۳۱۳۷۹۴
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

همه چیز درباره روبات مین‌روب روسی

پس از آنکه پالمیرا و محوطه باستانی آن توسط نیروهای ارتش سوریه آزاد شد مقام‌های مسکو از اعزام تیمی از کارشناسان مجهز به فناوری‌های جدید به این منطقه خبر دادند. روس‌ها اما برای پاکسازی میادین مین پالمیرا از چه سیستم رباتیکی استفاده می‌کنند؟

خبرآنلاین: پس از آنکه پالمیرا و محوطه باستانی آن توسط نیروهای ارتش سوریه آزاد شد مقام‌های مسکو از اعزام تیمی از کارشناسان مجهز به فناوری‌های جدید به این منطقه خبر دادند. روس‌ها اما برای پاکسازی میادین مین پالمیرا از چه سیستم رباتیکی استفاده می‌کنند؟

همه چیز درباره روبات مین‌روب روسی

یکی از مهمترین سیستم‌های رباتیک که در پالمیرا این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم رباتیک رزمی مهندسی Uran-۶ است. Uran-۶ خودروی مین روب کنترل از راه دور است که به تجهیزات مین روبی مجهز بوده و می‌تواند بدون تلفات انسانی به صورت سریع محوطه‌های بزرگ را از مین و تله‌های انفجاری پاکسازی کند. یکی از مشکلات اصلی در آزادسازی پالمیرا وجود میادین گسترده مین و همچنین استفاده از بمب‌های کنار جاده‌ای توسط گروه تروریستی داعش بوده است. هنوز بقای زیادی از این مواد منفجره در این شهر وجود دارد.

همه چیز درباره روبات مین‌روب روسی

Uran-۶ را می توان به تجهیزاتی مانند تیغه بولدوزر ، ترولس و تیغه مین کوب چرخان مجهز کرد و از فاصله ای حدود یک کیلومتری مین ها، بمب های دست ساز و دیگر دستگاه های انفجاری را کشف و از بین برد.

همه چیز درباره روبات مین‌روب روسی

ارتفاع این روبات ۱.۴ متر بوده و می تواند از موانعی تا ارتفاع ۱.۲ متر عبود کند.همچنین موتور این روبات قدرت ۳۲ اسب بخار در تن را فراهم می کند و با توجه به تجهیزات نصب شده، وزن Uran-۶ بین ۶ تا ۷ تن متفاوت است.

همه چیز درباره روبات مین‌روب روسی

Uran-۶ تست‌های پیچیده‌ای را در آزمایش‌های وزارت دفاع روسیه پشت سر گذاشته و همین چند وقت قبل بود که عملیاتی شدن آن به صورت رسمی اعلام شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج