۳۱۳۱۸۱
۲ نظر
۵۰۱۶
۲ نظر
۵۰۱۶
پ

بالاخره تقویم پر تعطیلات هم رسید

سه روز از پنج شنبه ها، سه روز از شنبه ها و دو روز از چهارشنبه ها؛ امسال سالی پر از تعطیلات است.

روزنامه هفت صبح: سه روز از پنج شنبه ها، سه روز از شنبه ها و دو روز از چهارشنبه ها؛ امسال سالی پر از تعطیلات است.

حتما شما هم مثل اکثر کسانی که تقویم سال جدید به دستشان می رسد آن را سریع ورق می زنید و تنها اعدادی که به رنگ قرمز هستند نظر شما را به سمت خود جلب می کند؛ مخصوصا تعطیلاتی که به آخر هفته ها می خورد یا چند روز پشت سر هم هستند، مکث شما را چند برابر خواهند کرد و برنامه ای بلندمدت برای سفر و ... خواهید ریخت.

در این گزارش کار شما را راحت و به شکل خلاصه تعطیلات سال 95 را مرور کرده ایم و حتی مقایسه ای با سال پیش هم داشته ایم. در آخر نیز مقایسه ای داشته ایم تعطیلات ایران را با چهار کشور دیگر. یکی از علت هایی که به سراغ نوشتن این گزارش رفتیم صحبت هایی بود که در شبکه های اجتماعی و سایت های خبری شده و گفته اند امسال، سال تعطیلات آخر هفته است. در ادامه هفت صبح به بررسی تعطیلات غیر از نوروز و جمعه ها پرداخته است.

تعطیلات سال 95

ابتدا تعطیلات 11 ماه پیش روی سال 95 را مرور می کنیم. فروردین که به پایان رسیده است و دیگر در این ماه منتظر هیچ تعطیلی نباشید، اما ماه اردیبهشت دو پنجشنبه تعطیلی|، یکی دوم اردیبهشت و دیگری 16 اردیبهشت انتظار شمار ا می کشند. بعد از آن یکشنبه دوم خرداد در تقویم به رنگ قرمز درآمده است. چهارشنبه و پنج شنبه 16 و 17 تیر نیز تعطیل است. شهریور ماه نیز دوشنبه 22 شهریور و سه شنبه 30 شهریور تعطیل است. در پایان پاییز تعطیلی شنبه 27 آذر انتظارمان را می کشد اما دیگر دی و بهمن و اسفند تا 29 چهارشنبه که روز ملی شدن نفت است از تعطیلات آخر هفته ای خوش، خبری نخواهد بود.

فراموش نکنید امسال سال کبیسه است و اسفند 30 روزه خواهد بود. به این فهرست می توان روزهای سوگواری شنبه 15 خرداد، دوشنبه 7 تیر، شنبه 9 مرداد، سه شنبه و چهارشنبه 20 و 21 مهر، یکشنبه 30 آبان، دوشنبه 8 آذر و چهارشنبه 10 آذر و 12 اسفند را هم اضافه کرد که شرایط شان برای مسافرت فرق می کند.

تعطیلات سال 94

در اینجا هم تعطیلات سال 94 را مرور می کنیم که در فروردین بعد از تعطیلات نوروز تا اردیبهشت خبری از رنگ قرمز به جز جمعه ها در تقویم نبود. بعد از آن سه شنبه 12 خرداد و پنج شنبه 14 خرداد تعطیل بود. در ماه تیر هم دوشنبه 15، شنبه 20 و چهارشنبه 24 تیر تعطیل بود اما دیگر در مرداد و شهریور تعطیلی نداشتیم. 9 مهر روز پنج شنبه هم تعطیل بود و دیگر در ماه آبان هم تعطیلی وجود نداشت. آذر ماه نیز چهارشنبه 11، پنج شنبه 19 و شنبه 21 تعطیل بود و دوشنبه 7 دی ماه نیز از ایام تعطیل به حساب می آمد. 22 بهمن نیز پنج شنبه بود و شنبه 22 اسفند و شنبه 29 اسفند ماه نیز تعطیل بود.

16 روز تعطیلی سال 95 در برابر 11 روز تعطیلی سال 94

سال 94 با 4 روز پنج شنبه تعطیلی و 2 روز تعطیلی برای دوشنبه داشتیم که به 11 تعطیلی می رسیم. حالا بماند که سال گذشته چندین روز بابت آلودگی هوا و گرد و خاک در استان تهران و شهرستان های دیگر تعطیلی داشتیم اما نسبت به سال جدید که به 16 تعطیلی می رسیم، از نظر تعطیلات رسمی امسال شاهد روزهای تعطیل بیشتری هستیم اما نکته جالب در این میان 3 تعطیلی پنج شنبه و 3 تعطیلی در روزهای شنبه و 2 تعطیلی در روزهای چهارشنبه است که می توانیم این تعطیلات را جزو تعطیلات آخر هفته به حساب آوریم و سه روز یکشنبه، 3 روز دوشنبه و 2 روز سه شنبه را هم می توانیم به این تعطیلات اضافه کنیم که 16 تعطیلی می شود.

به همین دلیل است که می توان این برداشت را کرد که95 سال تعطیلی بیشتری نسبت به سال گذشته خواهیم داشت. حالا در بین مقایسه تعطیلاتی که به آن اشاره شد بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که در شبکه های اجتماعی تصویری از تقویم سال 98 منتشر شده که نشان می دهد در این سال تعطیلات نوروزی به دلیل مصادف شدن با برخی تعطیلات رسمی تا 16 فروردین ادامه8 دارد و همه به یکدیگر این نوید را می دهند که سال 98 تعطیلات خوبی در پیش خواهیم داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دعا کنید چرخ کار بگرده و تعطیلی کم باشه وگرنه گر سنه گدا معتاد دزد و... زیاد تر از اینی که هست خواهد شد

    • بدون نام

      اون نماینده ای که تعطیلی را تصویب می کند یعنی واقعا هیچی از اقتصاد و پیشرفت نمی شناسد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج