۳۱۴۶۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حذف ۵۲۷ شهر از لیست جیره بندی آب

قائم مقام وزیر نیرو با اعلام تشکیل ۱۲ حوضه آبریز در سال ۹۵، گفت: از اولویت‌های وزارت نیرو، عبور از پیک مصرف آب و برق در تابستان امسال است.

خبرگزاری میزان: قائم مقام وزیر نیرو با اعلام تشکیل ۱۲ حوضه آبریز در سال ۹۵، گفت: از اولویت‌های وزارت نیرو، عبور از پیک مصرف آب و برق در تابستان امسال است.

ستار محمودی گفت: در برنامه ششم توسعه که به سه طرح اصلي آب، محيط زيست و صندوق‌هاي رفاه اجتماعي نگاه ويژه دارد و بخش آب در صدر برنامه‌هاي ششم توسعه ديده شده و وزارت نیرو مصمم به اجرای برنامه‌های کلان آب کشور است.

قائم‌مقام وزير نيرو، يکی از کارهای وزارت نيرو را عمل کردن به تعهدات برنامه‌ای دانست که به دولت و به سازمان برنامه و بودجه و مجلس وعده داده بود و اظهارداشت: اين برنامه ها شامل پياده سازي نظام مديريت حوضه ای در حوضه های آبريز کشور است که از مجموع ۱۸ برنامه پيشنهادی که شش برنامه در سال ۹۴ پياده سازی شده تشکيل مي‌شود و مابقی جزو برنامه های سال ۹۵ خواهد بود.

محمودی پيشبرد طرح عظيم و بزرگ مدیریت و مهار آب‌های کشور و پيشبرد طرح عظيم آبرسانی به روستاهای کشور را از ديگر طرح‌های وزارت نيرو در سال ۹۴ دانست و اضافه کرد: پيشبرد طرح‌های بهداشتی فاضلاب در کشور از ديگر موارد کاری وزارت نيرو است.

وی با اشاره به اينکه در حوضه‌های آب روستايي حدود ۱.۵ درصد رشد افراد زير پوشش را داشتيم و به آمار ۷۹ درصد در اين زمينه رسيده ايم، بيان داشت: در زمينه فاضلاب نيز با رشد حدود یک درصد توانستيم از ۴۰.۵ به ۴۱.۵ درصد سطح زير پوشش رسيده و در برخي کلانشهر ها مانند تهران رشد قابل توجهی داشته باشيم که اين رقم در کلانشهر تهران بين ۷ تا ۸ درصد رشد داشته است.

قائم‌مقام وزير نيرو در خصوص مديريت آب شهرها در سال ۹۴ گفت: گام‌های بزرگي در اين خصوص برداشته شده و حدود ۵۲۷ شهر که در دامنه تنش آبی قرار داشتند و ۵ شهر از مراکز استانی که جزو شهرهای بحراني کشور بودند به‌ خوبی مديريت شدند که توانستيم با مديريت درست بدون اينکه در اين شهرها به جيره‌بندی آب برسيم، ‌اين بحران را مهار کرده و تابستان را بدون تنش سپری کنيم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به اجرايی شدن طرح تعادل‌ بخشی منابع آب زيرزمينی در سال ۹۴، گفت: با اعتباراتی نزديک به سه برابر سال ۹۳ وارد عرصه کار شديم و گام‌های موثری را در اين راستا برداشتيم که ادامه اين طرح در سال ۹۵ با توجه به حدود سه برابر شدن بودجه اين سال نسبت به سال ۹۴، ادامه خواهد يافت.

محمودی به تشريح طرح تعادل‌بخشی منابع آب زيرزمينی پرداخت و آن را نظم و انضباط بخشی، در برداشت آب از دشت‌های کشور معرفي کرد و در ادامه به طرح احيای درياچه اروميه اشاره کرد و افزود: در طرح مديريت و احيای درياچه اروميه اقدامات موثری انجام گرفت که اگر اين اقدامات انجام نمي‌شد، در زمان حاضر اثری از درياچه اروميه باقی نمي‌ماند.

وی در خصوص طرح‌های مرتبط با آب شرب شهرها با بيان اينکه حدود ۶۰۰ هزار مشترک جديد وارد چرخه آب شرب بهداشتی شده‌اند، ادامه داد: تلاش‌های وزارت نيرو برای شناساندن عرصه آب در کشور با کمک مجلس، دولت و مسئولان ارشد نظام و تشريح مسائل بحرانی بودن منابع آب زيرزمينی سرانجام به جايی رسيد که در برنامه ششم توسعه آب به صورت موضوع خاصي مد نظر قرار گرفت.

قائم مقام وزیر نیرو، اولويت‌های وزارت نيرو را در سال ۹۵، تکميل طرح‌های نيمه تمام دانست و افزود: اين برنامه‌ها شامل مديريت آب شهرها و روستاها، مديريت شبکه‌های برق شهری و روستايی، عبور از پيک مصرف آب و برق در تابستان سال ۹۵ است و در ادامه با اشاره به مديريت حوضه‌های آبريز کشور گفت: حداقل ۱۲ حوضه آبريز در سال ۹۵ تشکيل خواهيم داد تا بتوانيم مديريت مشارکتی با ذی نفعان در عرصه آبی را ايجاد کنيم.

وي با اشاره به اينکه در عرصه تعادل بخشی گام‌های بعدی را در سال ۹۵ برمی داريم، نظام اندازه‌گيری و تحويل حجمی آب را از اولويت‌های ديگر وزارت نيرو در سال ۹۵ دانست و ادامه داد: نصب کنتور بر روی چاه‌های کشاورزی و استفاده از کنتورهای هوشمند و دو منظوره مي تواند ما را در مديريت بهتر منابع آبی ياری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج