۳۱۳۴۸۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

قیمت اجاره مسکن بعد از تعطیلات عید

ماه پایانی سال گذشته نرخ اجاره بها نسبت به ماه گذشته رشد اندکی داشت و به نظر می‌رسید موجران با پیش‌بینی رشد نرخ اجاره بها در سال ۹۵، براساس نرخ‌های جدید، قراردادهای اجاره خود را تنظیم می‌کنند. در گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در اسفند ماه نیز به این رشد نرخ اجاره بها اشاره شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: ماه پایانی سال گذشته نرخ اجاره بها نسبت به ماه گذشته رشد اندکی داشت و به نظر می‌رسید موجران با پیش‌بینی رشد نرخ اجاره بها در سال ۹۵، براساس نرخ‌های جدید، قراردادهای اجاره خود را تنظیم می‌کنند. در گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن در اسفند ماه نیز به این رشد نرخ اجاره بها اشاره شده است.

بر اساس این گزارش، در اسفندماه سال ۱۳۹۴ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸/ ۹ و ۱/ ۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد. ماهیت قراردادهای اجاره مسکن که غالبا یکساله تنظیم می‌شود و نیز اثرپذیری شاخص اجاره بهای مسکن از سیاست‌های کنترل و مهار تورم، سبب رشد متناسب اجاره‌بها با تحولات نرخ تورم در کشور شده است.

بررسی تحولات بازار اجاره بهای مسکن در اسفندماه سال ۹۴ نیز موید تغییر متناسب اجاره بها با تحولات تورم است؛ به‌طوری که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۸/ ۹ و ۱/ ۱۱درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین متوسط رشد شاخص مذکور در شهر تهران و کل مناطق شهری طی سال ۹۹ به ترتیب معادل ۱۱ و ۵/ ۱۲ درصد بود. بررسی فایل‌های اجاره در روز نخست بعد از تعطیلات نوروزی نیز نشان می‌دهد بازار اجاره تغییر محسوسی نسبت به هفته پایانی اسفند نداشته و هنوز نرخ‌های جدید اجاره‌بها مشخص نشده است.

قیمت اجاره مسکن بعد از تعطیلات عید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حلالی

      وقتی مردم خانه نمی خرند و پولشان را در بانک سپرده میکنند پس باید کرایه خانه بیشتری بدهند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج