۳۱۳۸۶۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

بتهوون محبوب تر از موتزارت شد!

موتزارت موسیقی دان برجسته اتریشی در فهرست رتبه بندی بهترین های موسیقی های کلاسیک سال جاری، رقابت محبوب ترین موزیسین کلاسیک را به بتهوون همتای آلمانی خود واگذار کرد.

خبرگزاری ایرنا: موتزارت موسیقی دان برجسته اتریشی در فهرست رتبه بندی بهترین های موسیقی های کلاسیک سال جاری، رقابت محبوب ترین موزیسین کلاسیک را به بتهوون همتای آلمانی خود واگذار کرد.

ولفگانگ آمادئوس موتزارت (۱۷۵۶ تا ۱۷۹۱) موسیقی دان اتریشی همواره در فهرست رتبه بندی بهترین موسیقی های جهان، رتبه اول را داشته است.

این فهرست رتبه بندی که از سال ۱۹۹۶ توسط رادیوی مستقل و ملی «کلاسیک اف ام» انگلیس آغاز شد، با نظرسنجی از مردم می خواهد بهترین قطعه موسیقی کلاسیک خود را در آن سال همزمان با تعطیلات عید پاک (آخرین دوشنبه ماه مارس) اعلام کنند.

بتهوون محبوب تر از موتزارت شد!

اما نتایج آخرین نطرسنجی که دوشنبه گذشته (۱۰ فروردین) همزمان با عید پاک ۲۰۱۶ با پرسش از ۱۷۰ هزار نفر انجام شد، از تغییری در این رتبه بندی خبر داد.

با آنکه ۱۶ قطعه از ۳۰۰ قطعه انتخاب شده به موتزارت متعلق بود، اما وی پس از لودویگ ون بتهوون (۱۷۷۰ تا ۱۸۲۷)، موسیقی دان آلمانی، رتبه بعدی را کسب کرد.

۱۹ اثر از وی در میان ۳۰۰ اثر اول قرار داشت و سه قطعه ساخته او در فهرست ۱۰ قطعه اول این فهرست بود. به گفته جان ساچت گوینده رادیویی یکی از دلایل افزایش محبوبیت بتهوون را باید در استفاده از آثار او در فیلم های سینمایی مانند فیلم سخنرانی پادشاه (۲۰۱۰) جست.

در این فیلم از سمفونی هفت بتهوون استفاده شده است؛ ضمن اینکه در ۱۳ فیلم دیگر نیز از این سمفونی بهره گرفته اند. اما غیر از این به گفته ساچت موسیقی وی در سطح جهانی محبوب است؛ به طوری که در هر خیابان، شهر و کشوری که پا بگذارید یک نفر آثار بتهوون را می شناسد.
افزون بر این در فهرست امسال جان ویلیامز موسیقی دان آمریکایی و نویسنده موسیقی جنگ ستارگان محبوب ترین موسیقی دان زنده در این فهرست شد و یوزو کوشیرو موسیقی دان ژاپنی موفق ترین موزیسین لقب گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج