش مي‌شود. "از گور برگشته" در شرايط سختي پيش مي‌رود اما دي كاپريويي كه بر زندگي چنگ مي‌اندازد در دو سطح فيزيكي و رواني خود را وقف اين نقش كرده است. "از گور برگشته" مدام انسانيت را به چالش مي‌كشد اما همچنين مرثيه‌اي است بر دنيايي بدون بخشش و فلاكت‌هايي كه تمدن به بار آورده است. دي كاپريو نيز اين واقعيت سرد و خشن را به شكلي تاثيرگذار و عميق نمايش مي‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج