۳۱۴۸۱۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

موضع تازه ظریف درباره بحران قره باغ

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به باکو تاکید کرد: ایران همواره خواستار پایان درگیری ها بین ارمنستان و آذربایجان در قره باغ است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در اولین نشست مشترک وزیران خارجه ایران، روسیه و آذربایجان به باکو سفر کرده در بدو ورود به باکو تاکید کرد: ایران همواره خواستار پایان درگیری ها بین ارمنستان و آذربایجان در قره باغ است.

محمد جواد ظریف عصر چهارشنبه در بدو ورود به پایتخت آذربایجان اظهار داشت: پیرو صحبتی که الهام علی اف در تهران با ریاست جمهوری اسلامی ایران داشت، قرار بر این شد که اجلاس ۳ جانبه بین ایران، آذربایجان و روسیه برای بررسی جوانب همکاری های بین طرفین به خصوص در حوزه ترانزیت و سایر موضوعات برگزار شود.

وی ادامه داد: قرار است اولین جلسه ۳ جانبه فردا (پنجشنبه) در باکو برگزار شود که در خصوص روش های همکاری گفت و گو خواهیم کرد؛ البته این نشست فرصتی خواهد بود که هر یک از طرف ها در ملاقات دوجانبه موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی را بررسی کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین تاکید کرد: در اولین اجلاس سه جانبه مورد اشاره در مورد همکاری های مشترک سه کشور در زمینه های مختلف از جمله ترانزیت کالا نیز گفت وگوهایی خواهیم کرد.

ظریف همچنین اظهار داشت: فردا با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مورد مسائل مختلف از جمله آخرین تحولات سوریه و منطقه گفت وگو خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به نشست روز گذشته خود با همتایان آذربایجانی و ترکیه ای در رامسر گفت: ما روز گذشته با وزیر خارجه آذربایجان گفت وگو کردیم ولی باتوجه به تحولات منطقه فرصتی است تا باز هم گفت و گو داشته باشیم ؛ ایران همواره بر پایان درگیری ها بین ارمنستان و آذربایجان اصرار داشته و نیاز است که این درگیری ها خاتمه پیدا کند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به منظور شرکت در نخستین نشست سه جانبه با همتایان روس و آذری خود بعدازظهر امروز (چهارشنبه) راهی باکو پایتخت آذربایجان شد.

قرار است این نشست ساعت ۹ صبح فردا (پنجشنبه) به وقت محلی با حضور محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و المار ممد یاروف وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان برگزار و سه طرف در این نشست یک روزه راه های تقویت همکاری های سه جانبه را مورد بررسی قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج