۳۱۴۱۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد رسایی از تحریم‌های جدید علیه ایران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضع تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کرد.

حمید رسایی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مقام معظم رهبری صراحتا در نامه‌شان می‌فرمایند در سراسر دولت هشت ساله وضع هر گونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای توسط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات نقض برجام محسوب می‌شود و دولت موظف است طبق بند سه مصوبه مجلس اقدامات لازم را انجام دهند.

او ادامه داد: بند سه می‌گوید دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان را رصد کند و اقدامات متقابل در جهت حقوق ملت ایران انجام دهند، همکاری داوطلبانه را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته‌ای را سامان دهد.

رسایی تصریح کرد: تحریم‌ها وضع شده، مقام معظم رهبری هم مساله را عنوان کردند؛ همه اعضای نظارت بر برجام هم به جز آقای روحانی گفته‌اند، آقای ظریف و لاریجانی هم گفته‌اند که برجام نقض شده ما باید جلوی این را بگیریم. در مصوبه‌ مجلس هم که رهبری می‌گویند باید اجرا شود توسعه سریع برنامه‌های هسته‌ای آمده است، در حالی که الان معدن اورانیوم ساغند را تعطیل کرده‌اند؛ من پیگیری کرده‌ام که به همه کارگران و مهندسین آن گفته‌اند دیگر نیایند.

نماینده مردم تهران اضافه کرد:‌ طبق همین مصوبه باید بعد از ۶ ماه درمجلس گزارش داده شود ، شش ماه تمام شده اما چرا این گزارش دردستور جلسه نیست، آقایان باید وضعیت تحریم‌ها را به صورت مشخص و معین و نه روی کاغذ توضیح بدهند. رهبری گفتند ، تحریم‌ها را روی کاغذ برداشتند در حالی که ما سانتریفیوژهایمان را روی زمین جمع کردیم و روی زمین هم بتون پر کردیم. الان هم داریم معادنمان را تعطیل می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، باهنر در پاسخ به این تذکر رسایی گفت: یکی از مسائل قانونی که ما در مجلس تصویب کردیم این بود که هیاتی بر اجرای برجام نظارت کند و این هیات زیر نظر شورای عالی امنیت ملی باشد. شورای عالی امنیت ملی کار خود را انجام می‌دهد و اگر قرار باشد مجلس هم در این راستا اقدامی انجام دهد حتما مطلع می‌شود و اقدامش را انجام خواهد داد.

رسایی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ بند اول قانون برنامه پنجم می‌گوید دولت موظف است با همکاری سایر قوا الگوی توسعه اسلامی را تا پایان سال سوم برنامه تدوین و جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه دهد. این الگو پس از تصویب در مجلس مبنای تهیه برنامه ششم می‌شود، اما در حالی از برنامه ششم صحبت می‌شود که کسی به این نکته توجه نمی‌کند.

او ادامه داد:‌ هنوز دولت به بند اول برنامه پنجم توسعه توجه نکرده و آن را ارائه نداده است؛ زیر ساخت برنامه ششم آماده نیست. ما این مساله را به آقای رئیس جمهورگفته‌ایم و نامه هم نوشته ایم و در مجلس هم تذکر داده‌ایم اما هنوز آماده نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج