۳۱۴۲۸۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

از هر ۶ ایرانی یک نفر سكته می کند

دبیرعلمی بیست وهفتمین كنگره علمی فیزیوتراپی ایران گفت: شایع ترین بیماری مغز و اعصاب كه منجر به اختلال در حركت می شود، سكته مغزی است كه سومین عامل مرگ و میر در جوامع و از جمله ایران است به طوری كه از هرشش ایرانی یك نفر در طول عمر خود دچار آن می شود.

خبرگزاری ایرنا: دبیرعلمی بیست وهفتمین كنگره علمی فیزیوتراپی ایران گفت: شایع ترین بیماری مغز و اعصاب كه منجر به اختلال در حركت می شود، سكته مغزی است كه سومین عامل مرگ و میر در جوامع و از جمله ایران است به طوری كه از هرشش ایرانی یك نفر در طول عمر خود دچار آن می شود.

دكتر ایرج عبدالهی افزود: سكته مغزی پس از بیماریهای قلب و عروق و سرطانها، سومین عامل مرگ و میر در جوامع به شمار می رود.

وی اظهار كرد: سكته مغزی علاوه بر آمار بالای مرگ و میر، یكی از مهمترین علل بروز ناتوانی حركتی بویژه در افراد میانسال و سالمند است.

وی گفت: سكته مغزی منجر به ضعف یا فلج یك سمت بدن می شود و پس از درمان های اولیه و تثبیت علائم حیاتی ، توانبخشی به منظور غلبه بر اختلال حركتی جزء مهمترین درمان هااست كه هر چه سریع تر باید برای بیمار شروع شود و فیزیوتراپی در این میان جایگاه ویژه ای دارد.

دانشیار و مدیر گروه فیزیوتراپی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: تاكید اصلی در فیزیوتراپی این بیماران بر تمرینات عملكردی مانند حفظ تعادل در وضعیت نشسته و ایستاده، راه رفتن و عملكرد دست با استفاده از سمت مبتلا است.

عبدالهی افزود:همچنین كنترل قوام عضلات و در صورت نیاز تقویت یا تسهیل عضلات مبتلا از مبانی درمان فیزیوتراپی این بیماران است كه البته در مراحل اولیه می توان از برخی عوامل فیزیكی مانند عوامل گرمایی و تحریك الكتریكی عملكردی و بیوفیدبك استفاده كرد .

وی ادامه داد: تمرینات این بیماران باید در كلینیك آغاز و در منزل توسط بیمار و به كمك خانواده پیگیری شود چرا كه اثر بخشی این تمرینات در گرو تكرار زیاد آنها است و استفاده از وسایل كمكی مانند عصا ، واكر ، بریس و ... در حد ضرورت و با تشخیص فیزیوتراپیست و نیز تغییرات لازم در محیط زندگی و كار از دیگر توصیه ها جهت كنترل مشكلات حركتی این بیماران است .

وی با اشاره به شعار بیست و هفتمین كنگره علمی فیزیوتراپی ایران با عنوان 'حركت برای زندگی 'افزود: محورهای مورد بحث در این كنگره شامل اختلالات كنترل حركت ، توانبخشی كودكان دارای مشكلات حركتی ، توانبخشی دست ، فیزیوتراپی بدنبال سكته مغزی ، درمانهای دستی و عوامل فیزیكی است و جایگاه فیزیوتراپی در تیم توانبخشی و نظام سلامت از تاكیدات ویژه این كنگره خواهد بود.

عبدالهی اظهار كرد :با افزایش میانگین طول عمر در جوامع، بیماریها از سمت بیماریهای عفونی به سمت بیماریهای ناتوان كننده متمایل شده است و در این میان فیزیوتراپی به عنوان یكی از مهمترین رشته های مرتبط با حركت و ناتوانی اهمیتی روزافزون پیدا كرده است و با توجه به گسترش حوزه های مرتبط با فیزیوتراپی در برخی كشورها ، مقطع پایه فیزیوتراپی به دكترای حرفه ای ارتقا یافته است.

بیست و هفتمین كنگره علمی فیزیوتراپی ایران طی از ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری در هتل المپیك تهران برگزار خواهد شد.این كنگره كه به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و با همیاری دانشكده های توانبخشی دانشگاههای علوم پزشكی كشور برگزار می شود تازه های فیزیوتراپی در قالب سخنرانی ، پوستر ، میزگرد و كارگاههای آموزشی توسط متخصصان فیزیوتراپی و رشته های مرتبط ارایه خواهد شد .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج