جاباما
۳۱۳۶۲۵
۱ نظر
۵۰۶۹
۱ نظر
۵۰۶۹
پ

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

iPhone SE بسیار شبیه به آیفون ۵ اس هست،با این حال از سخت‌افزاری به مراتب قدرتمندتر بهره می‌برد. به عنوان مثال تراشه مرکزی آن با مدل A۹ جایگزین گردیده و دوربین اصلی آن از ۸ مگا پیکسل به ۱۲ مگا پیکسل ارتقا یافته است.

وب‌سایت فارنت: iPhone SE بسیار شبیه به آیفون ۵ اس هست، با این حال از سخت‌افزاری به مراتب قدرتمندتر بهره می‌برد. به عنوان مثال تراشه مرکزی آن با مدل A۹ جایگزین گردیده و دوربین اصلی آن از ۸ مگا پیکسل به ۱۲ مگا پیکسل ارتقا یافته است.

اگرچه به نظر می رسد شرکت اپل سعی کرده نسخه کامپکت آیفون ۶ اس را برای دوستداران گوشی‌های ۴ اینچی تولید نماید، با این حال آیفون SE در حقیقت از چندین منظر نسبت به آیفون ۶ اس دارای نقطه‌ضعف‌هایی است که ما در ادامه آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

جای خالی قابلیت تاچ ۳ بعدی در آیفون SE

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

اگرچه آیفون SE به نمایشگر ۴ اینچی با رزولوشن ۱۱۳۶ در ۶۴۰ پیکسل تجهیز گردیده، با این حال آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴٫۷ اینچی به مراتب دارای رزولوشن و نسبت کنتراست بیشتری است که البته در ابعاد میلی‌متری زیاد به چشم نمی‌آید. ناگفته نماند این تنها تفاوت نمایشگرهای این دو نسل گوشی‌های ساخت آیفون نیست زیرا پنل آیفون SE برخلاف آیفون ۶ اس به قابلیت تاچ ۳ بعدی تجهیز نگردیده است و این یعنی آنکه که خریداران آیفون ۴ اینچی نمی‌توانند با فشار بیشتر بر روی صفحه‌نمایش از قابلیت‌های فناوری مذکور استفاده نماید.

قابلیت تاچ ۳ بعدی یا فورس تاچ به کاربر این امکان را می‌دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‌نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم نماید. به بیانی ساده‌تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‌نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد نمایید، قابلیت‌های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.

استفاده از سنسور آی‌دی تاچ قدیمی در آیفون SE

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

اپل همچنین به جای استفاده از حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه هوم جدیدتر آیفون ۶ اس که در کسری از ثانیه گوشی را آنلاک می‌کند در آیفون SE از همان حسگر قدیمی‌تر آیفون ۵ اس و ۶ استفاده کرده است. این حسگر البته کماکان سریع است اما سرعت عملکرد آن را نمی‌توان با آیفون ۶ اس یا گلکسی اس ۷ مقایسه کرد.

به کار گیری از دوربین سلفی به مراتب ضعیف‌تر در آیفون SE

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

اگرچه بر اساس کالبدشکافی‌های صورت گرفته، آیفون SE در قاب پشتی میزبان سنسور ۱۲ مگا پیکسلی مشابه با آنچه در آیفون ۶ اس استفاده شده بود است، با این حال دوربین سلفی آن همان سنسور دوربین ۱٫۲ مگا پیکسلی آیفون ۵ اس با دیافراگم f/۲.۴ است، این در حالی است که در آیفون ۶ اس این دوربین به ۵ مگا پیکسل و گشادگی دیافراگم f/۲.۲ ارتقا داده شده بود. در حالی یک دوربین سلفی ۱٫۲ مگا پیکسلی در سال ۲۰۱۶ اصلاً جذاب به نظر نمی‌رسد، با این حال خوشبختانه امکان استفاده از روشنایی نمایشگر به عنوان فلاش سلفی همچنان حفظ شده است.

نبود نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون SE

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

در حالی که روزبه‌روز بر حجم اپلیکیشن‌های کاربردی افزوده می‌شود و از طرفی طبع ثبت تصاویری سلفی در بین دارندگان گوشی‌های هوشمند بالا می‌رود، به نظر می‌رسد اپل معتقد است که کاربران بایستی دیر یا زود به بهره‌گیری از فضای ذخیره‌سازی ابری رو آورند زیرا آیفون ۴ اینچی جدید تنها در دو نسخه ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی راهی بازار خواهد شد. در هر حال دارندگان آیفون ۶ اس برخورداری از نسخه ۱۲۸ گیگابایتی را یک قابلیت می‌دانند که جای خالی آن در آیفون SE به وضوح احساس می‌شود.

حذف قابلیت Taptic Engine در آیفون ۴ اینچی جدید

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

Taptic Engine استفاده شده در آیفون ۶ اس همانند یک موتور ویبره از آینده است. این قطعه در مقایسه با نمونه‌های رایج به کار گرفته شده در پرچم‌داران اندرویدی دقیق‌تر و کم صداتر عمل می‌کند و بر روی بازخورد لمسی به صورت مستقیم تأثیر گذار است. هنگامی که در آیفون ۶ اس کاربر از فناوری تاچ ۳ بعدی استفاده می‌کند، یک ویبره خفیف توسط Taptic Engine به منظور دریافت اطلاعات ایجاد می‌شود و شاید دلیل اصلی نبود این قطعه در آیفون ۴ اینچی جدید نیز جای خالی تاچ ۳ بعدی در آن باشد.

عدم امکان استفاده از LTE Advanced و آنتن MIMO در آیفون SE

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

لازم است یادآور شویم که میزان تبادل اطلاعات به فاکتورهای مختلفی نظیر پهنای باند، نوسان فرکانس، تنظیمات MIMO و میزان کیفیت مسیر بی‌سیم (wireless path) نیاز دارد. در حال حاضر بیشتر شبکه‌های LTE دارای سرعت دانلود ۵Mbps تا ۲۵Mbps می‌باشند، اما با گسترش بیشتر این شبکه و استفاده از LTE-Advanced این میزان انتقال اطلاعات می‌تواند حتی بیشتر از سرعت سرویس‌دهنده‌های خطوط پرسرعت اینترنتی (DSL) نیز شود. در هرحال آیفون SE قابلیت استفاده از شبکه LTE Advanced را برخلاف آیفون ۶ اس نداشته و همچنین به دلیل حذف آنتن MIMO در آن نیز به مراتب امواج وای‌فای کمتری را در فواصل طولانی می‌تواند دریافت نماید.

و اما

عمر شارژ بیشتر آیفون SE نسبت به آیفون ۶ اس

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

با وجود این‌که احتمالاً ظرفیت باتری در آیفون SE با آیفون ۵s برابر است اما بهینه‌سازی‌های مربوط به مصرف کمتر چیپست و قطعات باعث شده تا آیفون SE عمر شارژ بهتری از آیفون ۵ اس و حتی ۶ اس داشته باشد. در جدولی که بر همین اساس منتشر شده، نشان داده می‌شود آیفون SE در تمامی زمینه‌های شارژ دهی از آیفون‌های قبلی بهتر عمل کرده و یا حداقل همان عمر شارژ را دارد.

حذف برجستگی دوربین در آیفون SE

نقطه ضعف های iPhone SE که باید بدانیم!

شاید محسوس‌ترین مزیت ظاهری آیفون SE نسبت به مدل ۶ اس، نداشتن برجستگی دوربین در قاب پشتی آن باشد؛ زیرا در سال‌های اخیر کوپرتینوها به دلیل وجود همین برجستگی بارها و بارها مورد تحقیر دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی همراه از جمله شیائومی قرار گرفته‌اند. البته ناگفته نماند که حذف این برجستگی بدون هزینه نبوده، زیرا ضخامت آیفون SE نسبت به ۶ اس کمی افزایش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانبان

      برای یک بار هم که شده بیا و سری گوشی های لومیا را بررسی کن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج