۳۱۴۶۷۷
۵۰۴۹
۵۰۴۹
پ

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

مزاحمت های تلفنی از طرف شبکه های رادیویی از رایج ترین شوخی هایی است که با سیاستمداران انجام می دهند.

مجله همشهری سرنخ - سامرا قلی زاده: مزاحمت های تلفنی از طرف شبکه های رادیویی از رایج ترین شوخی هایی است که با سیاستمداران انجام می دهند. معمولا در این شوخی ها یک یا دو مجری رادیویی پس از چندین بار تلاش نافرجام بالاخره موفق می شوند با رییس جمهور یا نخست وزیر کشوری تماس برقرار کنند و خود را به جای یک سیاستمدار جا بزنند.

گاهی اوقات این شوخی ها برملا می شود اما بعضی وقت ها در همین تماس های تلفنی صحبت هایی رد و بدل می شود که چندان به نفع سیاستمداری که فریب خورده نیست. معمولا مکالمه های تلفنی در سایت های اینترنتی و برنامه های زنده پخش می شود تا همه آن را بشنوند، در هفته گذشته شوخی تلفنی با اردوغان و نخست وزیر هند، جنجال بزرگی را به وجود آورده است به همین بهانه سراغ مشهورترین موارد این شوخی ها رفتیم.

1- ملاقات دروغین

ژانویه 2016 بود که یک مجری از ایستگاه رادیویی «فلکس بک» با نخست وزیر اسپانیا «ماریانو راجوی» تماس گرفت و وانمود کرد از طرف «کارلز پوییگموند»- رهبر جدایی طلب منطقه کاتالونیا- پیغام مهمی دارد. مجری رادیو درخواست ملاقات کرد و راجوی به او گفت که وقتش کاملا آزاد است و هر وقت که او بخواهد می توانند یکدیگر را ملاقات کنند. راجوی در حال برنامه ریزی برای ملاقات بود که مجری هویت خود را فاش کرد و این شوخی فاش شد. راجوی وقتی فهمید با او شوخی کرده اند با صدایی که حاکی از خنده بود تماس را قطع کرد.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

۲- تشکر از پوتین

ماه سپتامبر ۲۰۱۵ بود که «التون جان»- خواننده آمریکایی- از پوتین رییس جمهور روسیه در اینستاگرام خود تشکر کرد. او نوشته بود که پوتین شخصا با وی تماس تلفنی گرفته و از او اعلام حمایت کرده است. التون جان این تماس را آنقدر باور کرده بود که در پایان مکالمه اش گفت: «با این تماس روز من بسیار زیبا شد. امروز و این مکالمه، بهترین تماس تلفنی زندگی ام بود.»

با انتشار این خبر، کرملین اعلام کرد که به هیچ عنوان چنین تماسی صحت ندارد و به این ترتیب معلوم شد که با التون جان شوخی تلفنی کرده اند. سه روز از این ماجرا می گذشت که دو نفر از مجریان مشهور روسی به نام های «ولادیمیر کراسنوف» و «الکسی استولیاروف»- معروف به لکسوس- که معمولا با افراد مشهور شوخی های تلفنی می کنند مسئولیت شوخی با التون جان را پذیرفتند و اعلام کردند که آنها نقش پوتین را بازی کرده اند. استولیاروف نقش پوتین و کراسنوف نقش سخنگوی رئیس جمهور را بازی کرده بود.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

۳- شوخی با آخرین رهبر شوروی

«میخاییل گورباچف» آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز از شر مزاحمان تلفنی در امان نبود. روز جمعه نوزدهم فوریه «نیکیتا میخالکوف» کارگردان روسی در یک گفت و گو اعلام کرد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق یک فاجعه بزرگ بود که گورباچوف و بوریس یلتسین- رییس جمهور اسبق روسیه- مقصران اصلی آن هستند.

میخالکوف در صحبت هایش اقدامات هر دو رییس جمهور را محکوم کرد. گورباچف با شنیدن این صحبت ها بسیار ناراحت شد و در مصاحبه ای ضمن قدردانی از کارهای میخالکوف از او خواست تا در سیاست دخالت نکند. این دلخوری بهانه ای شد تا مزاحم های تلفنی با گورباچف شوخی کنند. مزاحم ها دو نفر بودند. یکی از آنها پس از تماس با گورباچوف وانمود کرد میخالکوف است و از او خواست تا در یک دیدار، کینه و کدورت را کنار بگذارند. گورباچف این دعوت را به هیچ عنوان قبول نمی کند و می گفت جشن تولد ۸۵ سالگی اش است و به هیچ عنوان وقت ملاقات با کسی را ندارد.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

۴- معذرت خواهی بابت یک شوخی

سال ۲۰۰۵ پس از اینکه «ایوو مورالز» به ریاست جمهوری بولیوی انتخاب شد ۲ مجری کمدین اسپانیایی تصمیم گرفتند با رییس جمهور شوخی تلفنی انجام دهند یکی از مجریان با مورالز تماس گرفت و وانمود کرد «خوزه لوییس رودریگز زاپاتیرو» نخست وزیر وقت اسپانیاست. مجری انتخاب مورالز را تبریک گفت و صحبت هایش را این طور ادامه داد: «به نظرم تنها کسی که به تو زنگ نزده تا تبریک بگوید جورج بوش است. در طول این دو سال او اصلا با من هم تماس نگرفته است.» پس از برملا شدن شوخی تلفنی، ایستگاه رادیویی مجبور شد از مورالز عذرخواهی کند.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

۵- موهای هارپر چسبی شده

سال ۲۰۱۲ «بان کی مون» ریاست سازمان ملل را بر عهده داشت. در نشست سالانه این سازمان که از دسامبر تا ژانویه برگزار می شود بان کی مون روزهای بسیار شلوغی را می گذراند و در آن سال آقای رییس، فرصت سر خاراندن هم نداشت. او ۱۲۰ نشست پی در پی داشت و در فاصله های زمانی استراحت بین جلسات، می خوابید تا خستگی اش را در کند.

در یکی از همین روزها، او تماس تلفنی ای از استفان هارپر- نخست وزیر کانادا- دریافت کرد، البته او نمی دانست که در پشت خط، خبری از نخست وزیر کانادا نیست بلکه «سباستین ترودل» و «مارک آنتوان» از ایستگاه رادیویی مونترال با او تماس گرفته اند.

این دو نفر چندین بار با دفتر بان کی مون تماس گرفتند تا اینکه بالاخره موفق شدند با او صحبت کنند.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

وقتی بان کی مون، گوشی را برداشت به خیال اینکه هارپر پشت خط است شروع به صحبت کرد. هرپر دروغین به بان کی مون گفت نمی تواند در نشست سالانه شرکت کند زیرا به اشتباه به جای استفاده از حالت دهنده، از نوعی چسب قوی استفاده کرده و موهایش به شدت آسیب دیده است. این مکالمه تقریبا ۵ دقیقه طول کشید و به گفته منشی دفتر بان کی مون، او در میانه صحبت متوجه شد که افرادی او را سر کار گذشته اند اما ترجیح داد به این مکالمه ادامه بدهد.

۶- سارکوزی هستم

اول نوامبر ۲۰۰۸ «سارا پالین» که در زمان ریاست جمهوری بوش معاونت کابینه او را برعهده داشت قربانی یک شوخی تلفنی شد.

از یک ایستگاه رادیویی در کبک، با پالین تماس گرفته شد، مجری که پشت خط بود وانمود کرد «نیکلا سارکوزی» رییس جمهور وقت فرانسه است. سارکوزی انگلیسی بلد نبود اما نوع تقلبی او در طول این مکالمه به انگلیسی صحبت می کرد، او درباره سیاست خارجی و انتخابات ریاست جمهوری با پالین صحبت کرد اما در حین مکالمه ناگهان پالین متوجه شوخی بودن آن شد و گوشی را به یکی از دستیارانش داد و مردی که آن طرف خط بود با گفتن «جمله راهت را بکش و برو» گوشی را قطع کرد.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

۷- اردوغان پشت خط

چندی پیش شوخی تلفنی با «رجب طیب اردوغان»- رییس جمهور ترکیه- به جنجالی رسانه ای تبدیل شد. این شوخی را هم «الکسی استولیاروف»- معروف به لکسوس- به راه انداخت. او به همراه یکی از همکارانش پس از تماس با «اردوغان» وانمود کردند که یکی از آنها «پتروپروشنکو»- رییس جمهور اوکراین- و دیگری «آرسنی یاتسنیوک»- نخست وزیر این کشور- است.

لکسوس پس از این تماس، مکالمه چند دقیقه ای با او داشت. اردوغان در این تماس تلفنی قول همکاری با اوکراین را داد و اعلام کرد که هرگز به خاطر سقوط جنگنده روسی از مسکو عذرخواهی نخواهد کرد و همچنین قول همکاری اقتصادی با اوکراین را داد، اگرچه این خبر از سوی ترکیه رد شد اما لکسوس اعلام کرد فایل صوتی این مکالمه موجود است.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران

۸- شوخی مشترک چاوز و کاسترو

«انریکو سانتوز» و «خوزه فریرو» از مجریان رادیویی اسپانیا تصمیم گرفتند هر طور شده با رییس جمهور ونزوئلا- هوگو چاوز- و رهبر کوبا- فیدل کاسترو- شوخی تلفنی کنند.

آنها کلماتی از صدای کاسترو را کنار هم قرار دادند تا جمله مورد نظرشان را بسازند و بعد از آن با خط شخصی چاوز تماس گرفتند و صدا را برای او پخش کردند طوری که انگار کاسترو با چاوز در حال صحبت بود. آنها چند ماه بعد همین شوخی را با کاسترو انجام دادند، در هنگام انجام مکالمه یک جمله، شک کاسترو را برانگیخت و او متوجه دروغین بودن تماس شد. پس از پیگیری های لازم ایستگاه رادیویی ای که این کار را انجام داده بود شناسایی شده و ۴ هزار دلار جریمه شد.

طنز؛ شوخی‌ های تلفنی با سیاست مداران
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج