۳۱۳۱۷۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کامارو ZL۱ ۲۰۱۷، قویترین کاماروی تاریخ

نسل جدید کامارو ZL۱ با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، قدرتمندترین کامارویی که تاکنون توسط شورولت تولیدشده است.

وب‌سایت پدال: نسل جدید کامارو ZL۱ با ۶۴۰ اسب بخار قدرت، قدرتمندترین کامارویی که تاکنون توسط شورولت تولیدشده است.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

آیا امکان ساخت شورولت کوروت Z۰۶ با چهار صندلی وجود دارد؟ به نظر می‌رسد جنرال موتورز با معرفی کامارو ZL۱ جدید به این سؤال پاسخ داده است.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

درست است که این خودرو کامارو است نه کوروت اما اگر کمی دقت کنیم می‌فهمیم که قلب ۶.۲ لیتری سوپرشارژ کوروت Z۰۶ با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۶۸ نیوتن متر گشتاور در سینه کامارو ZL۱ ۲۰۱۷ در حال تپیدن است. البته همین پیشرانه در اسپرت ترین سدان لوکس جنرال موتورز یعنی کادیلاک CTS-V هم بکار رفته است که این امر موجب شده بتوانیم CTS-V را نیز به‌نوعی کوروت Z۰۶ چهار در تلقی کنیم!

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

البته کامارو ZL۱ به‌غیراز پیشرانه قطعات دیگری هم از کوروت Z۰۶ به عاریه گرفته است که ازجمله آن‌ها می‌توان به سیستم تعلیق مغناطیسی، کیت آئرودینامیک، دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، انتخاب‌کننده حالات رانندگی، صندلی‌های مسابقه‌ای ریکارو، ترمزهای بزرگ‌تر برمبو و کنترل کشش اشاره کرد.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

طراحی خارجی ZL۱ جدید به‌طور گسترده‌ای در تونل باد و همین‌طور پیست نوربرگرینگ آزمایش‌شده تا آئرودینامیک آن بهبود یابد. از ویژگی‌های خارجی کامارو ZL۱ می‌توان اسپلیتر بزرگ جلو، اسپویلر عقب، رکاب‌های جدید، گلگیرهای جلوی عضلانی، جلوپنجره بزرگ‌تر برای رساندن هوای بیشتر به پیشرانه، کانال‌های ورود هوا برای خنک شدن ترمزهای جلو و هود روی کاپوت با دریچه‌ای از جنس فیبرکربن را نام برد. مجموعهٔ این تغییرات، ظاهری تهاجمی به کامارو ZL۱ جدید بخشیده است.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

کامارو ZL۱ همانند مدل SS از رینگ‌های ۲۰ اینچی استفاده می‌کند با این تفاوت که این رینگ‌ها در ZL۱ با لاستیک‌های ۲۸۵ در جلو و ۳۰۵ در عقب پوشانده شده‌اند. این لاستیک‌ها ساخت گودیر بوده و به‌طور خاص برای ZL۱ طراحی‌شده‌اند. ترمزها در جلو از نوع ۶ پیستونه و با دیسک‌های ۱۵ اینچی و در عقب ۴ پیستونه و با دیسک‌های ۱۴ اینچی هستند که به ترتیب ۱.۵ و ۱ اینچ بزرگ‌تر از ترمزهای SS هستند.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

یکی از چالش‌ها در ZL۱ جدید کاهش وزن آن بوده است اما بااین‌حال شورولت ادعا می‌کند این خودرو حدود ۹۰ کیلوگرم سبک‌تر از نسل قبلی خود شده است. بنابراین با توجه به‌اندازه گیری وزن ZL۱ نسل قبل توسط ما، به نظر می‌رسد وزن مدل جدید در حدود ۱۷۴۶ کیلوگرم باشد که حدود ۷۰ کیلوگرم بیشتر از مدل SS است. البته ۱۵۵ اسب بخار قدرت بیشتر این اضافه‌وزن را جبران می‌کند.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

انتقال نیرو در کامارو ZL۱ ۲۰۱۷ به‌صورت استاندارد توسط گیربکس ۶ سرعته دستی انجام می‌گیرید اما گیربکس جدید ۱۰ سرعته جنرال موتورز نیز برای آن قابل سفارش است. این شرکت ادعا می‌کند گیربکس ۱۰ سرعته جدید فوق‌العاده سریع است. کامارو ZL۱ جدید اولین محصولی از گروه جنرال موتورز است که از این گیربکس استفاده می‌کند درحالی‌که به‌زودی در دیگر محصولات این گروه خودروسازی نیز بکار خواهد رفت.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

همان‌قدر که شورولت بر روی مسائل فنی ZL۱ جدید کارکرده است، به مسائل کامپیوتری و نرم‌افزاری آن‌هم اهمیت داده است. به‌گونه‌ای که عملکرد سیستم کنترل کشش آن بسیار عالی است. حالات مختلف رانندگی آن نیز از حالت اقتصادی تا مسابقه‌ای قابل انتخاب است. ترفند دیگر شورولت به‌کارگیری لانچ کنترل سفارشی در ZL۱ است که بهترین دور موتور برای شروع حرکت بسته به شرایط و نوع مسیر را برای راننده فراهم می‌سازد. سیستم ضبط اطلاعات آن نیز اجازه می‌دهد که اطلاعات و فیلم‌های دور پیست خود را ضبط کنید.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

خبرنگارانی که در روز رونمایی ZL۱ با آن رانندگی کرده‌اند شگفت‌زده شده‌اند. به گفته آن‌ها گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک آن سواری هیجان‌انگیزی به راننده هدیه می‌کند. سیستم تعلیق مغناطیسی آن نیز کمک شایانی به حفظ تعادل آن در پیست می‌کند و شباهت زیادی به تعلیق مدل Z۲۸ نسل قبل دارد.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

ZL۱ نسل قبل در ۳.۹ ثانیه به‌سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسید، مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۲ ثانیه با سرعت ۱۸۸ کیلومتر در ساعت طی می‌کرد، شتاب جانبی تا ۰.۹۹ جی را تحمل می‌کرد و پیست ۸ شکل ما را در ۲۴ ثانیه می‌پیمود؛ بنابراین با توجه به اینکه نسل جدید سبک‌تر و قوی‌تر شده است انتظار داریم این اعداد بهبود چشمگیری داشته باشند.

کامارو ZL1 2017، قویترین کاماروی تاریخ

با توجه به اینکه شورولت کامارو ZL۱ جدید ۶۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسل قبلی دارد، به نظر می‌رسد به‌راحتی توانایی رقابت با دوج چلنجر هلکت ۷۰۰ اسب بخاری و فورد موستانگ شلبی GT۳۵۰ ۵۲۶ اسب بخاری را داشته باشد. درحالی‌که نسل قبلی ZL۱ در مسابقه درگ از چلنجر هلکت شکست خورد اما به‌احتمال‌زیاد نسل جدید به‌راحتی می‌تواند از هلکت پیشی بگیرد. البته فورد نیز باید به فکر ساخت موستانگ GT۵۰۰ باشد تا بتواند در برابر این دو غول قدرتمند عرض‌اندام کند.

کامارو ZL۱ ۲۰۱۷ از اواخر امسال (سه‌ماهه آخر) برای فروش عرضه می‌شود درحالی‌که قیمت آن هنوز اعلام‌نشده است؛ اما با توجه به اینکه قیمت پایه نسل قبلی از ۵۷.۶۵۰ دلار آغاز می‌شد به‌احتمال‌زیاد قیمت پایه نسل جدید هم از همین حدود شروع شود.

جدول مشخصات فنی

قیمت پایه

۶۰ هزار دلار (تقریبی )

ترکیب

موتور جلو / محور عقب / ۲ در کوپه / ۴ نفره

پیشرانه

V۸ / ۶.۲ لیتر / OHV / ۱۶ سوپاپ

قدرت

۶۴۰ اسب بخار

گشتاور

۸۶۸ نیوتن متر

گیربکس

۶ سرعته دستی / ۱۰ سرعته اتوماتیک

وزن خاص

۱۷۴۶ ( تقریبی )

فاصله بین دو محور

۲.۸۱ متر

طول / عرض / ارتفاع

۴.۷۸ / ۱.۹۰ / ۱.۳۵ متر

شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر

۳.۳ تا ۳.۵ ثانیه (تقریبی )

مصرف سوخت ترکیبی

۱۲.۳۸ تا ۱۳.۸۴ لیتر (تقریبی )

زمان عرضه

زمستان ۲۰۱۶

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج