۳۱۳۸۱۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تهران در صدر اهدای خون نوروزی

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن طی تعطیلات نوروز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن طی تعطیلات نوروز در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع شده است.

دکتر بشیر حاجی بیگی از توزیع بیش از ۸۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های آن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی طی ایام نوروز خبر داد و گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

وی همچنین در مورد شاخص اهدای خون مستمر در کشور طی مدت یاد شده، گفت: بیش از ۵۴ درصد میزان خون‌های اهدایی از اهداکنندگان مستمر به دست آمده است.

حاجی بیگی ادامه داد: از لحظه آغاز سال ۹۵ تا ۱۳ فروردین ماه سال جاری، ۵۱ هزار و ۷۱۶ واحد خون توسط مردم اهدا شده که هشت هزار و ۶۵۲ واحد آن مربوط به شهروندان تهرانی بوده است.

وی با بیان اینکه استان‌های خراسان رضوی و مازندران پس از تهران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم اهدای خون در نوروز قرار داشتند، افزود: در این مدت، میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هفت درصد رشد داشته است.

سخنگوی سازمان انتقال خون ادامه داد: بیشترین رشد اهدای خون در ایام نوروز در استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد بوده است. همچنین از میزان کل اهدای خون ۹۶.۵ درصد توسط آقایان و ۳.۵ درصد توسط زنان اهدا شده است.

حاجی‌بیگی اظهار کرد: در ایام نوروز ۸۸ هزار و ۷۲۳ واحد خون و فرآورده‌های آن شامل گلبول فشرده شده، پلاسما و پلاکت درمراکز درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شده است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان انتقال خون، وی گفت: طی این مدت هشت هزار و ۹۷۹ نفر برای اولین بار خون اهدا کرده‌اند که بدین ترتیب نزدیک به ۲۰ درصد از خون اهدایی ایام نوروز توسط اهدا اولی‌ها تامین شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج