جاباما
۳۱۴۹۶۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

یک میلیون تحصیلکرده دانشگاهی بیکارند

رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵درصد اعلام کرد و گفت: حدود یک‌میلیون نفر از تحصیل‌کرده‌های فوق‌دیپلم به بالا بیکارند.

خبرگزاری تسنیم: رئیس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را ۱۸.۵درصد اعلام کرد و گفت: حدود یک‌میلیون نفر از تحصیل‌کرده‌های فوق‌دیپلم به بالا بیکارند.

عادل آذر در گفتگوی تلویزیونی با اشاره به اینکه مرکز آمار نرخ بیکاری را برای سال ۱۳۹۴، یازده‌ درصد اعلام کرد، افزود: حدود ۸۸۲ هزار نفر به جمعیت فعالان اقتصادی ما اضافه شده است که از این تعداد ۶۸۸ نفر شاغل شدند و ۲۱۴ هزار نفر هم به افراد بیکار اضافه شدند به همین علت نرخ بیکاری ۱۰.۶درصدی سال ۱۳۹۳ به ۱۱ درصد در سال ۱۳۹۴ رسیده است.

عادل آذر با تأکید بر اینکه مرکز آمار ایران استانداردهای بین المللی را در ارائه آمار رعایت می‌کند، گفت: مبنای ارائه نرخ بیکاری، یک ساعت کار و یا ۸ ساعت کار است که آمار فعلی نرخ بیکاری بر مبنای هردو،‌ اعلام شده است.

رئیس مرکز آمار ایران با اعلام اینکه آمار ۱۱درصدی بیکاری، صحیح است، افزود: این آمار بر اساس روش علمی و بدون هیچ تعصب است و مأموران حرفه‌ای آن را تهیه کرده‌اند.

عادل آذر گفت: این آمار، نرخ بیکاری افراد ۱۵ تا ۶۴ سال را شامل می‌شود امّا مردم به بیکاری جوانان بیشتر توجه می‌کنند.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ۲۶.۱ درصد و جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله ۲۳.۳ درصد است.

رئیس مرکز آمار ایران با ابراز اینکه مبنای آمارگیری،‌ خوداظهاری است، افزود: به همین علت برخی اوقات بیکاری پنهان هم ممکن است وجود داشته باشد.

عادل آذر تأکید کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، از این پس مرکز آمار ایران مرجع رسمی تهیه و تولید و اعلام و انتشار آمارهای رسمی کشور مانند نرخ بیکاری، تورم و رشد اقتصادی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج