۳۱۴۹۲۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

پیشتازی بت من و سوپرمن

فیلم کمیک استریپی و پر طرفدار «بت من مقابل سوپرمن» با فروشی ۳/۵۲ میلیون دلاری برای دومین هفته متوالی صدرنشین جداول فروش در آمریکای شمالی شد و پس از ۱۱ روز نمایش در این منطقه مجموعاً ۲۶۱ میلیون دلار سودسازی کرده است.

بانی فیلم: فیلم کمیک استریپی و پر طرفدار «بت من مقابل سوپرمن» با فروشی ۳/۵۲ میلیون دلاری برای دومین هفته متوالی صدرنشین جداول فروش در آمریکای شمالی شد و پس از ۱۱ روز نمایش در این منطقه مجموعاً ۲۶۱ میلیون دلار سودسازی کرده است اما نزول ۶۸ درصدی میزان فروش فیلم در این هفته، پنجمین رقم سقوط بالا برای فیلم‌هایی است که فروش‌شان را با رقمی بالای ۱۰۰ میلیون دلار شروع کرده‌اند و این با احتساب آمار و ارقام همه تاریخ سینما است.

سازندگان این فیلم (شرکت برادران وارنر) به سقوط فروشی بین ۵۸ تا ۶۴ درصد برای هفته دوم اکران فیلم خود می‌اندیشیدند اما رقمی به ثبت رسید که فقط قسمت هشتم (و آخر) «هری پاتر» و سه گانه «Twilight» (گرگ و میش) به سقوطی فزون‌تر از آن در هفته دوم اکران‌شان دست یافته بودند. یک بررسی دیگر نشان می‌دهد میزان تنزل فروش هفته دوم این فیلم با مقدار نزول «چهار شگفت‌انگیز» در سال گذشته برابری می‌کند که برابر با ۲/۶۸ درصد در هفته دوم اکرانش بود. با این حال باید متذکر شد که میزان فروش «چهار شگفت‌انگیز» در هفته نخست اکرانش هم ضعیف‌تر از هفته اول پخش «بت من مقابل سوپرمن» بود.

پیشتازی بت من و سوپرمن

در انتظار هفته سوم

حالا باید در انتظار آمار و نتایج این فیلم در هفته سوم اکرانش بود. قسمت هشتم سری فیلم‌های «هری پاتر» در هفته سوم پخش‌اش ۷/۵۳ درصد تنزل در فروش داشت و می‌توان برای قیاس به یکی از فیلم‌های هشت گانه «مردان ایکس» هم اشاره کرد که نام جنبی و کامل کننده آن «پایگاه آخر» است. «پایگاه آخر» پس از سقوطی ۹/۶۶ درصدی در هفته دوم پخش‌اش، در هفته سوم ۷/۵۲ درصد نزول در پولسازی داشت. یکی از دلایلی که می‌توان برای نزول سنگین «بت من مقابل سوپرمن: طلوع عدالت» در هفته دوم اکران آن آورد، برگزاری سری دیدارهای فینال لیگ بسکتبال دانشگاه‌های آمریکا در روزهای پایانی هفته بود. اگر این فرضیه را بپذیریم، می‌توان امیدوار بود که این فیلم در هفته سوم نمایش‌اش یک بپاخیزی کوچک و تازه داشته باشد و در آن صورت رسیدن میزان فروش آن در آمریکا و کانادا قبل از پایان اکران عمومی‌اش به رقم ۳۷۰ میلیون دلار یعنی چیزی حدود ۱۱۰ میلیون بیشتر از رقم کنونی‌اش هم دور از انتظار نیست.

ادامه رونق یک فیلم کارتونی

فیلم کارتونی موفق «Zootopia» این هفته نیز به رونق و درخشش مالی‌اش ادامه داد و با فروشی ۲۰ میلیون دلاری در رده دوم جدول پر فروش‌های آمریکا و کانادا قرار گرفت. دستاورد بزرگ این فیلم این بود که به رغم گذراندن پنجمین هفته اکرانش تنزلی بیش از ۷/۱۶ درصد در میزان فروش‌اش نسبت به هفته گذشته نداشت و اینک قریب به ۲۷۶ میلیون دلار در این کشورها پول به بار آورده است و با حفظ و استمرار این ریتم بزودی دهمین فیلم انیمیشنی خواهد شد که در آمریکای شمالی ۳۰۰ میلیون دلار یا بیش از آن فروخته است.

پایین‌تر از بدبینی‌ها!

در رده چهارم جدول پر فروش‌های آمریکای شمالی به نام فیلم تازه اکران شده «خدا نمرده است ۲» می‌رسیم. این فیلم برای کسب این رتبه ۱/۸ میلیون دلار در سه روز پایانی هفته گذشته فروخت اما به رغم اکران شدن در ۱۶۳۰ سالن بیشتر در قیاس با قسمت اول این فیلم، با میزان شروع فروش آن فیلم برابری نکرد. در مجموع باید اذعان کرد که آغاز اکران این فیلم حتی از بدبینانه‌ترین پیش‌بینی‌های قبلی سازندگان آن و آگاهان امر هم ضعیف‌تر بود.

دیگر فیلم تازه اکران شده در این هفته «سیاهان را ملاقات کنید» محصول شرکت فری استایل بود که با آغاز اکرانی ۴ میلیون دلاری در قدری بیش از هزار سالن در رده هشتم جدول پر فروش‌ها قرار گرفت. «چشمی در آسمان» هم در چهارمین هفته اکرانش به حدود ۱۰۳۰ سالن در سطح آمریکا و کانادا بسط یافت و از این طریق به ۳۳ درصد رشد در فروش دست یافت و با ۴ میلیون دلار فروش در رده نهم سودسازترین فیلم‌ها قرار گرفت. «سلام، اسم من دوریس است» نیز در چهارمین هفته پخش‌اش به ۹۶۴ تالار نمایش در آمریکای شمالی بسط یافت و با جمع آوری ۳/۲ میلیون دلار از این طریق رتبه یازدهم را در جدول درآمدسازان به خود تعلق داد.

اکران فیلم جدید لینک لتر

از سوی دیگر کمپانی پارامونت فیلم جدیدش «هر کسی مقداری می‌خواهد» را فقط در ۵ سالن در سطح آمریکا و کانادا به نمایش در آورد ولی همین نیز برای بدست آمدن فروش ۳۲۳ هزار دلاری این فیلم و قرار گرفتن‌اش در رده نوزدهم جدول پر فروش‌ها کفایت کرد. این فیلم کاری از ریچارد لینک لتر است که آثار سال‌های اخیرش مثل «پسربچه» با توفیق اجتماعی و هنری قابل توجهی مواجه شده است.

هفته خبرساز پیش رو

اگر این هفته را به سبب بزرگ و پر هزینه نبودن فیلم‌های تازه آن هفته‌ای کم رونق و عادی تلقی کنیم، باید متذکر شویم که هفته تازه آغاز شده چند فیلم مطرح‌تر را بر پرده‌های نقره‌ای خواهد نشاند. از یک سو یونیورسال کمدی جدید ملیسا مک کارتی را که «رییس» نام دارد، در سطح ۳۲۰۰ سالن در آمریکای شمالی به نمایش در خواهد آورد و از جانب دیگر شرکت جدیدتر و کم سابقه‌تر استیکس یک اکشن تازه به نام «هنری سرسخت» را در ۳ هزار سالن دیگر پخش خواهد کرد. در سطح و روالی پایین‌تر، شرکت سرچ لایت با فیلم جدیدی با بازی جیک جیلنهال در رل اصلی به نام «نابودی» و با آزمودن آن در ۵۵۰ تالار دست به یک ماجراجویی تازه خواهد زد. کمپانی فوکاس هم فیلم «آقای درست» را با بازی سم راک ول و آنا کندریک فقط در ۲۵ سالن به نمایش در می‌آورد تا در هفته‌های بعدی به سالن‌های بسیار بیشتری گسترش بخشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج