۳۱۴۷۴۱
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تغییرات ژنتیكی جنین در مادران سیگاری

مطالعات جدید محققان نشان می دهد، سیگار كشیدن مادران در دوران بارداری سبب تغییرات اپی ژنتیكی جنین می شود و اثرات مضر طولانی مدت دارد.

خبرگزاری ایرنا: مطالعات جدید محققان نشان می دهد، سیگار كشیدن مادران در دوران بارداری سبب تغییرات اپی ژنتیكی جنین می شود و اثرات مضر طولانی مدت دارد.

تغییرات اپی ژنتیكی یكی از مهمترین تغییرات الگوی بیان ژن است كه می تواند سبب بروز بیماری های مختلف شود.

مطالعات جدید محققان تحقیقات زیست محیطی همهولتز در لایپزیگ و مركز تحقیقات سرطان در هایدلبرگ نشان می دهد كه سیگار كشیدن مادران در دوران بارداری علاوه بر تاثیر بر سلامتی مادر، سبب تغییرات ژنتیكی جنین می شود كه اثر آن در دراز مدت مشاهده می شود. این تحقیقات نشان می دهد كه قرار گرفتن در معرض دود تنباكو، محدود به DNA نمی شود و در كل ژنوم كودك تاثیرگذار است.

تغییرات اپی ژنتیك یكی از فرآیندهایی كه در طول زندگی به منظور توسعه سلول های مختلف رخ می دهد. این فرآیند سبب فعال یا غیر فعال شدن ژن ها در زمان های خاص می شود تا بافت های مختلف از جمله كبد یا عضلات توسعه یابند. عوامل مختلفی سبب اختلال در تغییرات اپی ژنتیك می شوند. یكی از مهمترین عوامل، عوامل زیست محیطی هستند.

مطالعات جدید نشان می دهد دود تنباكو یكی از عوامل برهم زننده این چرخه است كه می تواند منجر به بیماری های ریوی در دراز مدت شود.

در ادامه این تحقیقات آمده است كه تغییرات اپی ژنتیك در بند ناف نوزادانی كه مادرانشان در دوران بارداری سیگار می كشند، دیده شده است و اثرات آن در سال های بعد مشاهده می شود. برخی از این تغییرات ژنتیكی با افزایش احتمال دیابت، چاقی و انواع سرطان در ارتباط هستند.نتایج این تحقیقات در نشریه Molecular Systems Biology منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج