۳۱۳۵۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرگ سخنگوی جبهه النصره در حمله آمریکا

"ابو فراس السوری" سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره در حمله هوایی آمریکا به شمال شرق شهر حلب سوریه به همراه پسرش و ۲۰ تن دیگر از ستیزه جویان که اغلب آنها ازبک بوده اند، کشته شده است.

عصر ایران: "ابو فراس السوری" سخنگوی گروه تروریستی جبهه النصره در حمله هوایی آمریکا به شمال شرق شهر حلب سوریه به همراه پسرش و ۲۰ تن دیگر از ستیزه جویان که اغلب آنها ازبک بوده اند، کشته شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ بنا به اعلام گروه های دیدبان تحولات سوریه،این حمله به مقر گروه جبهه النصره در منطقه "کفرجالس" در استان ادلب (شمال شرقی شهر حلب) به هنگام برگزاری نشست ابو فراس السوری با جمعی از تروریست ها صورت گرفته است.

ابو فراس السوری ۶۶ ساله که یک ستیزه جوی با سابقه است متولد حومه دمشق است و در سال ۱۹۷۷ و پس از بازنشستگی از ارتش سوریه - به دلیل جراحت در جریان یک رزمایش نطامی- به افغانستان مهاجرت کرده و در آنجا به هسته های گروه های عرب - افغان تحت حمایت آمریکا به منظور مقابله با نیروهای شوروی پیوست.

مرگ سخنگوی جبهه النصره در حمله آمریکا

ابوفراس السوری که نام اصلی او "رضوان نموس" است از سال ۲۰۱۱ و از زمان آغاز ناآرامی و جنگ داخلی سوریه یکی از سرکردگان اصلی گروه های تروریستی در سوریه بوده است.

او با شروع جنگ داخلی سوریه به همراه "ابوخالد السوری" یکی از دستیاران ارشد بن لادن به سوریه بازگشت و اقدام به تاسیس دو گروه احرارالشام و جبهه النصره کرد. او سخنگویی جبهه النصره را بر عهده داشت.او پیشتر و در سال های دهه ۱۹۸۰ نیز در سوریه سابقه فعالیت تروریستی داشت و تحت تعقیب بود.

جبهه النصره که شاخه القاعده در سوریه محسوب می شود یکی از گروه های رقیب داعش محسوب می شود و در سال ۲۰۱۳ و در پی دستور ایمن الظواهری به گروه های تروریستی در سوریه به منظور فعالیت زیر چتر جبهه النصره، این گروه با داعش جنگ سختی کرد و در نهایت شکست خورده و از برخی مواضع در شمال و شرق سوریه عقب نشینی کرد و این گونه زمینه برای اعلام خلافت خودخوانده گروه داعش به مرکزیت شهر رقه سوریه فراهم شد.

حمله هوایی به مقر النصره دو روز پس از آن صورت می گیرد که این گروه وابسته به القاعده منطقه العیس در استان حلب را به اشغال خود در آورد.طبق اعلام منابع داخلی مخالفان در سوریه، در این حمله گروه النصره، دستکم ۱۲ تن از نیروهای گروه حزب الله کشته شدند.

گفتنی است تنها دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره با اجماع قدرت های خارجی و منطقه ای از شمول آتش بس اخیر و جاری در سوریه مستثنی شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج