جاباما
۳۱۴۴۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اخاذی در محل ملاقات با زن جوان

دو برادر که با طعمه قراردادن زنی جوان تحت عنوان مأمور دست به اخاذی می‌زدند، بازداشت شدند.

روزنامه شرق: دو برادر که با طعمه قراردادن زنی جوان تحت عنوان مأمور دست به اخاذی می‌زدند، بازداشت شدند.

در پی وقوع سرقت‌هایی مشابه که در آن افرادی تحت پوشش مأمور اقدام به زورگیری کرده بودند، بررسی موضوع در دستور کار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات تعدادی از مال‌باختگان حکایت از آن داشت که این افراد در تماس با یک شماره تلفن همراه با زنی جوان در محدوده بزرگراه آیت‌الله کاشانی قرار ملاقات گذاشته بودند اما در جریان ملاقات آنها با این زن، ناگهان سرنشینان دو نوع خودرو سواری مزدا٣ سفید و سوناتا مشکی، به آنها مراجعه و خود را مأمور معرفی و درادامه به بهانه ایجاد مزاحمت برای بانوان، آنها را دستگیر و اقدام به زورگیری کرده بودند.

یکی از مال‌باختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چندی پیش، طی تماس با شماره تلفن همراه با زنی آشنا شدم. در همان تماس اول، با این زن قرار ملاقات گذاشتم. قرار شد یکدیگر را در جایگاه پمپ‌بنزین بزرگراه شهید آیت‌الله کاشانی ملاقات کنیم. روز ملاقات این زن به محل قرار آمد اما هنوز دقیقه‌ای از ملاقات ما نگذشته بود که یک دستگاه خودرو مزدا٣ سفیدرنگ با دو سرنشین به ما نزدیک شد. سرنشینان خودرو خودشان را مأمور معرفی و در ادامه درباره ارتباط من با آن زن سؤال کردند که ناگهان زن جوان بیان کرد من برای او مزاحمت ایجاد کرده‌ام.

آنها به بهانه ایجاد مزاحمت، مرا سوار ماشین خود کردند و درادامه مرا تهدید به بازداشت و زندان کردند. درنهایت آنها پس از سرقت وجوه نقد همراهم و همچنین برداشت وجوه نقد داخل حساب‌های عابربانک که درمجموع مبلغ یک‌میلیون‌و ٩٠٠ ‌هزار تومان می‌شد مرا از ماشین پیاده کردند و از محل متواری شدند».

کارآگاهان با توجه به اطلاعات به دست‌آمده از تعدادی از مال‌باختگان پی بردند متهمان پرونده عمده سرقت‌های خود را در محدوده بزرگراه آیت‌الله کاشانی و در نزدیکی پمپ‌بنزین این بزرگراه انجام می‌دهند به‌همین‌دلیل ضمن هماهنگی با کلانتری باغ‌فیض، محل تردد متهمان تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان قرار گرفت. مأموران سرانجام موفق به شناسایی خودرو سوناتای مشکی با دو سرنشین جوان شدند. این اتومبیل تحت مراقبت پلیسی قرار گرفت تا اینکه سرنشینان آن در زمان ارتکاب جرم و اقدام به زورگیری و جعل عنوان مأمور، به‌همراه یک زن جوان دستگیر و هر سه نفر آنها برای ادامه تحقیقات به اداره پنجم پلیس آگاهی انتقال داده شدند.

با آغاز تحقیقات از متهمان مشخص شد دو برادر به‌نام‌های «سعید» و «مهدی» همراه همسر مهدی به‌نام «ناهید»، به شیوه طعمه‌گذاری اقدام به زورگیری و سرقت‌های تحت پوشش مأمور کرده‌اند. بنا بر اعترافات صریح ناهید، آنها در یک سال گذشته اقدام به ده‌ها زورگیری با این شیوه و شگرد کرده‌اند. در ادامه تحقیقات مشخص شد «مهدی» پیش از این شماره تلفن همراه ناهید را در میان کارگران فصلی و به‌ویژه کارگران افغان پخش کرده و زمانی‌ که افرادی با این شماره تماس می‌گرفتند، با برنامه‌ریزی از پیش انجام‌شده آنها را به محل ملاقات با ناهید در پمپ‌بنزین بزرگراه آیت‌الله کاشانی می‌کشاندند.

درادامه، مهدی و سعید با خودروهای مدل‌بالایی که سعید از محل کار خود در یک نمایشگاه فروش خودرو تهیه می‌کرد، تحت عنوان مأمور و بازداشت افراد، طعمه‌های خود را سوار ماشین کرده و پس از زورگیری و سرقت همه وجوه نقد همراهشان، آنها را در حاشیه بزرگراه از ماشین پیاده می‌کردند و اطمینان داشتند این افراد درباره سرقت پول‌هایشان طرح شکایت نخواهند کرد.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأکید بر این موضوع که در این پرونده صرفا به جرائم متهمان رسیدگی می‌شود، گفت: «در ادامه رسیدگی به پرونده و به منظور شناسایی سایر مال‌باختگان، مجوز انتشار بدون پوشش تصویر هر سه متهم از سوی دادیار شعبه اول دادسرای ناحیه ٣٤ تهران صادر شده است به‌همین‌دلیل از همه شکاتی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شده‌اند، دعوت می‌شود برای طرح و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج