۳۱۴۵۹۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

در چین مردن صرف ندارد!

بسیاری از شهروندان چینی از گران شدن قبر در این كشور و رسیدن آن به مرز ۱۲ هزار دلار ابراز نگرانی كرده و تورم در این بخش را نیز سرسام آور توصیف كرده اند.

خبرگزاری ایرنا: بسیاری از شهروندان چینی از گران شدن قبر در این كشور و رسیدن آن به مرز ۱۲ هزار دلار ابراز نگرانی كرده و تورم در این بخش را نیز سرسام آور توصیف كرده اند.

شهروندان چینی با انتشار نظرها و دیدگاه های خود در شبكه های اجتماعی كه این روزها چشمگیرتر شده، نوشته اند كه «قبر آنقدر گران شده كه مردن هم دیگر برایشان مقرون به صرفه نیست.»

آمارها نشان می دهد كه قیمت قبر در شهرهای بزرگ چین بخصوص در شهرهای پكن و شانگهای و در نواحی شمال شرقی كشور از مناطق دیگر گرانتر است.

این موضوع موجب شده است تا مردم بجای سوزاندن اجساد و دفن جعبه های حاوی خاكستر اموات، به دنبال نواحی حاشیه ای در اطراف شهرها باشند.

روز دوشنبه هفته جاری (۱۶ فروردین) كه برای مردم چین روزی مقدس و با عنوان روز «اموات» نامگذاری شده بسیاری از آنان در نقاط مختلف كشور برای گرامیداشت روح از دست رفتگان به قبرستان ها رفتند، اما بسیاری از آنان می گویند كه اگرچه در شهرهای بزرگی به دنیا آمده اند اما به دلیل گران شدن قیمت قبر احتمالا در روستاها و مناطق حاشیه شهری دفن خواهند شد.

بسیاری از قبرستان های اطراف شهرهای بزرگ این كشور اكنون در انتظار مشتریانی هستند كه برای دفن خویشاوندانشان به آنجا مراجعه كنند.

اگرچه بسیاری از مردم بعضا خاكستر مردگان را به دریا هم می ریزند اما هنوز بیش از نیمی از مردم چین امیدوارند به شكل سنت های قدیمی سوزانده و در خاك دفن شوند.

در شرایطی كه بهای قبر در شهرهای بزرگ بالا رفته است قیمت آن در نواحی حاشیه هم چندان ارزان نیست و قیمت قبر در قبرستان هایی كه در ۳۰ كیلومتری پكن قرار دارد بعضا به حدود یك هزار و ۴۰۰ دلار می رسد.

این در شرایطی است كه بر اساس گزارش روزنامه «چاینا دیلی» چین بهای قبرهای دو طبقه در داخل شهرهای پكن و همچنین شانگهای بین ۴۵۰۰ تا ۶ هزار دلار متغیر است.

گروه بین المللی «فوشو یوان» چین بر این باور است كه قیمت های واقعی از این بیشتر است و در شهرهای پكن و شانگهای قیمت یك قبر بیش از ۱۲ هزار دلار است و گاه از بهای متراژ خانه ها نیز بیشتر است.

این گروه می افزاید كه شهروندان پایتخت چین برای خدمات كفن و دفن مردگان خود كمی بیش از ۱۰ هزار دلار باید بپردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چین که سرزمین پهن آوری هرجای دیدی گودی بکنی ومرده خود درآن دفن کنی یا بسوزانی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج