۳۱۴۸۵۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

شروع مأموریت غیرممکن هندبال

هندبال ایران دومین و آخرین شانس خود را برای رسیدن به المپیک ٢٠١٦ ریو امتحان می‌کند؛ شانسی که بسیاری از اهالی این رشته؛ از بازیکنان ملی‌پوش گرفته تا کادرفنی این تیم آن را کم‌رنگ می‌بینند.

روزنامه شرق: هندبال ایران دومین و آخرین شانس خود را برای رسیدن به المپیک ٢٠١٦ ریو امتحان می‌کند؛ شانسی که بسیاری از اهالی این رشته؛ از بازیکنان ملی‌پوش گرفته تا کادرفنی این تیم آن را کم‌رنگ می‌بینند. هندبالیست‌های کشورمان که تاکنون حضور در بازی‌های المپیک، بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا را تجربه نکرده‌اند، آبان‌ماه سال گذشته در اولین گام در رقابت‌های گزینشی قاره آسیا به میدان رفتند تا بخت خود را برای المپیکی‌شدن بیازمایند. ١١ تیم برای کسب سهمیه المپیک به این میدان آمده بودند که دراین‌میان ایران توانست تا مرحله نیمه‌‎نهایی پیش بیاید و در یک دیدار بسیار سخت با شکست بحرین به فینال برسد. این تیم اگرچه با یک ترکیب نسبتا جوان پا به این مسابقات گذاشت و نمایشی بهتر از سایر رقبا داشت اما در فینال نتوانست حریف قطر شود؛ تیمی که با ١٦بازیکن خارجی نایب‌قهرمان جهان است و در آسیا یکه‌تازی می‌کند. از آنجا که تنها تیم قهرمان به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک ریو را به دست می‌آورد، کار ایران به مرحله دوم مسابقات انتخابی کشید؛ مسابقاتی سخت با نمایندگان قاره اروپا که راه را برای المپیکی‌شدن شاگردان اسماعیلاگیچ بس دشوار کرده است.

سوئد، اسپانیا و اسلوونی سه تیمی هستند که تیم‌ملی هندبال ایران برای المپیکی‌شدن از روز جمعه به مصاف آنها می‌رود. طبق قوانین از این گروه چهارتیمی دو برتر سهمیه حضور در المپیک ریو را به دست خواهند آورد.

با توجه به قدرتمندبودن این تیم‌ها و نتایج ضعیفی که نماینده کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا، انتخابی جام‌جهانی ٢٠١٧ فرانسه (بهمن‌ماه گذشته) به‌جا گذاشت بعید به نظر می‌رسد حضور چندان درخشانی در این رقابت‌ها داشته باشیم.

مهم‌تر از همه اینکه باید غیبت لژیونرهایی چون سجاد استکی، الله‌کرم استکی و علیرضا موسوی را که با تیم‌های خارجی قرارداد دارند و حاضر به حضور در تیم‌ملی نشدند را به این شرایط اضافه کرد.
از عواقب بد عدم حضور لژیونرها در تیم‌ملی که بگذریم، معضل بعدی مصدومیت تعدادی دیگر از بازیکنان تیم است که سرمربی تیم‌ملی را وادار کرده تا این‌بار هم با یک ترکیب جوان راهی مسابقات انتخابی سوئد شود. یکی دیگر از مشکلات تیم‌ملی که خیلی به آن اشاره می‌شود، حضور «عرفان اسماعیلاگیچ»، مربی خارجی این تیم، است؛ مربی جدیدی که خردادماه سال گذشته هدایت این تیم را برعهده گرفت و گفته می‌شود بعد از گذشت این مدت طولانی هنوز نتوانسته ارتباط عاطفی و مناسبی با بازیکنان برقرار کند، به طوری که خیلی‌ها اصلا اعتقاد به او ندارند و خواستار برکناری‌اش هستند. با این حساب با غیبت لژیونرها و تنش‌های موجود در تیم نمی‌توان امیدواری زیادی به درخشش این تیم در سوئد داشت. در این شرایط اسماعیلاگیچ می‌گوید: «باید بدانیم با تیم‌هایی بازی می‌کنیم که از بهترین‌های دنیا هستند. بازی با این تیم‌ها آسان نیست. ما واقع‌گرا هستیم. با توجه به شرایط و شناخت از تیم خود به مسابقات می‌رویم. هر تیمی برای موفقیت در این مسابقات باید از مدت‌ها قبل تمرینات مستمر و پشتوانه‌سازی خوبی داشته باشد و بدون این شرایط قطعا نتیجه نمی‌گیریم. اگر می‌خواهید انگیزه من را بدانید برای قهرمانی می‌رویم اما باید واقع‌گرا باشیم و عملکرد خود را براساس هدف بسنجیم. ورزش نیاز به کار و تلاش مستمر دارد. اگر نجنگید چگونه می‌خواهید نتیجه بگیرید».

بنا بر اعلام سرمربی تیم‌ملی هندبال، سعید برخورداری، افشین صادقی، پویا نوروزی، سجاد استکی، سجاد ندری، مجتبی حیدرپور، محسن باباصفری، شاهو نصرتی، میلاد مسائلی، علی شیرانی، محسن کرمیان، محسن هنزایی، امین یوسف‌نژاد، محمد سیاوشانی، امین کاظمی و مجتبی کرمیان ملی‌پوشانی هستند که برای حضور در رقابت‌های مرحله دوم انتخابی المپیک ٢٠١٦ ریو در مالمو سوئد به تیم‌ملی دعوت شده‌اند.

همچنین احتمال دارد یکی از لژیونرهای ایران هم بتواند خود را به سوئد برساند. فرامرز می‌آبادی، دبیر فدراسیون هندبال، روز گذشته درخصوص حضور سجاد استکی در این مسابقات گفت: «با سجاد استکی صحبت کردم و این بازیکن تمایل دارد تا تیم‌ملی را در سوئد همراهی کند، اما ممکن است مشکلاتی مانع حضورش شود. این بازیکن با الغرافه قطر قرارداد دارد و ممکن است برای بازگشت به قطر در بحث ویزا دچار مشکل شود. خود بازیکن و باشگاه مشکلی ندارند، اما در جریان هستید که برخی کشورهای عربی از جمله قطر در بحث صدور ویزا برای ایرانیان مانع‌تراشی می‌کنند».

برنامه مسابقات تیم‌ملی هندبال در مالمو سوئد

جمعه ٢٠ فروردین ١٣٩٥: ایران- سوئد، ساعت ١٩:٣٠ / اسپانیا - اسلوونی
شنبه ٢١ فروردین ١٣٩٥: اسپانیا - ایران، ساعت ١٦:١٥/ اسلوونی - سوئد
یکشنبه ٢٢ فروردین ١٣٩٥: سوئد - اسپانیا/ اسلوونی- ایران، ساعت ١٨:٤٥
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج