۳۱۴۷۱۴
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چهره ناشناس ایفاگر نقش موسی (ع)

جمال شورجه که در پروژه سریال «یوسف پیامبر(ع)» مشاور هنری فرج‌الله سلحشور و از دوستان نزدیک او بود، درباره‌ی انتخاب بازیگر نقش «حضرت موسی (ع)» مطالبی را بیان کرد.

خبرگزاری ایسنا: جمال شورجه که در پروژه سریال «یوسف پیامبر(ع)» مشاور هنری فرج‌الله سلحشور و از دوستان نزدیک او بود، درباره‌ی انتخاب بازیگر نقش «حضرت موسی (ع)» مطالبی را بیان کرد.

سلحشور تا آخرین ماه‌های باقیمانده‌ی عمرش به ساخت سریال «موسی (ع)» امیدوار بود اما برغم نگارش فیلمنامه، نتوانست این اتفاق را عملی کند.

او گفته بود: استقبال از سریال حضرت موسی(ع) به مراتب از سریال حضرت یوسف (ع) بالاتر خوهد بود.

جمال شورجه درباره بازیگری که برای نقش حضرت موسی (ع) انتخاب می‌شود، گفت: شخص خاصی برای نقش بازیگر حضرت موسی (ع) مشخص نشده است و قطعاً شخص انتخابی از ستاره‌ها و اشخاص مطرح نخواهد بود و یک فرد ناشناس را برای این نقش انتخاب خواهیم کرد؛ استفاده از چهره ناشناس در چنین کارهایی بنایی است که خود مرحوم فرج‌الله سلحشور آن را پایه‌گذاری کرد و خوشبختانه این امر تأثیر خوبی در سینما داشته و موجب رشد آن شده است.

او اظهار کرد: سریال «حضرت موسی (ع)» آخرین اثر مرحوم سلحشور بود که کار نگارش آن به پایان رسیده است؛ نگارش این مجموعه در ۸۰ قسمت تلویزیونی تمام شده است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این نگارش به فیلم تبدیل شده و به عنوان یکی از باقیات صالحات مرحوم سلحشور ماندگار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، جمال شورجه در حاشیه مراسم گرامی‌داشت هنرمند انقلابی فرج‌الله سلحشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: ما متاسفانه در حوزه سینمای دینی و دفاع‌مقدس با مشکللاتی مواجه هستیم؛ برای مثال نبود روشمند نبودن سیاست‌گذاری کلان در سینمای دفاع‌مقدس از جمله این مشکلات محسوب می‌شود و این در حالی است که در حال حاضر باید یک برنامه جامع درازمدت در بخش سینمای دینی با ردیف بودجه مشخص داشته باشیم.

او در ادامه مطلب بالا یادآور شد: داشتن برنامه‌ریزی درست و اصولی در این بخش باید به‌عنوان یک قانون و روش مستمر پیگیری شود؛ همچنین تربیت هنرمندان مسلمان و متعهد یکی دیگر از موضوعاتی است که باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد. متاسفانه در ایران در زمینه تربیت هنرمندان متعهد اقدامی نشده است و این در حالی است که سینمای دینی و سینمای انقلابی و حماسی با حضور هنرمند متعهد و انقلابی ایجاد خواهد شد.

این کارگردان متذکر شد: بحث هنر و فرهنگ از سیاست جدا است پس لازم است لوایحی در این ارتباط به مجلس ارائه شود و بودجه کارهای مذهبی، دینی و حماسی مشخص شود و دستگاهی متولی این امر انتخاب شده تا امور مربوط به آن را انجام دهد. در کنار انتخاب دستگاه متولی، دستگاه‌هایی از جمله سپاه و سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری نیز می‌توانند در اعتلای سینمای دینی کمک کنند که طبق این برنامه باید بودجه برای مثال ۱۰ اثر فرهنگی در طول سال مشخص شود و از آن‌ها حمایت صورت گیرد.

کارگردان فیلم«۳۳ روز» افزود: در حال حاضر، پیگیر ساخت مجموعه حضرت موسی (ع) هستیم تا کار نیمه‌تمام مرحوم سلحشور را به پایان برسانیم که در صورت ساخت این مجموعه، انقلابی در حوزه سینما ایجاد خواهد شد؛ هنوز زمان شروع ساخت این مجموعه مشخص نشده است.

شورجه با بیان اینکه مهم‌ترین دغدغه مرحوم سلحشور در فعالیت هنری، اعتلای دین بود، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف سینما، نمایش حسنات دین به بهترین وجه و نمایش منکرات به زشت‌ترین و بد‌ترین وجه است که مرحوم سلحشور دقیقا در این بخش فعالیت داشت و موفق به تولید آثار ماندگاری شد که هربار به تماشای این آثار می‌نشینی حرف نویی برای گفتن دارد.

او همچنین به همکاری مرحوم رسول ملا‌قلی‌پور و سلحشور اشاره کرد و گفت: فیلم «پرواز در شب» مرحوم ملاقلی‌پور با بازی مرحوم سلحشور اثر ماندگاری است که در این اثر مرحوم سلحشور نقش فرمانده گردان کمیل را به عهده داشت که نشانگر آن است که مرحوم سلشحور از همان ابتدای کار سینمایی در حوزه‌های کارگردانی، جلوی دوربین و پشت دوربین دغدغه دین داشته است.

شورجه در ادامه با اشاره به روز هنر انقلاب اسلامی و ارج نهادن به افرادی که در این زمینه تلاش می‌کنند، افزود: آثار مرحوم سلحشور در همین قالب دینی و انقلابی بود که موجب اعتلای سینمای ایران در مجامع جهانی شد؛ هنرمند قرآنی و دینی از وسیله و ابزار هنری در اختیار خود در راستای ترویج دین و رشد و نمو آن استفاده می‌کند و مجموعه حضرت یوسف (ع) وی تاثیرات شگرفی در دنیا برجای گذاشت؛ چراکه افرادی بودند که به با دیدن مجموعه حضرت یوسف (ع) مسلمان شدند و راه جدیدی در زندگی خود یافتند.

این کارگردان سینمایی یادآور شد: متاسفانه ما در کشور به لحاظ تولید آثار دینی با مشکل مواجه هستیم که لازم است موانعی که بر سر راه تولید مجموعه‌های دینی وجود دارد، مرتفع شود تا شاهد فراوانی و حضور مستمر در این حوزه باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این کارگردان سینمایی یادآور شد: متاسفانه ما در کشور به لحاظ تولید آثار دینی با مشکل مواجه هستیم که لازم است موانعی که بر سر راه تولید مجموعه‌های دینی وجود دارد، مرتفع شود تا شاهد فراوانی و حضور مستمر در این حوزه باشیم.
      آره واقعا شما دچار مشکلات زیادی درین زمینه دارید!!!

    • akram

      این کارگردان سینمایی یادآور شد: متاسفانه ما در کشور به لحاظ تولید آثار دینی با مشکل مواجه هستیم که لازم است موانعی که بر سر راه تولید مجموعه‌های دینی وجود دارد، مرتفع شود تا شاهد فراوانی و حضور مستمر در این حوزه باشیم.
      آره واقعا شما دچار مشکلات زیادی درین زمینه دارید!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج