۳۱۴۹۲۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

ابتلای ۳۵۰ میلیون نفر به دیابت در جهان

همزمان با روز جهانی بهداشت و سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری دیابت و پیشگیری از آن به عنوان شعار این روز انتخاب شده است.

خبرگزاری ایسنا: همزمان با روز جهانی بهداشت و سالگرد تاسیس سازمان جهانی بهداشت (WHO)، بیماری دیابت و پیشگیری از آن به عنوان شعار این روز انتخاب شده است.

دیابت، یک بیماری غیرقابل واگیر است که به طور مستقیم روی زندگی میلیون‌ها انسان در جهان که اغلب ساکن کشورهایی با درآمد پایین و توسط هستند تاثیر می‌گذارد.

دیابت بیماری متابولیک و مزمنی به حساب می‌آید که یکی مشخصه‌هایی آن افزایش سطح قند خون است و با مرور زمان آسیب‌های جدی به قلب، رگ‌های خونی، چشم‌ها، کلیه‌ها و عصب‌ها وارد می‌کند.

همه‌گیری بیماری دیابت در چند دهه گذشته افزایش قابل توجهی پیدا کرده که می‌توان با اقدامات درمانی مناسب و پیشگیرانه این روند را معکوس کرد.

بیماری دیابت که در دو شکل نوع یک و دو وجود دارد تنها یک معضل در حوزه سلامت به حساب نمی‌آید، این بیماری و مشکلات ناشی از آن بار اقتصادی به مبتلایان و خانواده‌های آنان تحمیل می‌کند و همچنین هزینه‌های درمانی ناشی از آن به نظام سلامت آسیب می‌زند.

به گفته کارشناسان، انجام اقداماتی برای پیشگیری، شناسایی و درمان دیابت حائز اهمیت است. طبق برنامه توسعه پایدار ۲۰۳۰، دولت‌ها اهدافی را در نظر گرفته‌اند که براساس آن میزان مرگ و میر زودهنگام ناشی از بیماری‌های غیرقابل واگیر از جمله دیابت حدود یک‌سوم کاهش یابد.

دیابت موضوعی است که به مردم سراسر جهان و دیگر بخش‌های جامعه مرتبط است. همچنین در حالی که هر کشور و جامعه‌ای در روند مقابله با این بیماری در مراحل مختلف قرار دارد فعالیت‌های بسیاری وجود دارد که با افزایش آگاهی‌ها و در نظر گرفتن اقدامات مقابله‌ای با دیابت هدف جهانی پیشگیری از این بیماری محقق شود.

طبق بررسی‌های سازمان جهانی بهداشت حدود ۳۵۰ میلیون انسان در سراسر جهان به بیماری دیابت مبتلا هستند که احتمال دارد تعداد مبتلایان طی ۲۰ سال آینده بیش از دو برابر افزایش یابد.

در سال ۲۰۱۲، بیماری دیابت علت یک میلیون و ۵۰۰ هزار مرگ انسان بوده است که بیش از ۸۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشورهای با درآمدهایی و متوسط رخ داده است. همچنین دیابت نوع دو حدود ۹۰ درصد تمامی موارد دیابت را در جهان دربرمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، گزارش‌ها حاکی از آن است تعداد مبتلایان به دیابت نوع دو در کودکان سراسر جهان افزایش یافته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج